Aikuisen elämää

6 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4622

Peli

1
Käyttäjä äiti9 aloittanut aikaan 01.11.2015 klo 18:08 kohteessa Aikuisen elämää

Moi! Onko kenellekään tuttua ”Peli” – ihmisprojekti? Siinä joukkio ihmisiä kiusaa muita ihmisiä, mm. kontrolloimalla ja juoruamalla sekä yrittämällä säännöstellä itsemääräämisoikeutta. Sille ei löydy loppua. ”Peli” ei ole kaikille (lääkäreille, tutkijoille, opettajille) tuttu ilmiö. Kaikki ”Peliin” osallistuvat eivät ole yhtä pahoja, kuin ylläpitäjät. Lisäksi Peliin pakotetaan ulkopuolisia yksilöitä ja niitä…

Käyttäjä tylleröinen aloittanut aikaan 09.11.2015 klo 11:51 kohteessa Aikuisen elämää

Kesällä kaikki oli niin hyvin! Sitä edelsi vaikea syksy milloin teki mieli vain jäädä sängyn pohjalle. Nyt taas joka aamu herään sydämen tykytykseen. Ei jaksaisi nousta… Kohta pitäisi mennä kouluun. Ahdistaa niin hitosti taas. Miksi miksi miksi ☹️ Voimavarat on niin lopussa. Pienikin este tuntuu ylitsepääsemättömältä. Kaverin kanssa tuli riitaa.…

Käyttäjä Tyttönen vaan aloittanut aikaan 05.11.2015 klo 10:03 kohteessa Aikuisen elämää

Miten ootte selvinny vaikeasta unettomuuden ajasta, onko määrätty lääkkeitä jotka ovat auttaneet? Mulle määrättiin Olanzapinia unettomuuteen ja ei ainakaan vielä auta kunnolla. Kertokaa kokemuksia mitä kaikkea ootte kokeillu unettomuuden hoitoon ja mikä on lopulta auttanut. 🙂👍

Käyttäjä LonelyWolf aloittanut aikaan 14.05.2015 klo 01:36 kohteessa Aikuisen elämää

MTV.doc: Yksinäisyyden yllättämät Itkin kun katsoin tämän dokumentin. Osuu niin lähelle. http://www.katsomo.fi/#!/jakso/465750?toista ”Mikään ihmistä ei pahemmin nakerra kuin yksinäisyys” – Jonne Aaron Jos ei ole omaa perhettä, niin sitä on kyllä hyvin yksin. Tuntee itsensä helposti ulkopuoliseksi ja tunkeilijaksi, jos joku perheellinen joskus pyytää kylään. Ja kenellekään ei saisi näyttää…

Käyttäjä kajastus aloittanut aikaan 06.11.2015 klo 17:00 kohteessa Aikuisen elämää

Onko kellään kokemusta lähinnä masennuksen hoidossa? Lihottaako pienelläkin annoksella?

Käyttäjä ninnuliina aloittanut aikaan 25.10.2015 klo 13:47 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, olen 30-vuotias nainen, sairastanut masennusta 13-vuotiaasta ja aloitin toukokuussa yksityisen psykoterapian Kelan tukemana. Olen sosiaalitoimen pitkäaikainen asiakas (tuloina sv-päiväraha ja asumistuki yhteensä n. 805€/kk) ja sieltä luvattiin maksaa terapian kuukausittainen omavastuuosuus. Ja tähän asti ovat maksaneet. Nyt tuli kielteinen päätös tälle kuukaudelle, koska masennuksen pahenemisen takia jouduin keskeyttämään kuntouttavan…

Käyttäjä Kikka4 aloittanut aikaan 26.08.2015 klo 23:12 kohteessa Aikuisen elämää

Moro kaikki! Mielenterveyden häiriöt ja -sairaudet on kyllä kinkkisiä! Kun niiden diagnosointi ei ole siitä helpoimmasta päästä ja oireidenkuvat voivat heilahdella rankastikin… Esimerkiksi itse luulin monta vuotta kärsiväni ihan vain klassisesta masennuksesta ”maustettuna” satunnaisilla ahdistuskohtauksilla. Nyt kuitenkin oireiden voimistuessa kyse saattaakin olla yleistyneestä ahdistuneisuushäiriöstä, add:sta, oppimisen häiriöistä, maanisdepressiivisyydestä tai sitten…

Käyttäjä Liisa87 aloittanut aikaan 26.10.2015 klo 14:39 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa! Minulla on aika rankkoja asioita tapahtunut elämässä. Ehkä rankkojen asioiden kohtaaminen on tehnyt minusta jollakin tapaa vahvemman, mutta olen huomannut, etten enää kestä nähdä/kuulla väkvaltaa oikein missään muodossa. Olen yrittänyt muokata ympäristöäni siihen suuntaan, ettei mielenterveyteni romahda. Olen saanut pitkän syömishäiriöni ja vaikeiden elämäntilanteiden sekamelskassa elämäni melko järjestykseen ja…

Käyttäjä raskas on mieli aloittanut aikaan 31.10.2015 klo 20:14 kohteessa Aikuisen elämää

En tiedä mitä tähän kirjottaisi ja en tiedä vastaako tähän kukaan. Olen siis 37vuotias mieshenkilö. En aio kertoa kovin tarkasti itsestäni tietojani tänne jotain kumminkin. Mulla on perusasiat ihan hyvin eli olen sairaseläkkeellä ja päivisin käyn yhdessä paikassa josta en halua enempää kertoa, mutta siellä tapaan muita ihmisiä säännöllisesti. Eli…

Käyttäjä mini-mii aloittanut aikaan 06.08.2015 klo 12:57 kohteessa Aikuisen elämää

Täällä ilmeisesti on lupa keskustella myös masennukseen, ahdistuneisuuteen ja muhuun vastaavaan tarkoitetuista lääkkeistä. Viimeiset 7kk on ollut yhtä h*****tiä. Eräs tuttuni suositteli toissapäivänä itsehoitolääkettä nimeltään 5-htp. Tutkin aihetta yleisesti netistä koko yön ja eilen päädyin Life-myymälään kyselemään ko. tuotetta. Se olikin hyllystä loppunut ja tuntui että romahdan kun ei sitäkään…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: