Aikuisen elämää

18 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä vivvy aloittanut aikaan 31.08.2015 klo 23:54 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Olen 28-vuotias naisenalku, joka on sairastanut masennusta ja syömishäiriötä 14-vuotiaasta lähtien. Teini-ikäisenä satutin itseäni päivittäis, joka ilta kahden vuoden ajan. Viiltely oli minulle pakokeino. Välillä pystyin olemaan viiltelemättä pitkänkin aikaa, mutta pari vuotta sitten minua piti tikata sairaalassa. Nyt olen pystynyt olemaan viiltelemättä melkein vuoden. Sairaalassa olen ollut elämässäni…

Käyttäjä marsilla aloittanut aikaan 16.11.2015 klo 20:13 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Olen saanut masennusdiagnoosin vuonna 2005. Olin silloin vielä työelämässä, tein maatalouslomittajan töitä. Diagnoosiksi tuli silloin keskivaikea masennus ja kuukausi sairaslomaa. Jaksoin lomittajan hommissa vuoteen 2009 jolloin mut irtisanottiin työstäni. En kuulema pärjänny fyysisesti enkä henkiseseti ja olin epäsiisti ja ylimielinen. Nämä sanat todella satuttivat vaikka parhaani tiloilla koitin tehdä…

Käyttäjä Tuppisuu aloittanut aikaan 13.11.2015 klo 11:49 kohteessa Aikuisen elämää

Sain joku aika sitten tietää olevani raskaana ja päädyimme kumppanini kanssa keskeytykseen. Pystyn keskustelemaan asiasta hänen kanssaan ja hän lohduttaa, jos itken. Ongelmana on (siksi en laittanut tuonne parisuhde puolelle) se, etten pysty kertomaan tästä kellekään muulle läheiselleni. Emme asu kumppanini kanssa yhdessä, vaan olen erään hyvän ystäväni kanssa kämppiksinä…

Käyttäjä JalluP aloittanut aikaan 11.11.2015 klo 17:52 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa kaikille, Olen pian 24 vuotiaan perus terveen pojan isä. Olen todella huolissani. Nyt on muutaman kerran käynyt niin että pojallani on ollut nyt muutama tosi paha tilanne hänen ottaessaan alkoholia. Ottaminen on ”lähtenyt lapasesta” niin että määrä on ollut suuri ja tämän myötä pojan persoonallisuus on muuttunut rajusti. Kiltistä,…

Peli

1
Käyttäjä äiti9 aloittanut aikaan 01.11.2015 klo 18:08 kohteessa Aikuisen elämää

Moi! Onko kenellekään tuttua ”Peli” – ihmisprojekti? Siinä joukkio ihmisiä kiusaa muita ihmisiä, mm. kontrolloimalla ja juoruamalla sekä yrittämällä säännöstellä itsemääräämisoikeutta. Sille ei löydy loppua. ”Peli” ei ole kaikille (lääkäreille, tutkijoille, opettajille) tuttu ilmiö. Kaikki ”Peliin” osallistuvat eivät ole yhtä pahoja, kuin ylläpitäjät. Lisäksi Peliin pakotetaan ulkopuolisia yksilöitä ja niitä…

Käyttäjä tylleröinen aloittanut aikaan 09.11.2015 klo 11:51 kohteessa Aikuisen elämää

Kesällä kaikki oli niin hyvin! Sitä edelsi vaikea syksy milloin teki mieli vain jäädä sängyn pohjalle. Nyt taas joka aamu herään sydämen tykytykseen. Ei jaksaisi nousta… Kohta pitäisi mennä kouluun. Ahdistaa niin hitosti taas. Miksi miksi miksi ☹️ Voimavarat on niin lopussa. Pienikin este tuntuu ylitsepääsemättömältä. Kaverin kanssa tuli riitaa.…

Käyttäjä Tyttönen vaan aloittanut aikaan 05.11.2015 klo 10:03 kohteessa Aikuisen elämää

Miten ootte selvinny vaikeasta unettomuuden ajasta, onko määrätty lääkkeitä jotka ovat auttaneet? Mulle määrättiin Olanzapinia unettomuuteen ja ei ainakaan vielä auta kunnolla. Kertokaa kokemuksia mitä kaikkea ootte kokeillu unettomuuden hoitoon ja mikä on lopulta auttanut. 🙂👍

Käyttäjä LonelyWolf aloittanut aikaan 14.05.2015 klo 01:36 kohteessa Aikuisen elämää

MTV.doc: Yksinäisyyden yllättämät Itkin kun katsoin tämän dokumentin. Osuu niin lähelle. http://www.katsomo.fi/#!/jakso/465750?toista ”Mikään ihmistä ei pahemmin nakerra kuin yksinäisyys” – Jonne Aaron Jos ei ole omaa perhettä, niin sitä on kyllä hyvin yksin. Tuntee itsensä helposti ulkopuoliseksi ja tunkeilijaksi, jos joku perheellinen joskus pyytää kylään. Ja kenellekään ei saisi näyttää…

Käyttäjä kajastus aloittanut aikaan 06.11.2015 klo 17:00 kohteessa Aikuisen elämää

Onko kellään kokemusta lähinnä masennuksen hoidossa? Lihottaako pienelläkin annoksella?

Käyttäjä ninnuliina aloittanut aikaan 25.10.2015 klo 13:47 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, olen 30-vuotias nainen, sairastanut masennusta 13-vuotiaasta ja aloitin toukokuussa yksityisen psykoterapian Kelan tukemana. Olen sosiaalitoimen pitkäaikainen asiakas (tuloina sv-päiväraha ja asumistuki yhteensä n. 805€/kk) ja sieltä luvattiin maksaa terapian kuukausittainen omavastuuosuus. Ja tähän asti ovat maksaneet. Nyt tuli kielteinen päätös tälle kuukaudelle, koska masennuksen pahenemisen takia jouduin keskeyttämään kuntouttavan…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: