Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Heippa! Minulla on aika rankkoja asioita tapahtunut elämässä. Ehkä rankkojen asioiden kohtaaminen on tehnyt minusta jollakin tapaa vahvemman, mutta olen huomannut, etten enää kestä nähdä/kuulla väkvaltaa oikein missään muodossa. Olen yrittänyt muokata ympäristöäni siihen suuntaan, ettei mielenterveyteni romahda. Olen saanut pitkän syömishäiriöni ja vaikeiden elämäntilanteiden sekamelskassa elämäni melko järjestykseen ja…
En tiedä mitä tähän kirjottaisi ja en tiedä vastaako tähän kukaan. Olen siis 37vuotias mieshenkilö. En aio kertoa kovin tarkasti itsestäni tietojani tänne jotain kumminkin. Mulla on perusasiat ihan hyvin eli olen sairaseläkkeellä ja päivisin käyn yhdessä paikassa josta en halua enempää kertoa, mutta siellä tapaan muita ihmisiä säännöllisesti. Eli…
Täällä ilmeisesti on lupa keskustella myös masennukseen, ahdistuneisuuteen ja muhuun vastaavaan tarkoitetuista lääkkeistä. Viimeiset 7kk on ollut yhtä h*****tiä. Eräs tuttuni suositteli toissapäivänä itsehoitolääkettä nimeltään 5-htp. Tutkin aihetta yleisesti netistä koko yön ja eilen päädyin Life-myymälään kyselemään ko. tuotetta. Se olikin hyllystä loppunut ja tuntui että romahdan kun ei sitäkään…
Kotihoidon lääkäri kävi luonani, määräsi korvatippoja ym. uusia lääkkeitä. Kun nämä hänen määräämänsä lääkkeet osoittautuivat lääkkeiksi, joita en voi käyttää ja sen vuoksi pyysin häntä kirjoittamaan uudet lääkereseptit saadakseni lääkettä parannallekseni sairauksiani. Lääkäri ei kirjoittanut uusia lääkereseptejä. Mitä tehdä? Olen niin huonokuntoinen, etten voi tilata yksityiselle lääkärille vastaanottoaikaa, koska en…
Hei kaikki! Aloitan tämän ketjun omasta tilanteestani ja aiheista, joiden analyysiin koen tarvitsevani apua. Toivon kommetteja, mutta pidetään keskustelu asiallisena. Arvostan ajatusta tuesta, mutta ketjuu ei tarvitse ilmaista tukea kirjoittamalla viestejä tyyliin ”Tsemppiä!”. Kritiikkiä tai kehotuksia hakea ammattiapua en kaipaa. En myöskään halua lukea lääkityskertomuksia. Kommentointi omista kokemuksista on suotavaa,…
Aloitan tämän ketjun diabeteksestä osana meidän masentuneiden ja mt-ongelmista kärsivien elämää. Tänne voi tulla avautumaan sairaudestaan, hakemaan vertaistukea, jakamaan vinkkejä tai muuten vain avautumaan asiasta riippumatta siitä onko diagnoosi vanha tai uusi. Minulla ei ole vielä diabetestä, mutta kakkostyypin sellainen vaanii jo oven takana nyt kun kehoni on kerännyt 30…
Mnun kohdallani on sattunut monta asiaa mitkä katson tarkoitukselliseksi pyrittävän elinolojeni huonontamiseen kautta lyhentämään elinikääni. Esim. Ollessani sairaalassa yhden vuorokauden, Koska ambulanssi jolla sairaalaan menin ei ottanut mukaan pyörätuoliani, ja sairaalassa ei minulle sopivaa pyörätuolia ollut olemassa, minun oli pakko käydä WC,ssä rollaattorin avulla kävellen, ja kun osaston WC istuinkin…
Noin kolme viikkoa sitten paljastui että olen tehnyt isoja virheitä töissä joista vuoksi työnantaja on menettänyt rahaa jopa 50 000 euroa. Itse jouduin asian selvittyä sellaiseen kuntoon että lääkäri määräsi unettomuuteen ja ahdistuneisuuteen lääkkeitä. Niiden avulla olen pysynyt edes jotenkin kasassa. Tajusin että olen ollut todella pitkään jo työ uupunut…
Miten ihminen voi selvitä hengissä jos kaikki on menetetty paitsi henki. Asunnottomuus. Kaksisuuntanen mielialahäiriö. Töitä yritin tehä. Ei onnistunu. Kaks lasta. Toista näkee mut isänä oleminen on mahotonta. Lääkärit ei enää auta. Asioita ei saa hoidettuu. Rahaa ei oo mut ei ruoka oikee maistukkaa. Nykyää etoo ruoka. Ainoo mitä haluu…
Hei olen 27-vuotias mielenterveyskuntoutuja. Minulla menee paljon lääkkeitä. Lääkäri lupasi ottaa selvää mitä niistä voin syödä jos joskus vielä haluan lapsia. Onkohan minun viisasta edes haaveilla koskaan saavani lapsia? Olen aika hyvässä vauhdissa kuntoutumassa tähän maailmaan. Minulla on kiva opiskelupaikka ja olen hoitanut kotia ja koulua hyvin. Minulla on myös…