Ei jaksa enää

Ei jaksa enää

Käyttäjä UHREGGI aloittanut aikaan 10.11.2015 klo 04:51 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä UHREGGI kirjoittanut 10.11.2015 klo 04:51

Tekis mieli luovuttaa, kohta 2vuorokautta samoilla silmillä.
Mieli on turtunut, kaikki asiat tuntuu pahalta.
Krooninen masennus todettu, hoitosuhteet katkenneet.
Turhauduin ja lopetin pelleilyn sekä voivottelut.
Nyt oltu muutama kuukausi niin syvällä pohjattomassa kuopassa ettei valoa enää tahdo erottaa. Pelottaa pyytää apua tai edes puhua ihmisille.

Käyttäjä arka kirjoittanut 10.11.2015 klo 09:27

Hei!
Kirjoittele tänne niin tuetaan toisiamme. Yritä jaksaa päivä kerrallaan eteenpäin, oletko sairauslomalla vai pitääkö töihin jaksaa. Asutko yksin vai onko perhettä. Minä olen kolmatta vuotta eläkkeellä,mies on täällä kotona ja tytär käy lukiota. Vaikeita oireitä on ollut ja IM-ajatuksia.

Käyttäjä UHREGGI kirjoittanut 11.11.2015 klo 08:27

arka kirjoitti 10.11.2015 9:27

Hei!
Kirjoittele tänne niin tuetaan toisiamme. Yritä jaksaa päivä kerrallaan eteenpäin, oletko sairauslomalla vai pitääkö töihin jaksaa. Asutko yksin vai onko perhettä. Minä olen kolmatta vuotta eläkkeellä,mies on täällä kotona ja tytär käy lukiota. Vaikeita oireitä on ollut ja IM-ajatuksia.

Vieläkin samoilla silmillä.
Lääkärin mukaan saikku ei mun kohdalla kannata.. Eli eipä tule mistään rahaa joutuu vippaileen kavereilta ja vanhemmilta yms, karenssia työkkäristä ja kelasta kun en ole jaksanut tehdä mitä on sovittu. Onhan tuo emäntä täälä kotosalla ja opiskelee. kyllähän se huolissaan on mutta ei oikein ole viimeaikoina edes häneen jaksanut keskittyä.

Käyttäjä arka kirjoittanut 11.11.2015 klo 14:34

hei
en ymmärrä ettet saa saikkua, tarvitset sitä,. Onneksisinulla on emäntä tukemassa, yritä jaksaa pitää suhteestanne huolta. Mitä teet öisinkun valvot, puuhailetko vai makaatko sängyssä. Minä ennen kirjoitin kirjeitä, keittelin kahvia ja kävin rukouspalstoilla, mutta nykyisin poltan vain tupakan ja menen uudestaan makaamaan.

Käyttäjä UHREGGI kirjoittanut 11.11.2015 klo 15:44

Kelan päätös tänään "olet toiminut työvoimapoliittisesti moitittavasti" kiva kun aina rankasee jos masentuu. Yleensä yöllä pyörin sängyssä muutaman tunnin sitten saatan pelailla jotakin kun ajatukset käy ahdistaa liikaa. Tupakkaa menee päivisin mutta öisin ei edes tee mieli.

Käyttäjä Amassados kirjoittanut 12.11.2015 klo 09:13

Hei U

Minäkään en ymmärrä miksi lääkäri ei kirjoita sinulle sairauslomaa. F51 on ei-elimellinen unettomuus ja aivan pätevä sairauslomasyy. Mikäli et nuku, et ole työmarkkinoillakaan eduksesi. Sen toki tiedät itsekin kun sanoit ettet jaksa hoitaa sovittuja juttuja ja työkkäristä tulee moitteet. Nukumaton, väsynyt ihminen on myös työturvallisuusriski. Siksi se on myös sairausloman syy. Oletko harkinnut käyväsi toisella lääkärillä? Tiedän, että monet tk-lääkärit suhtautuvat unettomuuteen sekä mt-juttuihin vähättelevästi. Ajattelevat varmaan, että tuokin tuossa on vain laiska. Mikä untatukeva lääkitys sinulla on?

Käyttäjä UHREGGI kirjoittanut 13.11.2015 klo 10:40

Joo no tuo lääkäri oli edellisellä paikkakunnalla. En ole muuton jälkeen vielä päässyt lääkärille vasta 23. päivä on aika jollekin tk lääkärille.
Ketipinoria ne mulle aina tarjoo en oikein siitä tykkää kun se vetää ton unettomuuden ihan överiksi. saattaa nukkua sitten koko seuraavan päivän niin ei sekään oikein hyvä ole. Otin kuitenkin toissailtana puolitetun 100mg tabletin ja ihan hyvin se kyllä auttoi. mutta siinä olikin tuo 3vuorokauden valvominen takana. Viime yönkin nukuin ihan ok, mutta nämä hetket ei montaa päivää kestä kun taas kun taas menee valvomiseks. Nyt kuitenkin ajatus kulkee ihan eri tavalla kuin noissa aikasemmissa viesteissä 🙂

Käyttäjä UHREGGI kirjoittanut 24.11.2015 klo 02:40

taas kolmatta yötä hereillä, vähän jännät fiilikset kuulin humppaa yläkerrasta, asun siis ylimmässä kerroksessa... lääkärissä kävin ja kuulemma hoitsu soittaa 1-2viikon sisään ja mietitään sitten lisää.. edelleen saikkuun erittäin nihkeesti suhtautui.. Ja ilmottautumistiskillä oli niin ikävä asiakaspalvelu että meinasin ihan täysin seota siinä. eka odotan 15minuuttia kun joku vanhus puhuu niitänäitä ja sitten on vihdoin minun vuoro. noh olen kuulemma 15minuuttia myöhässä eikä lääkäri enää mua voi ottaa vastaan, hetken vääntämisen jälkeen se kuitenkin olikin mahdollista eikä lääkärillä enää ollutkaan kiire kahvipullaa syömään. on se kumma kun ei osata edes sielä ottaa vastaan oikein kun mulla nämä ongelmat vain pahenee moninkertasesti tuommosesta kohtelusta (sosiaalinen fobia, ahdistus, masennus ja samaan aikaan tuntuu että jokin tulivuori meinaa räjähtää sisällä.. sain kuin sainkin pidettyä tunteet kurissa). Hetken aikaa mietin että haenko puukon ja menen tiskille uudestaan puukko omalla kaulalla jotta ilmottaudun kuolleeksi, en tietenkään oikeasti näin tekis mutta vahvasti tuli mieleen tämmöinen ajatus. ymmärrän sen että heillä on kiire ja joutuu kuunteleen niitä vanhusten jaarittelui muttei niitä tarttis heti seuraavan potilaan naamalle heittää kuitenkaan.