Vääryys

Vääryys

Käyttäjä UHREGGI aloittanut aikaan 30.11.2014 klo 16:29 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä UHREGGI kirjoittanut 30.11.2014 klo 16:29

Olin kihlattuni luona Istanbulissa 3viikkoa. Olin onnellinen, vuosikaudet masentanut ja ahdistanut, hetkeksi pääsin kokemaan jotakin epätodellisen kaunista. Elämäni hienoimmat 3 viikkoa. Ollaan tunnettu 2vuotta, tämä oli neljäs kerta kun oltiin yhdessä pari viikkoa, nyt oli ennätyspitkä 21vuorokautta. Valitettavasti enkelini on paikallinen, yksin, nainen maassa jossa naisen oikeuksia ei lueta. Nainen on miehen ja vanhempien armoilla. Minua ei ole ikinä sattunut niin paljoa kuin perjantaina kotio palattuani. Ensin jouduin hänet jättää sinne. Pelkästään se jo saa olon toivottomaksi. Lento suijui hyvin, en kauheasti asiaa siinä kohtaa vielä osannut käsitellä. Olo oli tyhjä.. Lennon jälkeen vielä pari tuntia bussilla kotio. Puoli välissä matkaa emäntä soittaa ja kysyy mihin laitoin asunnon avaimet kun ei laukusta mistään löydy, kerron että sinne pieneen sivutaskuun laitoin, noh ei sitä sielä ollut, varmaan tippunut kentällä johonkin, en tiedä.. Sanoin että soittele asunnon omistajalle ja kerro mitä tapahtui. Omistaja suuttui, laitoin viestiä että mene kotio ja anna asian olla. Ei vastausta, yritän soittaa, puhelin kiinni. Tunnin päästä olen kotona saan viestin että tyttö on poliisilaitoksella tekemässä rikosilmoitusta jostakin henkilöstä ja että jotakin kauheaa on sattunut.. Ei suostu vielä tarkemmin kertomaan. Itken koko yön olen ihan paniikissa mielessäni pyörii vain kuvia mitä mahdollisesti on tapahtunut, pahinta peläten.. Nukuin tuskin tuntiakaan, aamulla kerron että mun on ihan pakko saada tietää mitä tapahtunut. Hän kertoo mulle että oli lähtenyt sieltä meidän asunnolta kaverinsa luokse.. Joku tyyppi oli lähtenyt seuraamaan, oli laittanut kaverille viestin että tulee avaamaan alaoven että hän on siinä, tässä kohtaa on jo huomannut että joku seuraa. Yrittää päästä ovesta sisään, lukossa on eikä ketään avaamassa. Joku tarttuu kaulasta, raahaa kellariin, painaa kaulasta ja hartioista maahan ja… raiskaa.. seuraavaksi kaveri kuulee ja löytää tämän. Seuraavaksi poliisiautossa kohti laitosta… Mitä ihmettä mun pitäisi asian suhteen tehdä. Tämä on aivan hullua, mun on ihan pakko saada se tyttö pois sieltä. Onko tässä tarpeeksi syytä hakea turvapaikkaa suomesta tms?

Teksti voi olla vähän epäselvää nyt ei jaksa edes tarkistella

Käyttäjä repukka kirjoittanut 01.12.2014 klo 12:39

Voi apua, miten kamala tilanne! Mä en oikein tiedä, mistä kannattaisi lähteä hakemaan apua, kun ei ole kokemusta tuollaisesta. Onko Amnestyllä mitään kanavaa, mihin voisi ottaa yhteyttä? Eikö kihlattusi sukulaiset suostu päästämään häntä Suomeen vai miksi hän ei voi vain tulla? Saahan tänne aina tulla ja sitten voi hakea oleskelulupaa/turvapaikkaa? Tarviiko Turkista viisumin tullakseen Suomeen? Anteeksi, jos kysyn tyhmiä, mutta en tiedä. Yritän vain keksiä jonkun konstin saada hänet tänne. Toivottavasti löytyy joku keino.

Käyttäjä sandon2 kirjoittanut 01.12.2014 klo 17:12

Menkää naimisiin. Sais nainen tulla perheolosuhteiden takia suomeen. Tosin en sitä tiä että voitteko mennä naimisiin turkissa, käykö se suomessa.

Koittakaa saada naiselle turistiviisumi ja sitte meette naimisiin suomessa.

Käyttäjä UHREGGI kirjoittanut 01.12.2014 klo 21:34

repukka kirjoitti 1.12.2014 12:39

Voi apua, miten kamala tilanne! Mä en oikein tiedä, mistä kannattaisi lähteä hakemaan apua, kun ei ole kokemusta tuollaisesta. Onko Amnestyllä mitään kanavaa, mihin voisi ottaa yhteyttä? Eikö kihlattusi sukulaiset suostu päästämään häntä Suomeen vai miksi hän ei voi vain tulla? Saahan tänne aina tulla ja sitten voi hakea oleskelulupaa/turvapaikkaa? Tarviiko Turkista viisumin tullakseen Suomeen? Anteeksi, jos kysyn tyhmiä, mutta en tiedä. Yritän vain jonkun konstin saada hänet tänne. Toivottavasti löytyy joku keino.

Enpä ole Amnestyyn tutustunut. tätyykin tuo tehdä. Kiitos, ikinä ei ole tymiä kysymyksiä 🙂 Olin vähän paniikissa kun tuota kirjottelin. Ongelmana on lähinnä juu tuo että kun ei tahdo suvulta tulla minkäänlaista tukea.. Eihän turkissa nainen edes voi kertoa tulleensa raiskatuksi ellei sitten halua joutua sukulaistensa haukuttavaksi.. Viisumin suomi vaatii ja tällä hetkellä tuntuu olevan ainut vaihtoehto tuo naimisiin meno. Ei se mua sinänsä haittaa mutta pakkohan tuohon nyt on jokin muukin ratkaisu olla.. Eikä tuokaan vielä kaikkea automaattisesti korjaa, korkeintaan helpottaa asioiden toteuttamista ja poistaa sen oman suvun "velvollisuudet" tässä asiassa.. Alun perin ollaan siis suunniteltu että käy koulut loppuun, tulee tänne vaihtoon ja näin, mutta ton jälkeen mitä tapahtui ei ole enää mitään aikomusta odotella sinne asti. Toistan vielä että mun on ihan pakko saada hänet pois.

Käyttäjä UHREGGI kirjoittanut 02.12.2014 klo 08:18

sandon2 kirjoitti 1.12.2014 17:12

Menkää naimisiin. Sais nainen tulla perheolosuhteiden takia suomeen. Tosin en sitä tiä että voitteko mennä naimisiin turkissa, käykö se suomessa.

Koittakaa saada naiselle turistiviisumi ja sitte meette naimisiin suomessa.

Naimisiin juu. ongelmana vain se ettei ole aikaa odotella. Toivotaan että asiat hieman tyyntyy, mutta heikolta vaikuttaa. Tuo tuntuu tosiaan olevan enää ainut vaihtoehto

Käyttäjä sandon2 kirjoittanut 02.12.2014 klo 13:32

Tosin jos nainen on muslimi ja itse olet kristitty tilanne hankaloituu varmasti todella paljon suvun kannalta. Onko näin?

Musliminainen ei saa mennä naimisiin muu uskovaisen kanssa. Ehkä riippuu suvustakin.

No toivotan teille kaikkea hyvää.

Käyttäjä Hietukka kirjoittanut 02.12.2014 klo 16:19

Yhden edelliseen, jos tyttö on muslimi niin hankalassa tilanteessapa olet jos et itse ole myöskin. Ilmeisesti sinulla on salasuhde tyttöön...? Tytön perhe tuskin tietää. Miksette vain hae sitä viisumia suomeen suurlähetystöstä ja menette ehkäpä jo turkissa käydessäsi naimisiin ja sitten teillä on esittää suurlähetystöllekin avioliitto todistus niin viisumi ehkä irtoaa helpommin. Tosin, sen voin sanoa että suomi on "lumeliitoissa" tarkkana, teitäkin saatetaan sellaisesta epäillä.

Käyttäjä UHREGGI kirjoittanut 02.12.2014 klo 18:22

kyllähän se saa mutta ei tässä tapauksessa sukulaisten asenne paljoa tilannetta auta. Hieman on avuton olo mutta eiköhän tässä jotakin keksitä. Enemmän pelottaa mitä sille oikein tapahtuu sielä, odottaa vain pitää jotenkin.

Käyttäjä UHREGGI kirjoittanut 03.12.2014 klo 14:19

Kyllä suhteesta kaikki tietää. Kaikki ei varmastikaan hyväksy. Tällä hetkellä näyttäisi tuo naimisiinmeno olevan ainut vaihtoehto.. Hienosti toimii homma.

Käyttäjä UHREGGI kirjoittanut 24.02.2015 klo 12:48

Suomessa ollaan 🙂 vajaa 3kuukautta Istanbulissa. Naimisissa ollaan ja 6kuukauden viisumi vaimolle. hänen perhe järjestää meille sielä häät elokuussa =)

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 24.02.2015 klo 12:54

Onnea, Uhhreggi!