Miten tosi vähäisillä rahoilla pärjää?

Miten tosi vähäisillä rahoilla pärjää?

Käyttäjä Auringonkukkanen aloittanut aikaan 19.05.2015 klo 00:25 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 19.05.2015 klo 00:25

Hei,

meillä on sellainen tilanne, että minulle tuli työkkäristä työtarjous ja jos en mene kyseiseen paikkaan, niin napsahtaa ainakin 60 päivän karenssi. No mutta tilanne on se, etten taida nyt mielenterveysongelmien yms. takia mennä kyseiseen työpaikkaan, kun en koe olevani soveltuva siihen. Mutta työkkäri tuskin noista välittää, enkä jaksa alkaa hakemaan sairauslomia ym., joten olen sopeutunut siihen ajatukseen, että kärsin karenssin ja aloitan kesän jälkeen opiskelut uudella alalla.

Mieheni käy töissä, joten hänen tulojensa avulla voidaan sinnitellä…Ja ehkä itsekin yritän saada jostakin tuloja. Mutta siis todella tiukat kesäkuukaudet on tulossa. Onko jotain vinkkejä, miten vähillä rahoilla selviäisi kesän? Masentaa, kun tietää että on niin vähän rahaa, mutta ei auta kuin sinnitellä. ☹️

Käyttäjä Nannanen86 kirjoittanut 19.05.2015 klo 09:43

Hanki lääkärin todistus työkkäriin, ei sua voi pakottaa sillon töihin.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 19.05.2015 klo 19:48

Olen samaa mieltä kannattaa hankkia lääkärintodistus Työkkäriin. Mikäli sinulle tulee lääkärintodistuksesta huolimatta karenssia niin kannattaa hakea toimeentulotukea.
💰

Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 21.05.2015 klo 01:32

Kiitos viesteistä. Sain asiani järjestykseen tuolta osin. Kävin lääkärissä ja sain sairaslomaa. Myöhemmin varmaan tapaan psykiatrin.

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 21.05.2015 klo 22:51

Hyvä että sait asiasi kuntoon 🙂
Lepää sairaslomallasi hyvin. Toivotan onnea psykiatrin tapaamiseen!