Ei vaan jaksa enää

Ei vaan jaksa enää

Käyttäjä Tyttönen vaan aloittanut aikaan 17.02.2015 klo 22:38 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 17.02.2015 klo 22:38

Otsikossa se tulikin.. Tuntuu ettei vaan jaksa enää yhtään, raha-asiat on huonosti ja tuntuu etten onnistu missään nykyään enää.. Apua on nii vaikee hakee, ku en saa myönnettyä kellekkään mille musta tuntuu.. Eikä mua tahota ottaa tosissaan ☹️

Itsemurhako tässä ois ainoo ratkasu, kukaan ei välitä, ei soittele tai viestittele ☹️

Tuntuu vaan, että oon nii huono ihminen 😞

Käyttäjä partakalle kirjoittanut 18.02.2015 klo 10:41

Puhu vanhemmillesi, sisaruksillesi. Kysy heiltä neuvoa, kuuntele heitä. Kannattaa yrittää.

Käyttäjä arka kirjoittanut 18.02.2015 klo 15:34

Hei Tyttönen vaan!
Minäkin mietin paljon itsemurhaa mutta olen yrittänyt jatkaa yhden päivän kerrallaan. Minäkin olen epäonnistunut opinnoissa ja työelämässä ja olen nyt eläkkeellä mikä on minulle vaikeaa. Raha-asiat on meilläkin huonosti, onneksi ollaan saatu toimeentulotukea. Oletko sinähakenut toimeentulotukea? Onko sinulla ketään läheistä jolta saisit tukea? Kirjoita kuulumisiasi tänne jossa meillä monella on samanlaisia ongelmia ja ymmärrämme kyllä sinua. Pidä itsestäsi hyvä huli ja kirjoittele!

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 18.02.2015 klo 19:28

Olen hakenut ja saanutkin toimeentulotukee, mutta ei se tunnu riittävän kuitenkaan. Mäkin oon tällä hetkellä eläkkeellä ja tulot ei riitä mihkään. Edunvalvoja hoitaa raha-asiani, kun en itse kykene siihen. Onneks äitin kaa voi jutella vaikka iskä onkin vakavasti sairas ja äiti sen takia stressaantunut. Veljeen ei tuu piettyä pahemmin yhteyttä, ku sillä on tyttöystävä ja oma elämä. Ja yhelle kaverille voin puhua mistä vaan, vaikkei hän asukkaan täällä mut netissä jutellaan.

Tuntuu vaan et tää elämä on raskasta tällä hetkellä..

Käyttäjä arka kirjoittanut 19.02.2015 klo 08:03

Hei Tyttönen vaan!
Kyllähän toimeentulotuella eläminen tiukkaa on, tarkkaan saa rahansa laskea että riittävät. Ei voi kaikkia mielihalujansa toteuttaa. Oletkosinä määräaikaisella eläkkeellä vai oletko saanut pysyvän eläkepäätöksen. Minulla on määräaikainen eläkepäätös toukokuun loppuun. Pysyvää eläkettä haetaan. Miten saat päiväsi kulumaan, käykö sinulla joskus aika pitkäksi? Minulla käy aika pitkäksi vaikka se auttaa kun on perhettä ympärillä. Mukava kun voit jutella äidillesi asioista ja sinulla on se ystäväkin. Ikävä kun isäsi on sairas. Saatko nukuttua hyvin. Mulla on univaikeuksiin Levozin joka kai auttaa jonkin verran. 'saako kysyä millainen lääkitys sinulla on. Minulla on Voxra, venlaflaxin, risperdal ja levozin. Ja tarvittaessa oxamin. Voimia sinun päivääsijakirjoita!

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 19.02.2015 klo 12:39

Täytyy myöntää että aika käy pitkäks välillä, mut ei oikein innostu tekemään mitään.. määräaikasena se eläke on tonne 2017 vuoteen, en nyt muista kuukautta. Lääkkeenä mulla on venflafaxine vaan. Päivä kerrallaan se on mentävä vaan eteenpäin..

Käyttäjä arka kirjoittanut 19.02.2015 klo 14:02

Hei Tyttönen vaan!
Sinulla onkin pitkälle tuo määräaikainen eläke. Minulla on ensi toukokuuhun mutta jatkoa suunnitellaan. Olet oikeassa siinä että kun on raskasta niin on viisainta mennä vaan päivä kerrallaan eteenpäin. Tuleeko sinulla laitettua itsellesi ruokaa, syötkö monipuolisesti. Minun pitää tyttären ja miehen takia laittaa joka päivä ruokaa niin siinä tulee samalla itsekin syötyä paremmin. Tosin en ole mikään huippu ruuanlaittaja muttaparhaani yritän. Tarkkaan saa vaan ruokamenotkin miettiä kun toimeentulotuella elää. Mieheni on aika tarkka siitä että vihanneksia olisi aina tarjolla. Ensi viikolla on taas sosiaalityöntekijän aika ja pitäis saada jatkoa toimeentulotukeen. Loppukuu pitäisi pärjätä niukalla budjetilla kun tyttären vanhojentanssien vuoksi on ollut kuluja, mistä en kyllä valita,ne kuuluivat hänelle ja olin oikein ylpeä tytöstä kun hän kiisi siellä parketilla. Jaksatko sinä pitää huolta ulkonäöstäsi. Mulla on vähän jäänyt kun on näitä kilojakin.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 20.02.2015 klo 20:54

Käyn syömässä tossa läheisellä kehitysvammasten palvelukodilla, ku en jaksa enää tehä nykyään tehä ite pahemmin ruokaa ja se ei todellakaan oo monipuolista, esim syön pelkkää pastaa vaan välillä. Mun pitää pärjätä ilman rahaa ens viikon keskiviikkoon asti, ku saan sillon vasta sitä. Nytkin on vaan semmonen olo taas, et vois tappaa ittensä vaan..

Käyttäjä arka kirjoittanut 21.02.2015 klo 13:45

Hei Tyttönen vaan!
Kuulostaa hyvältä että käyt syömässä siellä palvelukodilla, tuollaisissa paikoissahan ateriat ovat monipuolisia ja terveellisiä. Tiedän tunteen kuinka pitkiä päivät ovat kun rahaa ei ole ja pitää yrittää kaapeista jotain ruokaa kaivaa. Mekin ollaan jouduttu syömään aika paljon hernekeittoa ja puuroa kun tyttären vanhojentansseihin meni paljon rahaa. Maanantaina on sosiaalityöntekijän aika toivottavasti hän voi auttaa meitä hankkimaan uuden pesukoneen kun entinen meni rikki eilen. Eni kuussa on muutenkin paljon menoja kun on tyttären vanhojenpäiväristeily joka kyllä on maksettu etukäteen mutta tarviihan siellä käyttörahaakin ja sitten on vanhojenpäivävalokuvat. Minullakin on vaikeita itsemurha-ajatuksia, kerrankerroin niistä miehellekin muuta hän huolestui siitä valtavasti ja olen yrittänyt rauhoittaa häntä. Onko sinulla muuten ytäviä jotka ovat samassa tilanteessa, siis eläkkeellä. Se on vaan monesti helpompaa seurustella sellaisten ihmisten kanssa. Minulla on kirjeenvaihtokaveri jonka perhe elää myös toimeentulotuella ja heillä on melkein samanikäinen tytär. Olen yrittänyt lukea mutta itsemurha-ajatukset vaivaavat niin että aina pitää keskeyttää. Kirjoita tänne lisää itsestäsi niin tutustutaan!

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 21.02.2015 klo 18:26

Mulla on lievä kehitysvamma, joka haittaa vähän elämää. En ite pysty hoitaa omia raha-asioita, mun luona käy ohjaaja jonka kaa voi keskustella ja se auttaa mua asioissa missä tarvin apua. Kaveri haukku mut siitä, ku oon kuulemma laiska, ku käyn siellä palvelukodilla syömässä mut se on nyt parempi nii, ku ei ite tuu laitettua ruokaa pahemmin.. Mulla sossu kustanti tänne uuteen asuntoon nii uuen pyykinpesukoneen. Edelleen on semmonen tunne, että vois vaan tappaa ittensä. Ens viikolla ois diabeteshoitaja ja sairaanhoitaja, nii sille voi jutella kaikesta ja kartotetaan muutenkin tää mun elämäntilanne. Enimmäkseen oon kyllä viihtyny nyt omissa oloissa, sekä käyny vanhempien luona pari kertaa viikossa.

Käyttäjä arka kirjoittanut 22.02.2015 klo 12:09

Hei tyttönen vaan!
Varmaan asiat sujuu parhaiten sillain että edunvalvojasi hoitaa raha-asiat ja saat häneltä sitten käyttörahaa jonka käytöstä saatitse päättää. Tulee vuokrat maksettua ja laskut hoidettua. Minä kun olen tällainen uskovainen niin tekee mieli kysyä sinultakin että mitä ajattelet Jeesuksesta? Minä olen jatkanut tätä maalliasta vaellustani häneen turvautuen. Minullakin on ajatus että tappaisin itsenimutta silloin ruukoilen. Minulla on mies ja 17-vuotias tytär jotka tarvitsevat minua ja taistelen tässä elämässä heidänvuokseen. Päivittäin silti on IM-ajatuksia ja mietin keinoja mutta paitsi oma rukous niin myös esirukous ovat tätä elämää jatkamassa. Eräs nainen oli lukenut erään kuuluisan evankelistan kirjoja ja hän oli lukenut sieltä että silloin kun vaikeudet alkavat on Jeesuskin lähellä. Nainen oli kirjoittanut tämän ajatuksen vihkoon ylös ja minullakin on tapana lukea tuota kohtaa lehdestä yhä uudelleen. Jeesus on lähellä.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 23.02.2015 klo 13:56

Täytyy sanoo, etten ajattele jeesuksesta mitään ku en kuulu kirkkoon enää. Eilen taas sorruin viiltelee, ku oli nii paha olokin..mut onneks keskiviikkona pääsee ton sairaanhoitajan kaa juttelee..

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 24.02.2015 klo 00:18

Tuntuu ettei vaan enää jaksa yhtään mitään.. itsetunto on nollissa ja en saa aikaseks lähettyä mihkään nii ku baariin tai semmoseen, tuntuu myös etten tuu ikinä löytää omaa miestäkään.. on tässä tosin iän puolesta aikaa, mut saa nähä.. kohta päädyn varmaan sairaalaan tällä menolla, onneks on tuo turvapuhelin nii sillä saa apua oikein hädässä..