Aikuisen elämää

16 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä agora aloittanut aikaan 06.03.2015 klo 10:42 kohteessa Aikuisen elämää

Jäin joulukuussa sairauslomalle ja nyt lomaa jatketaan ja seuraavaksi haetaan eläkettä. En ole vielä valmis eläkkeelle. Haluaisin kuntoutukseen ja sitä kautta takaisin entiseen työhöni ainakin osa-aikaiseksi. Työterveys ei suosittele kuntoutusta. Palaisinko nyt takaisin töihin heti sairausloman jälkeen toukokuussa vaikka en ole työkuntoinen? Onko minulla edes siihen oikeutta? Jos palaan töihin…

Käyttäjä haidyli aloittanut aikaan 31.03.2015 klo 14:26 kohteessa Aikuisen elämää

Moikka. Olen 31-vuotias kahden lapsen äiti joka kamppailee näitten sairauksien kanssa. Olen 19 vuotiaasta asti taistellu paniikkihäiriön kanssa ja sairauspelon kanssa. Sain silloin lääkityksen siihen ja elämä olikin todella hyvä sen jälkeen pitkäänkin. Synnytin toisen lapsen 2 vuotta sitten ja sen jälkeen alkoi kova taistelu. Tuli vakava masennus ja ahdistus…

Käyttäjä pinkperhonen aloittanut aikaan 27.03.2015 klo 08:07 kohteessa Aikuisen elämää

Olen väkivaltatraumojeni vanki. Ne vaikuttavat niin moneen arjessani. Yritän päästä niistä irti. Nyt kun käsittelen niitä, tunnen olevani täysin yksin ja ulkopuolinen kaikkeen. En tunne kuuluvani minnekään. Olen kaikesta ulkona. Olen liian erilainen. Kukaan ei vain tajua miltä musta tuntuu. Kannan kaiken yksin. Olen rikki lyöty, enkä osaa etsiä enää…

Käyttäjä sinisiipi86 aloittanut aikaan 31.03.2015 klo 23:33 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kaikki. olotilat on kirjavia, välillä hymyilyttääkin mutta päivissä ei oo oikein sisältöä, ei jaksa tehdä mitään ja ahdistus tulee milloin mistäkin ja asioita jää kelailemaan vaikka kuinka yrittää vaan olla ja mennä eteenpäin. on myös hirveän yksinäinen olo tän sairauden kanssa, ei oo hirveesti ihmisiä jotka ymmärtäis tai ei…

Käyttäjä ApuaKaipaava aloittanut aikaan 31.03.2015 klo 20:25 kohteessa Aikuisen elämää

elikkä olen 15vuotta taäyttävä nuori, ja mulla olis ongelma. Vanhemmillani on ISOJA talousongelmia ja 3 lapsen elättäminen on hankalaa vaikka vanhempani ovat töissä, sekä siskoni. Ongelmani on että vanhemmillani ei ole varaa ostaa vaatteita. Laihduin puolessa vuodessa 20kiloa, joten vaaatteet jäivät pieniksi. yhdessä vaiheessa oli masennus ja bulimia, mutta selvisin.…

Käyttäjä nokka aloittanut aikaan 23.03.2015 klo 12:58 kohteessa Aikuisen elämää

Aloitetaan taustatiedoista ja jatketaan siitä varsinaiseen ongelmaan. Opiskelen taide-/käsityöalaa, josta nautin paljon, ja tiedän haluavani tehdä uran tällä alalla jossain muodossa. Vaikka jonkun ”oikean” työn sivussa, jos muuten ei onnistu. Tiedän, että ala on vaikea ja vaatii paljon työtä, ja että harva taiteella itseään elättää. Periaatteessa ajattelen kuitenkin niin, että…

Käyttäjä Pellehermanni aloittanut aikaan 18.03.2015 klo 04:15 kohteessa Aikuisen elämää

Kevät on saanut pääni nyt aivan sekasin. Lisääntynyt valoisuus ja auringon paiste ahdistaa. Mieliala on masentunut. Pelkään sosiaalisia kontakteja. Olen työssä käyvä, mutta mua ei huvittaisi käydä töissä ja pelkäänkin, että kohta ei enää jaksa, vaikka kesällä häämöttää kesälomakin. En vain tiedä kuinka jaksan sinnitellä sinne asti. En poistu kotoa…

Käyttäjä pipsa66 aloittanut aikaan 23.03.2015 klo 18:30 kohteessa Aikuisen elämää

Elämäni on ollut aikanaa erittäin ressaavaa elin 20 vuotta suhteessa narsistiseen mieheen. Joka kyykytti ja polki itsetuntoni alas… Sain jostakin voimaa erota ja nyt elänyt kohta 6 vuotta uudessa elämässä…. Käytin masennus lääkkeitä sillon… Voimistuin ja aloin nauttia elämästä ja nautinkin.. Kun sitten tuli nämä nykyiset oireet… Olin lähdössö sukulaistytön…

Käyttäjä Baileys aloittanut aikaan 08.03.2015 klo 16:25 kohteessa Aikuisen elämää

Tiedän, että täällä on muitakin luulotautisia joten tulkaa jakamaan huolet minun kanssa! Aina auttaa tietää, että muillakin on tätä samaa inhottavaa ja voimia vievää ”sairautta” mitä lie onkaan. Itselläni nämä pelot liittyy oikeestaan aina väistämättä syöpään. Ihan sama oireista tai paikasta riippuen niin olen varma, että minulla on syöpä… olen…

Käyttäjä Paskaniska aloittanut aikaan 15.03.2015 klo 16:53 kohteessa Aikuisen elämää

Olen kärsinyt masennuksesta jo yli 10 vuotta, välillä tosin lievempänä. Ahdistushäiriö saapui puoli vuotta sitten uutena tulokkaana… Nyt laskut, vuokrat ja kaikki kasaantuu koska en uskalla mennä kysymään apua, hyvä että voin koiran käyttää ulkona ahdistuksen takia. Kotiin tultua itken kun olen maailman huonoin koiran omistaja. Muuten hajoilen useita kertoja…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: