Puhumisen vaikeus

Puhumisen vaikeus

Käyttäjä Tuppisuu aloittanut aikaan 13.11.2015 klo 11:49 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Tuppisuu kirjoittanut 13.11.2015 klo 11:49

Sain joku aika sitten tietää olevani raskaana ja päädyimme kumppanini kanssa keskeytykseen. Pystyn keskustelemaan asiasta hänen kanssaan ja hän lohduttaa, jos itken. Ongelmana on (siksi en laittanut tuonne parisuhde puolelle) se, etten pysty kertomaan tästä kellekään muulle läheiselleni. Emme asu kumppanini kanssa yhdessä, vaan olen erään hyvän ystäväni kanssa kämppiksinä ja koen ahdistusta kun en saa hänelle mitään sanotuksi.

Keskeytyksen on määrä tapahtua maanantaina eikä kumppanini pääse mukaan käynnille ja olemme molemmat sitä mieltä, että olisi parempi jos saisin jonkun mukaan tuekseni. En vain tiedä, miten kertoa tilanteestani toisille.

Käyttäjä Hukka73 kirjoittanut 13.11.2015 klo 12:37

Todellinen ystävä kannustaa sinua ja on aina valmis tukemaan. Tukee sinua päätöksissäsi. Pyydä sellainen kaveri mukaan johon voit luottaa ja saat häneltä tukea.

Käyttäjä Minkku (Työntekijä) (Maaseudun tukihenkilöverkko) kirjoittanut 13.11.2015 klo 18:55

hei

Minkä ikäinen olet?
Koska kirjoitit tänne haluat ehkä kuitenkin jotain tukea päätöksellesi

En tiedä millainen tilanne teillä on ja voi hyvinkin olla aiheellista toteuttaa päätöksenne.

Miksi haluat abortin Olette hämillänne tapahtuneesta mutta miettikää vielä.Päätös on kuitenkin aika suuri .Se jää muistiin .
Älkää antako tämän yhtäkkisen tiedon hämmentää mieltänne .Varmaan tuntuu ettei tämä kuulunut suunnitelmiin.
Teillä on viikonloppu vielä aikaa harkita yhdessä kaverisi kanssa.

Miettikää tulevaisuutta ja millainen se teillä voisi olla lapsen kanssa.

Oli päätöksenne mikä hyvänsä -arvostan sitä- halusin vai hieman avata ajatteluanne.

Käyttäjä Tuppisuu kirjoittanut 15.11.2015 klo 15:43

Iältäni lähestyn 30 ja syitä keskeytyksen valintaan on useita. Olen mm. alkuraskaudesta ollut antibiootti ja duact -kuureilla sekä niiden lisäksi olen käyttänyt muita tulehduskipulääkkeitä ennenkuin sain tietää olevani raskaana. Muita syitä ovat tämän hetkinen elämäntilanne sekä lähitulevaisuuden suunnitelmat, joiden osalta lapsen saaminen nyt ei ole viisasta.

Kaipasin kyllä kirjoituksellani tukea ja neuvoja asiasta puhumiseen läheisilleni, en niinkään päätökseni pyörtämiseen. En kuvittele, ettenkö päätöstäni myöhemmin katuisi. Pelkään kaikkea vastassa olevaa, mutta tähänkin asti olen elämästä selvinnyt. Koskaan en vain ole oppinut avaamaan suutani ja sen haluan nyt tehdä.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 16.11.2015 klo 07:43

Hei. Saitko pyydettyä ketään mukaasi? Avun pyytäminen on minullekin toisinaan vaikeaa. Ainakin selllaisen avun, jos sitä tosiaan tarvitsen. Voimia sinulle!