Aikuisen elämää

18 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 21.11.2015 klo 15:14 kohteessa Aikuisen elämää

Eli haluasin keskustella tästä erittäin vakavasta asiasta. Itselläni on käytännössä ollut elämän aikana kolme vakavaa itsemurha yritystä ja yleensä ne ovat johtuneet psykoottisesta masennuksesta. Itsemurha ei ole ratkaisu mihinkään. Elämä on se ratkaisu. Jos sinua ahdistaa, stressaa, masentaa tai on paineita esim. työssä. Ajattele, että aina voit ottaa pienen breikin…

Käyttäjä Mailis aloittanut aikaan 22.11.2015 klo 11:11 kohteessa Aikuisen elämää

Moi. Viikonloppujen pitäisi olla kai lepoa ja hyvää oloa. No kun tapaan perhettä vkl niin usein on huono olo. Nytkin tuntuu että homma toimisi paremmin ilman minua. En saa tästä mitä tarvitsen. Mun jutut ei kiinnosta. Sellainen mua nyppii kanssa kun usein jää alakynteen. Ja iso osa ihmisistä just nauttii…

Käyttäjä UHREGGI aloittanut aikaan 10.11.2015 klo 04:51 kohteessa Aikuisen elämää

Tekis mieli luovuttaa, kohta 2vuorokautta samoilla silmillä. Mieli on turtunut, kaikki asiat tuntuu pahalta. Krooninen masennus todettu, hoitosuhteet katkenneet. Turhauduin ja lopetin pelleilyn sekä voivottelut. Nyt oltu muutama kuukausi niin syvällä pohjattomassa kuopassa ettei valoa enää tahdo erottaa. Pelottaa pyytää apua tai edes puhua ihmisille.

Käyttäjä Kikka6 aloittanut aikaan 21.11.2015 klo 06:35 kohteessa Aikuisen elämää

Moikka. Yksi näkyvimmistä masennus- ja ahdistustilani oireista on jäätävä yliväsymys. Jos ei olisi pakollisia menoja, voisin nukkua kellon ympäri silti tuntematta itseäni pirteäksi. Mulla on aina ollut hyvät unenlahjat ja mielikuvitus, ja uneen osaan uppoutua jos reaalimaailma ahdistaa liikaa. Tuntuu että jotenkin pakenen sinne uneen. Aamut ovat masennusoireiden kannalta pahimpia…

Käyttäjä nml2 aloittanut aikaan 21.11.2015 klo 21:26 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Olen toisen vuoden sairaanhoitajaopiskelija ja ongelmanani on ulkopuolisuus luokalla. Ensimmäisenä vuonna ystäviä oli, mutta kesän jälkeen kaikki muuttui. Aloin itse seurustelemaan luokkalaiseni kanssa, ystävät lakkasivat kesän aikana pitämään yhteyttä ja ovat nyt muodostaneet ns. kuppikuntia jonne ei ole pääsyä. Facebook-kuvista lakattu tykkäämästä, illanviettoihin ei enää kutsuta. En ymmärrä, miksi…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 18.11.2015 klo 20:21 kohteessa Aikuisen elämää

Pari viimestä kuukautta on ollu kyllä sellasta hurlumheita. Kaiken näköstä pilleriä menny kurkusta alas. Enkä vaan pysty lopettaan. Itsetuhoisia ajatuksiakin harva se päivä. Keskittymis kyky lähes nollassa. Yksinäisyyttä, psykoosia, viinaa, ahdistusta, rauhottavia… En enää oikeen oo perillä että mikä se mun virallinen diagnoosi nyt sitten on: lääkärit väittää skitsofrenia, itse…

Käyttäjä LonelyWolf aloittanut aikaan 04.11.2015 klo 22:22 kohteessa Aikuisen elämää

Positiiviseen sävyyn kirjoitettu artikkeli ujoudesta: http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/suorat_sanat/psykiatri_juhani_mattila_ujo_on_johtaja_ainesta Muutama ote jutusta: ”Ujous on merkki siitä, että sielu on elossa. Ihmisen pitäisi olla huolissaan, jos mikään­ ei jännitä.” ”Elämme maailmassa, jossa riittää, että suorituskyky on maksimaalinen ja eteenpäin paahtaminen jatkuvaa. Sellaiseen keskittyvä ihminen on pelkästään materiaalinen olento. Sielun surkastuminen on tuhoisampaa kuin lihasten…

Käyttäjä Muumi_ aloittanut aikaan 17.11.2015 klo 01:07 kohteessa Aikuisen elämää

Koen olevani tällä hetkellä melko pahasti ahdistunut ja masentunut ja itsetuhoisia ajatuksiakin on alkanut tulla mieleen. Suurimpana syynä tähän on pieleen menneet ihmissuhdekuviot. Olen ollut sinkku jo monta vuotta (eikä sitä edeltävä suhde ollut kovin tasapainoinen) ja tänä aikana minulle on kaksi kertaa käynyt niin, että olen tapaillut useita kuukausia…

Käyttäjä Serafine aloittanut aikaan 11.11.2015 klo 11:34 kohteessa Aikuisen elämää

Moikka! Kyselisin, että miten teillä muilla ahdistus- tai paniikkihäriö rajoittaa elämää? Toisin sanoen mitä asioita ette pysty sen takia tekemään, tai mikä on vaikeaa? Itselleni tosi tosi vaikeaa on autolla ajaminen. Keskustassa hitaalla vauhdilla pystyn ajamaan hädin tuskin, mutta isolle tielle en halua mennä ollenkaan. Harmittaa kun monet ystävät asuu…

Käyttäjä black feather aloittanut aikaan 26.07.2015 klo 17:17 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Olen nuori nainen ja minulla on pakko-oireinen häiriö. Aikaisemmin se ilmeni lähinnä pakkotoimintoina, mutta nykyään suurin ongelmani ovat erilaiset ahdistavat/kummalliset/epämiellyttävät pakkoajatukset. Lisäksi tässä on pahinta se, etten usein tunne pystyväni erottamaan sitä, että mieleeni tulevat ajatukset ovat todellakin vain ajatuksia eivätkä voi olla todellisia. Ajatuksia on monenlaisia, mutta usein…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: