Mitä tehdä

Mitä tehdä

Käyttäjä Ilo1970 aloittanut aikaan 14.12.2015 klo 10:25 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Ilo1970 kirjoittanut 14.12.2015 klo 10:25

Olen 45 äiti ja vaimo. Olen joutunut tilanteeseen josta ei näytä löytyvän pääsyä pois.

Taustaa Kevät talvella jouduin tilanteeseen johon liittyi pelko syövästä jonka takia poistatin kohdun ja munasarjat loppu hyvin kaikki hyvin ei syöpää.

Koko syksyn ja alku talven olen pinnistellyt mielialojen ja loppuun palamisen kanssa. Koen itseni hylätyksi, huonoksi äidiksi ja huonoksi vaimoksi. Ystävät pettivät luottamuksen ja niiltä ei saa tukea ja enkä myöskään halua pyytää kun en luota heihin. Haen kaikesta vain nekatiivisuuden. Nyt jonkin aikaa olen teeskennellyt että kaikki on hyvin vaikka sisimmissä toivon vain kuolevan.

Kaikki mitä olen tehnyt ja onnistunut tekemään hyvin ja saavuttanut paljon toivat lohtua mutta en saanut niistä kiitosta tai kehuja joita kaipasin paljon ehkää niitä tuli silloin mutta nyt kun tarvisin niitä kehuja ja kuuntelua niitä ei tule.

Eilen kirjoitin kirjeen perheelle (lapset 18 ja 19) tunteista ja ongelmista niin se ei auttanut pahensi vain tilanteen. Kaikki vain hokee hae apua hae apua. Mutta tällä paikkakunnalla kaikki tuntee tai tietää toisten asiat.

Joskus olen hakenut apua mutta sitten alkaa se pomputtelu hae saikkua työterveyslääkäriltä ja sieltä… jotenkin tunsin että olin vain pelinappula. Enkä uskallla puhua omista syvistä ongelmista kenellekkään. Olen monta vuotta auttanut muita ja kuunnellut muita jaksamaan ja pääseen paremmille vesille.

Onko ideoita mitä teen ??????

Käyttäjä Kikka4 kirjoittanut 14.12.2015 klo 20:00

Moi, kuulostaa että et ole päässyt yli sulle tehdystä operaatiosta ja sulle on jääny sisälle paljon ahdistusta ja pelkoa.
Se on kuitenkin hoidettavissa, kunhan vaan haet apua. Auttaako jos puhuu jollekin luotettavalle ihmiselle? Käy terveysasemalla? Hakeutuu vertaistukiryhmään?
Itse käyn mielenterveyskuntoutuksessa ja siellä henkilökunta on kyllä luotettavaa ja uskon että vaan ne ihmiset saa tietää mun ongelmista keiden annankin tietää. Toisaalta, mua ei kyllä haittaa pätkän vertaa vaikka joku ulkopuolinen saisi tietää. Työpaikka on ainoa missä en halua sairauden näkyvän millään tasolla.
Voimia rankkaan tilanteeseesi🙂🌻

Käyttäjä arka kirjoittanut 16.12.2015 klo 09:32

Hei
Oletko hakenut apua seurakunnasta? kannattaa myös lukea raamattu läpi. Esirukousta on hyvä pyytää, mieheni ja esirukouksen tuella olen säilynyt hengissä viimeiset neljä vuotta. Jos sulla on onni vielä olla työelämässä pidä kynsin ja hampaintyöstäsi kiinni.