Aikuisen elämää

14 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Elämän pelko aloittanut aikaan 23.04.2015 klo 07:14 kohteessa Aikuisen elämää

Elämäni meni sekaisin totaalisesti syksyllä 2014. Muutimme perheeni kanssa pois tutuista ympyröistä pienelle paikkakunnalle. Minulla oli uusi työpaikka ja kaikki oli ok. Syksyllä yllättäen sain potkut, syytä en tiedä muuta kuin pomoni kaveri tuli tilalleni, jäin tyhjän päälle. Koitin etsiä heti aktiivisesti töitä, tein sijaisuuksia kunnes kerran jouduin kieltäytyä töistä,…

Käyttäjä minävaan00 aloittanut aikaan 27.04.2015 klo 17:01 kohteessa Aikuisen elämää

Osaako kukaan sanoa et mitä tehä lääkityksen kanssa noroviruksen kourissa,tarkotan siis et miten ne sais imeytymään jos kaikki tulee ulos? Auttaako esim jos pureskelee ne tai jotain? Kellää mitään vinkkejä antaa? Perheessä norovirusta ja kohta varmaan mulla myös ja pelkään lääkkeiden sivuoireita kun käytössä lääkkeitä mitkä niitä aiheuttaa hyvinkin nopeesti…

Käyttäjä M3iju aloittanut aikaan 20.04.2015 klo 12:47 kohteessa Aikuisen elämää

Kulkevatko nämä kaksi asiaa melkein tai lähes käsikädessä? Olen ymmärtänyt, että mania/hypomania vaiheessa saattaa esiintyä yliseksuaalista käyttäytymistä ja näin ollen pettäminenkin voi tulla kyseeseen. Itse olen kova flirttailemaan vieraiden miesten kanssa ja kaipaan jatkuvasti hyväksyntää. Viime viikonloppuna petin jo toisen kerran poikaystävääni. Ensimmäisen kerran hän antoi anteeksi, toisesta kerrasta en…

Käyttäjä Eksyksissä2 aloittanut aikaan 23.02.2015 klo 13:56 kohteessa Aikuisen elämää

Tänään on hyvin vahvasti ollut ajatuksissa, että heitän kaikki pillerini kerralla suusta alas kun en vaan enää jaksa tätä elämää. Parisuhteessa menee huonosti. Mies on suorastaan välinpitämätön. Hän ei tunnu minua huomioivan jos en itse jotenkin ilmaise itseäni. Esimerkkinä voisin kertoa, että viime keväänä minulta meni jalat alta kun taju…

Käyttäjä Kiljuhanhi aloittanut aikaan 19.03.2015 klo 11:17 kohteessa Aikuisen elämää

Mennäkkö vaiko eikö mennä? Olen ollut jo pari vuotta masennuslääkityksellä (setralin), joka oli ideana ajaa tänä keväänä alas. Enpä taida. Kävin vuoden työterveydenhuollon kautta terapiassa ja se kyllä paransi silloista oloa. Terapia loppui viime syksynä. Nyt on taas raskaampaa enkä tiedä pitäisikö hakeutua taas avun piiriin. Olen suorittaja masokisti ja…

Käyttäjä pipsa66 aloittanut aikaan 22.04.2015 klo 18:35 kohteessa Aikuisen elämää

Mistä hitosta tää paniikkihäiriö nosti päätään… Joskus 2 vuotta sitten sain ensimmäiset kohtaukset…Mutta ajallisesti ne ei kestänyt kauvaa kun elämä tasottui… Mutta nyt (48v) niin taas alkoi tulee….Kun menen kaupungille niinkun tänään kävelin duunista niin hitto että paniikki meinas iskeä ..Yrtin taistella vastaan …Ja jotekun kuten onnistuinkin…Menin sitten yhteen kauppaa…

Käyttäjä e-maarika aloittanut aikaan 22.04.2015 klo 19:17 kohteessa Aikuisen elämää

Sain terapiaa varten lausunnon ja nyt hiukan se vaivaa mieltäni. Eli on kuvattu elämänhistoriaani mutta oireita ei juuri laisinkaan. Eikä näin ollen sairauden aiheuttamaa haittaa työssä jne. Oireita oli enemmänkin eikä niitä mainita ollenkaan. Olen kyllä todella tyytymätön. Ja nyt saan sitten pelätä hyväksytäänkö hakemustani vai ei. Olisi pitänyt vaihtaa…

Käyttäjä Hymytön aloittanut aikaan 20.04.2015 klo 02:37 kohteessa Aikuisen elämää

Olen hukannut elämänilon ja hymyn jonnekin matkan varrelle. Kaiken pitäisi olla hyvin. Minulla on kaksi yliopistotutkintoa, olen päässyt reissaamaan ja näkemään maailmaa ja hieman päälle 30-vuotiaana koko elämän pitäisi olla edessä. Kuitenkin näen elämän ahdistavana ja vaikeutena tehdä päätöksiä mihinkään suuntaan. Jätin viimeisimmät maisteriopinnot kesken pahan olon vuoksi. Pahan olon,…

Käyttäjä aloittanut aikaan 25.03.2015 klo 18:18 kohteessa Aikuisen elämää

Vuosia painin erilaisten mielenterveysongelmien kanssa. Sain asiani kuntoon, löysin unelmatyöpaikan itselleni. Kaikki tuntui sujuvan tosi hyvin ja olokin oli sen mukainen. Sitten tuli parisuhteeseen ongelmia ja erosin miehestä joulukuussa. Se oli mulle rankka paikka, vaikka itse olin jättäjä. Siinä meni pari kuukautta vähän huonommin, mutta käsittelin eroa ja tein asioita…

Käyttäjä Xirah aloittanut aikaan 16.04.2015 klo 21:44 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Haluaisin keskustella psykoosista ja skitsofreniasta ihmisten kanssa jotka niitä sairastavat tai joiden lähipiirissä joku sairastaa. Mulla on ollu 2 psykoosia. Oireita ollu n. kahden vuoden ajan. Olen saanu tämmöset diagnosit Paranoidinen Skitsofrenia harkinta-aika liian lyhyt, määrittelemätön skitsofrenia sekä pelko-foobinen ahdistuneisuushäiriö. Eräs lääkäri on sanonut mulle että kestää 5 vuotta…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: