Ahdistus

Ahdistus

Käyttäjä Pompula aloittanut aikaan 25.11.2015 klo 18:37 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Pompula kirjoittanut 25.11.2015 klo 18:37

Mua ahdistaa kaikki niin paljon, että en saa mitään tehtyä. Tuntuu, että heräsin juuri äsken, mutta tekee mieli mennä nukkumaan. Ahdistuslääkekään ei tunnu auttavan. Tekisi mieli soittaa kriisipuhelimeen, mutta kun en saa soitettua. Ahdistaa.

Käyttäjä tylleröinen kirjoittanut 26.11.2015 klo 13:24

Hei,

Tiedän tasantarkkaan miltä susta tuntuu. En tiedä miten tän ahdistuksen saa loppumaan. Tekisi mieli päättää päiväni täällä. Kaikki epäonnistumiset vilisee päässä, ei mitään positiivista. Jos siis yhtään lohduttaa, et ole yksin. Loppuuko ahdistus koskaan? Tää tulee aina vaan pahempana kun on tullakseen.

Käyttäjä SaraN kirjoittanut 26.11.2015 klo 16:29

Sama tunne täällä... pelottaa että pää sekoaa niin pahasti ettei enää tiedä mikä on totta ja mikä ei

Käyttäjä Knights20 kirjoittanut 27.11.2015 klo 09:37

Tuo sekoamisen pelko on tuttua omallakin kohdalla , se tulee pahimmillaan silloin kun ahdistus on huipussaan (itsellä se on paniikkikohtaus). Jotenkin olen itse saanut lohtua siitä, ettei pelkästä pelosta sekoa niin pahasti. Ja jos sellaista pelkää, se ei ole hirveän todennäköisesti tapahtumassa. Ja sitten vähän surkuhupaisasti olen lohduttautunut silläkin, että jos en kerran tiedä, mikä on totta ja mikä ei, niin sitten en edes tiedä, olenko sekaisin... Joku saa sitten viedä siitä hoitoon.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 27.11.2015 klo 11:42

Sama täällä. Itsemurha on pyörinyt päässä. Viime yönä nukuin tosi levottomasti, kun oli myrsky ja heräsin poikkeuksellisen aikaisin. Olen ihan väsynyt. Nyt voisi mennä nukkumaan, mutta olen sopinut menoja. Ahdistus jatkuu. Aamu oli ihan kauhea, kun ei uskalla nousta edes sängystä. Pelkää, että ahdistuslääke ei auta. Näyttää se tänään auttavan. Välillä on tunne, että se auttaa vaan vähän aikaa, tai joutuu odottamaan kauhean kauan.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 29.11.2015 klo 19:30

Voi helvetti! Ahdistus taas päälle 110%. Ihan kuin olisi off/on nappula ja yhtä äkkiä se on on -asennossa. Ja lääkkeet ei toimi! 😭

Käyttäjä sarrukka kirjoittanut 30.11.2015 klo 12:41

Hei
Sama täällä. Ahdistus alkaa heti aamusta. Nukkuminen vaikeaa kun ajatukset pyörii
mielessä. Välillä tuntuu että sekoan täysin.

Käyttäjä arka kirjoittanut 30.11.2015 klo 17:18

Voiu Sarrukka Rakas
Tulin tähänkinketjuun kun ahdistus niin tuttu. Alkoholi auttaa ja lääkkeet. Voimia.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 02.12.2015 klo 00:16

Voi sarrukka. Toivottavasti parempi olo?

Minä olen vaan nukkunut, nukkunut ja nukkunut. Valveilla olo ahdistaa, paitsi näin öisin. Silloin pystyn toimimaan. Harmi, että muut nukkuu.

Olisin hakenut tänään viimeisillä rahoilla olutta, mutta menin siihen aikaan kauppaan, ettei sitä myydä enää. Olisi kai nollannut tämän nupin jotenkin. Olen laihtunut monta kiloa. Nytkin nukuttaa.

Käyttäjä joku toinen kirjoittanut 02.12.2015 klo 22:01

Alkoholi kannattaa sitten unohtaa kokonaan. Se lievittää ahdistusta hetkeksi, mutta sen jälkeen ahdistus palaa entistä pahempana. Bentsodiatsepiineihin taasen kasvaa toleranssi hyvin nopeasti ja saattaa esiintyä paradoksaalista vaikutusta, mikä tarkoittaa mm. ahdistusta.

Ahdistusta kannatta aloittaa ihan aktiivisesti työstämään. Mindfulness on hyvä tekniikka. Toinen, mihin kannattaa tutustua on mielenterveystalo ja sen omahoitoon https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito/ahdistuksen_omahoito/Pages/default.aspx

Nämä tietysti vaativat omaa aktiivisuutta ja harjoittelua.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 03.12.2015 klo 18:24

joku toinen kirjoitti 2.12.2015 22:1

Ahdistusta kannatta aloittaa ihan aktiivisesti työstämään. Mindfulness on hyvä tekniikka. Toinen, mihin kannattaa tutustua on mielenterveystalo ja sen omahoitoon https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito/ahdistuksen_omahoito/Pages/default.aspx

Nämä tietysti vaativat omaa aktiivisuutta ja harjoittelua.

Kiitos tuosta linkistä! Tuo oli minulle ihan uusi. Mun omaharjoittelusta ei yleensä tule yhtään mitään (mindfulness). Katson noita muita. Nyt ahdistaa taas sitä rataa, että en pääse sängystä ylös. No onhan tätä jatkunut jo jonkun aikaa. Tänään heräsin vasta viiden jälkeen. Ahdistaa. Ahdistaa vaan. Tänään olisi apteekki, kauppa ja kirjasto. Ei pysty, ei halua. Ei pääse ovesta uloa. Ei pääse edes suihkuun. Ahdistaa ihan KAMALASTI. En syö kauheasti ahdistuslääkkeitä. Minusta tuntuu, että ne eivät auta. En tiedä miksi. Joskus kyllä, mutta eivät läheskään aina. Yleensä valoisuus ahdistaa. Tänään ahdistaa pimeys. Tää koputtelis jo hupaisuuden rajoja, jos ei olis niin ahdistavaa. Yöllä pystyn toimimaan. Miksiköhän. Rakastan hiljaisuutta. Ja silloin on hiljaista, ei edes rapusta kuulu ääniä, tai ulkoa.

Nyt kun mietin, niin mindfulness voi olla mielessä silloin kun en ole ahdistunut, mutta ahdistuneena kaikki kaikkoaa.

Mä haluaisin herätä huomenna normaaliin aikaan ja saada tehtyä normaaleja asioita. Taitaa olla turha toivo. Mä tunnen itseni tosi yksinäiseksi.

Käyttäjä joku toinen kirjoittanut 04.12.2015 klo 21:13

Ole hyvä 🙂 Mindfulness vaatii harjoittelua, aluksi mieluiten joka päivä ja kannattaa harjoitella eritisesti silloin, kun ei ahdista. Harjoittelun myötä sitä pystyy sitten toteuttamaan silloinkin, kuin ahdistaa. Mielestäni netistä löytyy ohjattuja harjoituksia ja älypuhelimeen niitä saa appsina.

Käyttäjä arka kirjoittanut 07.12.2015 klo 09:53

Hei
Minä olen alkanut lukemaan Raamattua. Jos pakkoajatuskeskeyttää, palaan taaksepäin ja luen uudestaan. Mitä on tuo mindfulness?

Käyttäjä joku toinen kirjoittanut 07.12.2015 klo 16:39

http://www.mielenterveysseura.fi/fi/mielenterveys/hyvinvointi/mit%C3%A4-ovat-mindfulness-tietoisuustaidot

Tuossa on perustietoa ja lopussa on linnkkejä muille sivuille ja harjoituksiin (http://www.mielenterveysseura.fi/fi/mielenterveys/harjoitukset). Kannattaa kokeilla 🌻🙂🌻