itketin yöllä kun lapset nukuvat

itketin yöllä kun lapset nukuvat

Käyttäjä malilaa aloittanut aikaan 10.12.2015 klo 18:32 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä malilaa kirjoittanut 10.12.2015 klo 18:32

Olen eronut 2 vuotta ,mies jätti minut toiseen naiseen kansa asumaan. asunut 2 lastani kanssa ,olin töissä 8vuotta mutta otti loppun tilli vuoden alusta ja nyt olen lähihoitaja opiskelija. Minulla on lindolf velka noin 5tuhata euro ,maksan joka kk lindolf lasku noi 500€ ja silti mulla on ulosto virasto maksu häiriö viellä handerspankista pitä maksa ensi vuoden alku (luulen niin tai kun on työtä.) Mulla oli ennen dna puhelin liitymä ja maksa joka kk 3 laskut dna:lta siihen kuulu mun tyttö puh+liitymä,mun puh+liitymä ja viellä yks lasku mistä en ymmärä onko liitymä + mitä?? Mutta silti maksan. Pari kk sitten lopetaa dna liitymä käytän sonera mutta silti dna tulee lasku joka kk , maksan ja maksan nyt sain 470€lasku dnasta ! En ymmärä enkä tajuu mistä se lasku on se tulee intrum justila siis en todellä ymmärä mistä lasku tulee lisä ja lisä kaikki maailman lasku tulee minulle ! Minä en saa mistään apua , koulutus tuki kk riittää siihen lasku ja ruoka +asunto vuokra (nouse taas ensikuu 13€) ja tyttöni on lukiossä pitä osta itse kirjat ja bussi kortti omaa vastulla. Olen niin loppu voima että itke joka yö . Miksi minun elämä on niin vaikea ? Minulla ei ole ketään joka on minun lähenen vaan lapseni ,olen ulkomaalainen joka asuu 25vuotta suomessa olen tehnyt työtä paljon maksa myös paljon vero,mutta en saa mitään sosiaalilta apua ,kerran kun jään työtön pyysin sosiaalilta apua asunto vuokrasta nainen sanoo mulle jos mulla ei ole raha maksa vuokra ja saab
n häätö asunnosta he tulee hakea minun lapset pois! 😭 en sen jälkeen enää halua käydään tai asioidaan sosiasli kansa mitään! 😭 minä yritän selvitaa joka päivä . Käyn koulun ja tulen kotiin ollaan lapset kansa ,en käy missään eikä käytää raha muita kun lapselle ruoka ja tyttölle hänen koulun kirja ja muut tarpeellisen , silti tuntuu että tulee joka vk jotain lasku ja joudun jotain ylimäärää asia, tyttö koulun reppu rikki,poijalle hanska rikki, tyttö tarvi laskukone koulun varten . Minä en osaa enää hymy 😭 tuntu että elämääni on aina alamäki, pystyn elää lapseni varten ja heita varten elään . Miksi minun elämä on niin vaikea, miksi mies jätti minua vaikka en ole tehnut hänelle mitään huono. Tuntuu että minulle ei ikänä voi olla onnellinen 😭

Käyttäjä malilaa kirjoittanut 11.12.2015 klo 10:00

En halua että lapset tuntuvat minun suru ja onneton oloni, aina yöllä kun lapset nukuvat,istun yksin pimeässä ja itke ja mienti miksi minulle käy huonosti elämään suuntaa. Olen yksin tässä maassa vaan lastani on lähesenni, ei mun elämää on mitään merkitus elään lapsenni varten . En jaksa toivon enää mitään tulevaisuus koska tuntuu että minusta ei tulee mitään , vaan kun lapset ovat iso ja he pärjävät itsesta niin olen varma yksin elää ,en tiedä miten voi elää ilman lastani kun he isona ja lähtevät pois minun luosta.
miksi elämä on niin vaikea? Minun elämä ei ole koskaan onnellinen ,en muista koska olen nauranut .
Elää vaan päivältä päivä , lasten vuoksi .

Käyttäjä Sirpale82 kirjoittanut 12.12.2015 klo 11:24

Hei!

Tilanteesi on aika vaikea.
Onko sinun kotipaikkakunnallasi talous ja velkaneuvontaa?
Sinne voisit soittaa, he antaa sinulle ajan velkaneuvontaan. He osaavat auttaa raha-asioissa.
Voit saada tarvittaessa tulkin, jos sinusta tuntuu ettet osaa selittää kaikkea suomeksi.
Mistä olet muuttanut tänne?

Voisit kysyä sinun kotikunnan terveyskeskuksesta, onko heillä psykiatrista sairaanhoitajaa.
Hänen kanssaan voi ilmaiseksi mennä juttelemaan, se ei maksa mitään.
Onko sinulla yhtään ystävää täällä suomessa?
Voit hakea täältä Tukinetistäkin tukihenkilöä.
Jos et halua puhua puhelimessa, voit mennä käymään terveyskeskuksessa ja kertoa että tarvit keskusteluapua.

Sosiaalityöntekijät on joskus meille suomalaisillekin tylyjä, itselle käynyt samalla tavalla. Ei ne saisi olla tylyjä, koska kun ihminen sieltä apua hakee, hänellä on vaikea tilanne ja hän tarvii apua.
Sinäkin tarvit apua, mutta et ole yksin.
Kirjoita tänne ja kerro mitä sinulle kuuluu nyt.

Voimia sinulle!🌻🙂🌻

Käyttäjä malilaa kirjoittanut 12.12.2015 klo 18:09

Moi ,kiitos kun vastasit . En tiedä mistä velkaneuvo onko olemassa täällä, asun lahdessa. Täällä hetkella on viellä lisä huoli ja stressi. Minulla on huono juoppo naapuri joka kutsua kaveri usein käymään ja soitavat musikki pitki yötä päivä. Minun maku huone on heidän olo huone vieren seinasta kuulee niin hyvin kova musikki . Kerran soitin polisi käymään silla pysty vähä aika hiljaa ,mutta taas joka viikon kuulee musikki ja juoppot. Eilen sanoin naiselle joka avaa se naapuri ovi että jos kuulen viellä tänä yönä kova musikki niin soita polisille, vähä ajan päästä se mies tulee soita minun ovikello , en avanut kysyin hänelle mitä asia . Hän huuta ovi takaa että avaa! Sanoi että en avaa , hän sanoin että tulee sanoa suora minulle se! , minua pelkä ☹️ ja en lähtee nyt pois kotosta tänään ,onneksi poika on isällä vkl . Olen tyttöni kansa kotona ☹️ en tintuu enää turvallisen olo sekä lapsenni ja itseni .olen niin stressatunut ja itke yöllä enkä uskolla nuku kun pelkä olo ☹️ minulla ei ole rahaa jos ajatelee muutaa asunto . Ei ole varaus maksa muutos auto,eikä takuu maksu.
Kaikki on niin stressi enkä pystyy teke mitään 😭 en tiedä kenelle voisin pyytää apua ,enkä usko että kuka voi autaa 😭

Käyttäjä Sirpale82 kirjoittanut 12.12.2015 klo 21:08

Moi!
Katsoin googlesta että Lahdessa on sen niminen palvelukeskus kuin Oiva ja siellä on myös velkaneuvonta, ota yhteyttä sinne ja siihen sairaanhoitajaankin, sinun tarvisi päästä puhumaan, yksin on vaikeata selvitä kaikesta.
Ero on aina ikävää ja surullista.

Ikävää tuo naapurin juopottelu ja metelöinti, soita uudelleen poliisille!
Älä avaa sille miehelle ovea, hän voi olla humalassa väkivaltainen.
Onko hän ollut tähän mennessä väkivaltainen?

Sinun tilanne ratkeaa kyllä, et ole ainoa tässä tilanteessa. nyt vain pitää alkaa ottaa yhteyttä auttajiin.
Voisitko ajatella, että nyt kun tulee arki, soittaisit sinne Palvelukeskus Oivaan ja sanoisit että tarvit apua rahan kanssa ja ehkä keskusteluapuakin. Siellä velkaneuvonnassa voi olla jonoa ennenkuin saa aikaa, mutta jää odottamaan sitä. Minä odotin 3 kk ja sen jälkeen minun raha-asiat ratkesi.
Keskustelu apua saat nopeammin. Sen Oivan numeron löydät googlettamalla tuon nimen ja kirjoittamalla myös paikaksi Lahti.

Kyllä sinä selviät, se vain vie aikaa, mutta me naiset olemme sitkeitä ja vahvoja!

Käyttäjä Amassados kirjoittanut 12.12.2015 klo 22:28

Ota yhteyttä oman kunnan velkaneuvontaan. Jos asut Lahdessa, tässä on linkki josta löydät yhteystiedot.
http://www.lahti.fi/www/cms.nsf/pages/9CF4531615202F74C2256E7F00423BCD

Oikeassa reunassa on aukioloajat ja puhelinnumerot joihin voi soittaa ja varata aika. Ota mukaan kaikki epäselvät laskut, velkatositteet, lainat ja muut menot, johon sinulla nyt menee rahaa.

Kuulostaa siltä, että et tiedä miksi sinulle tulee DNA:lta isoja laskuja. Se pitää selvittää, että laskut ovzt oikein ja tiedät mikä lasku on kyseessä. Onko sinulla ketään suomalaista ystävää, johon luotat joka voisi auttaa selvittämään?
Sosiaalitoimiston on myös pakko auttaa sinua jos olet työtön, sinulla on ulosottovelkaa ja silti lapset pitää elättää. Ota uudelleen yhteyttä, vaikka siellä ollaan oltu inhottavia ensimmäisellä kerralla. Tarvitset apua. Kannattaa myös varata aika lääkärille ja kertoa masennuksestasi. Minusta tuntuu, että saat sitä kautta myös apua. Yritä löytää voimaa aloittaa asian purkaminen. Askel kerrallaan.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 13.12.2015 klo 04:53

Hyvä malilaa, olen tosi pahoillani, että Sinulla on niin hirveän vaikea tilanne. Tuo häiritsevä naapuri on kaiken huippu; kamalaa, kun omassa kodissaan ei saa olla rauhassa ja uhataan, jos puolustaa omaa kotirauhaansa. En oikein osaa neuvoa, mitä voisit tehdä, ja Sirpale82 jo antoikin hyviä neuvoja. Laitan tähän kuitenkin linkin Lahden kaupungin talous- ja velkaneuvontaan.
http://www.lahti.fi/www/cms.nsf/pages/9CF4531615202F74C2256E7F00423BCD
Kaikkea hyvää Sinulle ja toivottavasti saat apua!

Käyttäjä malilaa kirjoittanut 13.12.2015 klo 09:36

Kiitos ,yritän selvitaa . En ole työtön olen täällä hetkella opiskelen lähihoitaja mutta tuntuu kyllä masentaa että en tiedä pystyko hoita muut ihmiset ,kun itsekin tarvi hoitoa.
minulla ei ole sellaisen ystävä joka on luottetava olen useimmiten olla kotona lapset kanssa.
yritän selvitaa velka asia ja yritän jaksa käydään koulun .
Sosiaali on kaksi kertaa yritin hakea tuki ,mutta he sanoi että ei auta koska saan koulutus tuki ja se pitä riitta ,he eivät laskea velka mukaan se on minun vastu. Enkä halua sosiaali kanssa mitään tekemista koska en halua että he vie minun lapset ,en voi elää ilman minun lapset.

Käyttäjä malilaa kirjoittanut 13.12.2015 klo 09:47

Kiitos sirpale82 , yritän hoita asia kerralla kuten sanot. Olen kiitollinen kun saan teista vastaus ja neuvot
yritän jaksa ja taistella viellä .toivon että kaikkk asia järjetys ja parempi pain.
Kirjoitan viellä sitten kun olen selvinyt asiani kunton .
Kiitos kovasta teitä jotka vastaa minut viestini.

Käyttäjä Sirpale82 kirjoittanut 13.12.2015 klo 19:57

Hei malilaa,
tänne saat kirjottaa niin usein kun haluat🙂👍
Ja neuvoa saa myös kysyä, selvitetään sitten asioita 🙂
Olet rohkea kun kirjotat tänne, se on jo suuri asia selviämisessä.
Kun saat apua ja neuvoja niin asiat lähtee parempaan, pienin askelin kuten joku jo sanoikin!

Muista että meillä on heikkoinakin hetkinä voimaa, sen huomaa kun asiat on lähteneet sujumaan taas. Ole vahva ja sisukas, uskon että selviät 🙂👍
Sitä ei aina tiedä ulospääsyä asioista kun ne on isoja ja vaikeita, eikä omassa pahassa olossa oikein pysty ajattelemaan selkeästi. Tiedän sen omasta kokemuksestani.

Kirjoita taas kuulumisiasi🙂🌻

Käyttäjä Amassados kirjoittanut 14.12.2015 klo 21:22

Tänne kannattaa kirjoittaa aina kun jaksaa. Se helpottaa omaa sydäntä ja saa vähän purkaa ahdistusta. Näen, että se olisi sinulle tärkeää kun ei ole luotettavaa ystävää jolle puhua.

Minä erosin 1v 10kk sitten koska mieheni petti minua kolmen vuoden ajan. Luulin, että kuolen tuskaan eron jälkeen. Minulla ei ollut ystäviä, koska mieheni ei halunnut että meille tulee ikinä vieraita. Hän päätti ketä saan tunteita, milloin teemme mitä. En tuntenut edes naapureita, vaikka asuimme maaseudulla omakotitalossa. Eron jälkeen itkin paljon, joskus koko päivän aamusta iltaan. Nukuin unilääkkeillä.
Erossa meni kaikki. Talo oli pakko myydä. Mies jätti siitä laskuja maksamatta ja olin todella suutissa vaikeuksissa viime vuonna. Menetin myös työpaikkani. Nyt olen työtön, edelleen masentunut, mutta menen askel kerrallan kohti valoa.

Yritä aloittaa asioiden selvittäminen, vaikka tuntuu ettei jaksa tai ettei ole mitään ulospääsyä.