Lääkkeen aloitus

Lääkkeen aloitus

Käyttäjä sateja aloittanut aikaan 20.05.2015 klo 10:14 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä sateja kirjoittanut 20.05.2015 klo 10:14

Alotin kolme viikkoo sit citalopramin 10mg annoksella ja viikko sit nostin 20mg. Olo aivan kauhee, väsyttää ja ahistus heti aamusta ku herää. Millon helpottaa vai pitäskö mennä lääkäriin?☹️

Käyttäjä BirdBell kirjoittanut 20.05.2015 klo 14:36

Mullakin on mielialalääke Cirpaleks 10mg. Sama juttu oli mulla, tuttuja oireita siis luettelit. Oireita kesti 2vk sitten ne loppuivat. Nyt oon syönyt muutaman vuoden lääkettä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 21.05.2015 klo 07:34

Hei, Sateja!

Mulla on kahdesti kokeiltu SSRI-lääkkeitä. Molemmilla kerroilla jouduttu lopettamaan vaikeiden aloitusoireiden takia. Ekalla kerralla kärvistelin puolitoista, kaksi viikkoa, mutta oireet eivä poistuneet. Ja toisella kerralla lääkitys lppetettiin seuraavana päivänä aloituksesta. Eli en ole kovin hyvä sanomaan menevätkö oireet ohi. Toisella kerralla lääkäri kysyi, voisinko yrittää ketää sen pari viikkkoa, että oireet menevät ohi, mutta en pystynyt siihen.

Eli ymmärtääkseni pari, kolme viikkoa on niitä aloitusoireita, sitten pitäisi helpottaa.

Jos sinua huolettaa tuo asia, voithan aina olla yhteydessä hoitavaan lääkäriisi ja keskustella hänen kanssaaan tilanteesta. Olet jo pitkään kestänyt aloitusoireita. Luulisi, että alkavat kohta helpiottaa...

Tiedän, että SSRI-lääkkeet voivat olla hyvinkin toimivia moneenkin oireeseen. Minulle ne eivät vain sovi.

Voimia sinulle! ☺️❤️