Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Kärsin siis erittäin pahoista paniikkikohtauksista, ja olen alkanut saamaan niitä töissä yhä useammin. Suurimmaksi osaksi johtuvat siitä, että suoraan sanottuna vihaan työtäni.. Siksi haluankin nyt opiskella uudelle alalle. Eikä ammattini parturina ei oikein sovi paniikkikohtausten kanssa yhteen.. kuitenkin asiakaspalvelua kun on. Millaisissa työpaikoissa muut kanssa panikoijat on? Kuitenkaan en itseäni…
Lyhyesti tilanteeni, Olen kolmen kouluikäisen lapsen totaali yh. Tarkoittaen ettei muita aikuisia ole lasten elämässä. Äitini eli lasten mamma on ainut jolta kyllä hätä hätä tilanteessa voin pyytää apua. Mutta hän ei sitä tarjoa eikä juuri ole sisällä elämässämme. No siis olen työssä vammaisten lasten parissa. Työ on toisaalta antoisaa,…
Olen reilu kolmekymppinen perheetön nainen. Vanhempani ovat minulle rakkaita ja etenkin äitini kanssa olen todella läheinen. Äitini on 66-vuotias ja isäni 77-vuotias. Tämä ahdistus sai alkunsa, kun äitini nelisen vuotta sitten sairastui vakavasti. Nyt hän on onneksi siitä toipunut. Vanhempani ovat olleet todella hyväkuntoisia, varsinkin isäni ikäänsä nähden. Vasta äidin…
Aluksi kaikki oli hyvin. Parisuhde toimi, vaikka tieten riitoja oli, sain uuden työkokeilupaikan. Yhtäkkiä kaikki alkoi vain mennä alamäkeä. Poikaystävä oli sitä mieltä, että ei jaksa enää yhdessä olla, kun sen mielestä aina vain tapellaan. Kun on aikoja jolloin olen mukava ja niitä kun tyhjästä kiukuttelen. Sanoi että mulla pitäis…
47-vuotias nainen pähkäilee mahdollisista kuntoutumisen poluista!? Bipolaarinen diagn.Masennusvaihe päälllänsä.Olen työkyvytömyyseläkkeellä ja ns.avotyössä.Lääkitys on ja terapiakäynnit.Nyt on kuitenkin seinä noussut vastaan kaikin tavoin.Haluaisin jotain opiskellakin, mutta missä ja miten? Väsymyskin vaivaa.ja erakoituminen. Rayn kunt.kurssit rajoittuneita aiheiltaan ja ovat kaukana.Kestävät niin vähän aikaa. Vaihdevuosivaivaa myös… Ihmettelen täällä yksinäni, onko muita samanlaisia tapauksia…
Kun musta tuntuu, kun kotihoito tekisi minun hoitoni suhteen kaikkensa, jotta hoitoni voitaisiin mahdollisimman pian lopettaa siihen, kun otan itseni hengiltä? Esim. kun kotihoidon lääkäri kävi vähän aika sitten kotonani, hän vain keskusteli, ei tehnyt elettäkään helpottaakseen kipujani. Että kun ajattelee, kuinka helppoa lääkärin olisi ollut luokseni tullessaan kantaa mukanaan,…
Nyt on tullut totaalinen uupumus kaikkeen.Ikä pistää jo vastaan, keski-ikä… Syksy alkais muutoin ok, mut kuntoutumispolut ihan hukassa!?Olisiko jollakulla idiksiä ja kokemuksia, muita kuin Rayn kunt.kursseja?Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja ns.avotyössä.😐😴
Jäin jokin aika työttömäksi. Keväällä valmistuin lähihoitajaksi. Työskentelin hoitotyössä kaikkiaan noin 1.5 vuotta. Sitten määräaikainen työsopimukseni loppui. Pidin kovasti työstäni vanhusten parissa ja erityisesti kotihoidosta. Sitten vaan kaikki loppui. Pari viikkoa työttömänä meni kuin lomaillessa, mutta nyt alkaa jo masentaa. Pian kuukauden työttömänä olen ollut. Lapset ovat aikuisia ja mies…
Haluaisin kysyä onko olemassa masentuneilla jokin pakkomielle oireyhtymä? Mieheni joka sairastaa masennusta..lääkkeet+psykiatri jne koko helahoito…olen alkanut huomaamaan saman kaavan aina masennuskauden iskiessä päälle. Eli otetaan jokin asia jota pakkomielteenomaisesti vatvotaan yötä myöten ja ajetaan sen kautta koko elämä perseelleen. Nämä asiat voivat olla esim. suomi antoi Kreikalle lainan tai jotain…
Mä olen kokenut paljon, tiedän miltä tuntuu olla masentunut, tiedän miltä tuntuu nähdä harhoja, tiedän miltä tuntuu anoreksia, tiedän miltä tuntuu kiusaaminen, tiedän miltä tuntuu raiskaus, tiedän miltä tuntuu läheisen menetys, tiedän kuinka paljon sattuu parhaan ystävän itsemurha, tiedän miltä tuntuu kun päätyy yrittämään itsemurhaa.. Elämä ottaa ja antaa, tai…