Aikuisen elämää

22 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Desper aloittanut aikaan 01.02.2015 klo 05:23 kohteessa Aikuisen elämää

Tämä kolahti ja lisäsi itseymmärrystä: http://duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&viewType=viewArticle&tunnus=duo92928&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=

Käyttäjä Desper aloittanut aikaan 02.02.2015 klo 20:51 kohteessa Aikuisen elämää

Erittäin vaikeatajuista, mutta mielenkiintoista asiaa stressin ja stressihormoni kortisolin yhteydestä masennukseen http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/arkisto?p_p_id=Article_WAR_DL6_Articleportlet&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&viewType=viewArticle&tunnus=duo10282 Lopussa todetaan asioita, jotka maalaisjärjelläkin käsittää ja jotka tuntuvat melkein itsestäänselviltä: ”Psykoterapialla voi olettaa olevan neurobiologisia vaikutuksia, koska auttavassa psykoterapiassa masennuspotilaan stressi vähenee muun muassa sympaattisen hermoston toiminnan rauhoittuessa. Aivan äskettäin päädyttiin arvioon, että psykoterapiasuhteen tuki ja masennuslääkehoito…

Käyttäjä M3iju aloittanut aikaan 28.01.2015 klo 10:58 kohteessa Aikuisen elämää

Moikka, onko täällä ketään jolla olisi diagnosoitu kyseinen persoonallisuushäiriö? Miten tämä eroaa sosiaalisten tilanteiden pelosta? Millainen olit lapsuudessa, entä nyt? Epäilen, että minulla voisi olla estynyt persoonallisuushäiriö, mutta tarvitsisin siihen lääkärin mielipiteen. Kannattaako tätä varten varata ihan aika ja keskustella asiasta vai annanko asian olla ja tyytyä saamaani nykyiseen hoitoon?…

Käyttäjä avuton3 aloittanut aikaan 31.01.2015 klo 21:05 kohteessa Aikuisen elämää

Kärsiikö muut masennuksesta ja väsymyksestä tähän vuoden aikaan? Onko mitään vinkkejä estää sitä? Itse romahdin täysin eikä siitäkää jääny ku häpeä. Nyt pelkään ihmisiä. Otin yliannoksen lääkkeitä.. epätoivonen ratkaisu eikä tullut kun pahaolo. Rajua oksentelua. Tahdoin vaan lopettaa kaiken. Liikaa asioita tuntuu tapahtuvan samaan aikaan. Outoo että edes viilto veitsellä…

Käyttäjä Paprika78 aloittanut aikaan 04.09.2014 klo 14:15 kohteessa Aikuisen elämää

Olen naimisissa oleva 36-vuotias kahden lapsen äiti. Miehelläni on jatkuva lääkitys erinäisiin oireisiin, hän saattaa olla pitkiä aikoja masentunut ja itsetuhoinen. Rakastan häntä valtavasti, mutta joskus on rankkaa. Vanhempi tyttäremme on ollut masentunut (alttius on geeneissä ja vuosia jatkunut koulukiusaaminen on toiminut laukaisijana) parin vuoden ajan. Hankin hänelle keskusteluapua huomattuani…

Käyttäjä Retchen aloittanut aikaan 30.01.2015 klo 11:48 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Kirjoitan tänne ensimmäistä kertaa – vertaistuen, uusien näkökulmien, vaihtoehtojen ja ehkäpä kritiikinkin toivossa. Tilanteeni on siis tämä: olen pian nelikymppinen, naimisissa oleva, perheellinen nainen. Työskentelen johtavassa asemassa asiantuntijafirmassa. Työssä on melkoisesti painetta, samoin nämä nykypäivän vaatimukset meitä naisihmisiä kohtaan ovat aika kovat. Olen kuitenkin mielestäni aika hyvin onnistunut luopumaan…

Käyttäjä merikuutamolla aloittanut aikaan 29.01.2015 klo 19:31 kohteessa Aikuisen elämää

Olen niin masentunut, etten jaksa oikein mitään. Oli vaivalloista edes päästä tänne ja jaksaa kirjoittaa. Olen ollut pois työelämästä ensin irtisanomisajan, työttömänä ja sitten sairaslomalla. Kun ei jaksa mitään ei jaksa pitää yhteyttä ystäviin ja siksi on vieläkin yksinäisempi. Olisipa sellainen palvelu, että joku voisi tulla kotikäynnille. Tai, olisi joku…

Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 23.01.2015 klo 20:25 kohteessa Aikuisen elämää

Mietin usein sellaista, että jos on saanut jonkin diagnoosin, niin kantaako sitä sitten loppuelämänsä mukanaan. Mitä olette mieltä? Ja vielä sellaista, että tuleeko skitsoaffektiivisen diagnoosin saanut koskaan terveeksi. Mitä tarkoittaa olla terve?

Käyttäjä zombietar aloittanut aikaan 18.12.2014 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, olen käyttänyt SSRI lääkettä hyvin pienellä annoksella 7 vuotta. 2007 minulle annettiin hatara diagnoosi kaksisuuntaisesta ja aloitettiin SSRI ja lamictal lääkitys. Paranin, jätin lamictalin pois ja jatkoin pelkän masennuslääkkeen turvin. Nyt vuosien aikana olen yrittänyt lopettaa lääkettä useaan otteeseen. Minusta tulee niin agressiivinen ja vihainen etten pysty toimimaan arkielämässä.…

Käyttäjä Martta3107 aloittanut aikaan 18.01.2015 klo 14:52 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, olen johtavassa asemassa oleva 45 v. kahden lapsen äiti, parisuhde on ahdistava koska tuntuu etten saa tilaa itselleni vaan mieheni vie kaiken hapen ympäriltäni. Ainoa keino tällä hetkellä tuntuu olevan alkoholi ja pillerit. Hoidan työni kyllä hyvin, vaikkakin olen päätynyt tekämään sitä etänä koska en pysty toimimaan arjessa enkä…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: