Aikuisen elämää

9 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Tyttönen vaan aloittanut aikaan 20.08.2014 klo 22:08 kohteessa Aikuisen elämää

Oon syöny ketipinoria viime syksystä lähtien ja nyt annos on 100 mg. Koen ettei tuosta oo enää mitään hyötyä ja puhun lääkärille lopettamisesta. Joten kysymus kuuluu, et te jotka ootte vähentäny ketipinoria asteittain, nii minkälaisia vierotusoireita teille on tullu? Puhun lääkärille, et jos ton vähennyksen vois tehä osastolla, ku pelottaa…

Käyttäjä LevotonTyttö aloittanut aikaan 13.08.2014 klo 10:29 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! En oikein tiennyt minne muuallekaan kirjoittelisin, mutta jonnekin oli aivan pakko: Olen päälle kolmenkympin oleva nainen. Tunnollinen ja mukava, empaattinen ja huumorintajuinen. Iloinenkin, tai ainakin siellä jossakin se entinen iloinen nainen piileskelee. Parisuhteessa kyllä, jossa myöskin erittäin vaikeita pettämistilanteita läpikäynyt, mieheni puolelta. Tämän seurauksena vertailen itseäni jatkuvasti muihin, jopa…

Käyttäjä terracotta aloittanut aikaan 13.08.2014 klo 21:11 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Pitkästä aikaa ajattelin turvautua internetin ihmeelliseen maailmaan keskustelun ja kohtaamisen toivossa. En taida olla ainut, jolla on ongelmana yksinäisyys, mutta vaikka se ei kovin ainutlaatuista olekaan, niin silti se satuttaa. Olen nyt asunut vuoden uudella paikkakunnalla lapseni kanssa, ja muuton vuosipäivänä kauhukseni huomasin, että toiveistani ja odotuksistani huolimatta en…

Käyttäjä aloittanut aikaan 23.08.2014 klo 20:57 kohteessa Aikuisen elämää

Olen hieman ihmeissäni. Olen viimeisen parin vuoden aikana käyttäytynyt kuin kuolemaa tekevä. Minulla ei ole itsetuhoisia ajatuksia ja mielelläni eläisin oikein vanhaksi. MUTTA: – minulla on jatkuva ”himo” päästä tavaroistani eroon, tavoittelen tilaa jossa kaikki maallinen mahtuisi yhteen matkalaukkuun (niin sanotusti) – en tee mitään elämänsuunnitelmia, minulla ei ole mitään…

Käyttäjä Sekakäyttäjä aloittanut aikaan 23.08.2014 klo 10:17 kohteessa Aikuisen elämää

Kysymykseni oli siis otsikossa. Minulla on diagnosoitu kaksisuuntainen mielialahäiriö, tyyppi II ja olen kokenut hypomaanisia kausia vain kaksi kertaa elämässäni. Lääkäri ja sairaanhoitajat olivat sitä mieltä että jo yksi maaninen tai hypomaaninen kausi riittää diagnoosin saamiseksi.

Käyttäjä mustikka11 aloittanut aikaan 22.08.2014 klo 21:31 kohteessa Aikuisen elämää

Haluaisin auttavia ja näköalaa tuovia kommentteja tilanteestani. Itselleni tilanne on nyt niin lähellä, että on vaikea hahmottaa asioita. Mieheni on pelannut rahapelejä jo nuoresta asti, kun aloitimme seurustelun. Ensin olivat kolikkoautomaatit ja sitten myöhemmin tulivat nettirahapelit. Olen tiennyt jonkin asteisesta riippuvuudesta. Olen yrittänyt keskustella asiasta ja saada mieheni ymmärtämään ongelmansa.…

Käyttäjä Piakristiina aloittanut aikaan 15.08.2014 klo 12:53 kohteessa Aikuisen elämää

Olen nyt opiskellut lähihoitajaksi ja ollut oppisopimustyössä. Valmistuin keväällä ja sitten työt jatkuivat kesätöillä. Nyt sopimus loppuu 24.8 eikä työtäni jatketa. Tuntuu kuin minua olisi jotenkin huijattu kun ensin opiskelin ja tein töitä ja sain tutkinnon valmiiksi ja nyt jään työttömäksi. Työni olen tehnyt hyvin eikä ole mitään valittamista ollut.…

Käyttäjä kivikasa aloittanut aikaan 06.05.2011 klo 09:05 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Löysin tämän keskustelupalstan ja päätin nyt sitten kokeilla saisinko täältä jotain apua/uusia näkökulmia ongelmaani. Olen 29-vuotias nainen ja ollut masentunut varmaan jo vuosia, mutta itselleni sen olen myötänyt nyt vuoden ajan. Elämäni on periaatteessa ihan kunnossa, mutta suurin murheeni on ettei minulla ole yhtään oikeaa ystävää mieheni lisäksi. Muutamia…

Käyttäjä Nuorinainen2 aloittanut aikaan 21.08.2014 klo 20:27 kohteessa Aikuisen elämää

Tilanne on siis tämä: Epäilen ERITTÄIN vahvasti että kumppanillani on jonkin asteinen dissosiaatiohäiriö. Hänellä on ollut muistinmenetystä ( luin jostain, että se voi liittyä dissosiaatiohäiriöön) hän ei esimerkiksi tunnistanut isäänsä, herättyään tämän asunnosta. He eivät olleet tekemisissä moneen vuoteen ennen sitä. Hän on myös tuntenut olevansa kehostaan ” irrallaan” hän…

Käyttäjä Yksinäinen93 aloittanut aikaan 18.08.2014 klo 02:23 kohteessa Aikuisen elämää

Hei sinä, joka kenties luet tätä. Mulla on harvinaisen paha olla tällä hetkellä, enkä oikeen tiedä, missä muualla voisin kertoa siitä. Kulunut kevät/kesä on ollut tosi rankka; sisko yritti itsemurhaa ja oli tosi hilkulla onnistua, pian sen jälkeen erottiin pitkäaikaisen poikaystävän kanssa, paras ystävä kuoli auto-onnettomuudessa, perhe- ja ystävyyssuhteet menee…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: