Yksinäinen aikuinen itsetuhoisuuden keskellä…

Yksinäinen aikuinen itsetuhoisuuden keskellä...

Käyttäjä Ansku198 aloittanut aikaan 08.12.2015 klo 21:32 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Ansku198 kirjoittanut 08.12.2015 klo 21:32

Aika omistuista, et täälä ei oo mitään ympärivuorokautista live-keskustelua. Uskon, että moni sitä tarvis, kuten minä, joka oon tosi arka soittamaan mihinkään palveleviin puhelimiin. Olen kyllä hoitosuhteessa joo, mutta joskus tuntuu, että ei halua osaston arkea, tai tässä tapauksessa yötä häiritä soittamalla sinne, vaikka lupa siihen on ja on monesti sanottukin, että soita ennen kuin teet mitään ittelles. Mutta kun on sellanen ihminen kuin minäkin, joka tuntee olevansa vain taakka kaikille ja ylimäärästä huolehtemistä, niin ei halua häiritä osaston yötä. Joten olisin ainakin hyvin kiitollinen, jos olisi joku jonka kanssa puhua live-chatissä eikä puhelimessa. Koska jos soittaa niin sillon minä ainakin koen olevani enemmän taakkaa, kun mitä ehkä olisin live-keskustelussa. Ikää on 33v, joten en enää mikään teini ole…..☹️

Käyttäjä salainen55 kirjoittanut 09.12.2015 klo 09:20

Kriisipuhelimiin ainakin voi soittaa ilman että pitäisi tuntea olevansa taakka, he ovat siellä sitä varten että auttavat ja kuuntelevat.
Eikä kukaan ole loppujen lopuksi taakka kenellekään, se voi olla vain oma mieli joka yrittää mustamaalata vielä enemmän ettei vain hakisi apua.
En tiedä muuta kuin omasta kokemuksesta sen että itse loin itselleni häkin, pelkäsin että olen ympäristölle taakka ja että olis parempi että en olisi olemassakaan, en osannut mielestäni mitään tehdä oikein. Mutta niin vain pikkuhiljaa kun sain täys-raittiuden ja olin vertaistukiryhmässä toivuin. Mutta sinne ryhmään meno oli kyllä aika kova paikka, en millään olis kehdannut mennä. Ja en tiennyt että se voi auttaa. Sieltä sain puh.num. ja ystäviä joiden kanssa jutella elämän vaikeuksista. Mutta en toipunut heti, siihen meni aikaa ja sen huomasin että kun aloin jakaa asioita muiden kanssa aloin myös toipua ja kerroin kokemuksestani eteenpäin.
Rohkeutta sinulle!

Käyttäjä arka kirjoittanut 10.12.2015 klo 09:05

Hei Ansku198
Voimia sulle toivotan, Mullakin paljon IM-ajatuksia. Kriisipuhelimeen soitin kerran ja oli huono kokemus. Luen Raamattua ja käyn Oxaminin voimalla seurakunnassa. Tekstiviestien avulla pidän yhteyttä muihin kärsiviin. Mulla on tuskaa mutta onmyös esirukoilijoita.