Jatkuva unettomuus

Jatkuva unettomuus

Käyttäjä Tyttönen vaan aloittanut aikaan 05.11.2015 klo 10:03 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 05.11.2015 klo 10:03

Miten ootte selvinny vaikeasta unettomuuden ajasta, onko määrätty lääkkeitä jotka ovat auttaneet? Mulle määrättiin Olanzapinia unettomuuteen ja ei ainakaan vielä auta kunnolla.

Kertokaa kokemuksia mitä kaikkea ootte kokeillu unettomuuden hoitoon ja mikä on lopulta auttanut. 🙂👍

Käyttäjä Kikka6 kirjoittanut 06.11.2015 klo 08:54

Nukahtamiseen auttaa melatoniini mutta mun ongelma on aamuyöllä herääminen ja ahdistavien ajatusten pyörittely päässä. Sit loppupäivän ihan väsyneenä ja uupuneena ☹️ onko kellää heittää tähän mitään apukonsteja?

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 06.11.2015 klo 11:54

Minulla käytössä truxal. Mun ongelma unen saannin vaikeus ja pätkäuni. Ehkä
kuitenkin tuo lääke jonkin verran auttaa. Mulla ajatukset häiritsee unen saantia
Jostain syystä alkavat pyöriä päässä kun pitäisi nukkua.☹️

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 06.11.2015 klo 14:45

Tossa olanzapinissa oli kunnon sivuvaikutukset, meni puol päivää ennen ku heräsin kunnolla. Muuten autto hyvin. Mä en oikeestaan aattele mitään sängyssä, mut siltikään ei vaan saa unta.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 07.11.2015 klo 08:24

Mulla on Levozin sitomassa unta. Mun ongelma on katkonainen uni, ja tuo oli siihen ainut lääke. Voi joillain tosin kai väsyttää päivällä, mutta mulle loistava lääke.

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 07.11.2015 klo 20:15

Mä kokeilen nyt puolikkaalla, et tuleeko siitä yhtä tokkurainen olo, ku kokonaisesta. Jos ei tuu, nii sit nostan kokonaiseen hiljalleen.

Käyttäjä hattarapilvi kirjoittanut 08.11.2015 klo 01:52

Monia vuosia jatkunut paha unettomuus helpotti vihdoin, terapian avulla.

Taustalla on monia lääkekokeiluja, jotka menettävät parin viikon jälkeen tehonsa, joten todettiin melkein heti alussa että lääkityksestä ei miun tapauksessa apua ole. Alettiin enemmänkin pyydystämään sitä syytä miksen saa nukuttua. Traumoistahan se johtui, turvattomuuden tunteesta ja jne, n. puolen vuoden viikottaisen terapian jälkeen aloin nukkumaan hyvin. Olin saanut käsiteltyä nukkumiseen liittyvät asiat, ja näin ollen nukkuminenkin alkoi onnistumaan. Miun mielestä siis kannattaa hakea apua, ja aktiivisesti yrittää päästä kiinni siitä mistä unettomuus johtuu, mikä on se syy?

Miun tapauksessa unettomuuskaudet kesti pahimmillaan puoli vuotta, keskimäärin 2-4 h yöunilla, heräämisia ja nimenomaan se ettei saanut unta. Eläviä unia, unihalvauksia, ihan kaikkea.

Toivottavasti myös muut uniongelmaiset saisi nukkumisensa kuntoon, vaikka lääkkeiden avulla. Tsemppiä kaikille ! <3

Käyttäjä Tyttönen vaan kirjoittanut 08.11.2015 klo 13:10

Mullakin on joku syy siihen, et miks en saa nukuttua mut en tiiä mikä.. tuo puolikas tabletti autto nukkuu hyvin, eikä olo oo ku zombilla. Kolmen päivän päästä onkin keskusteluaika, nii siellä katotaan et miten tuo lääke on tehonnu.