Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Puhumme usein masennuksesta, ahdistuksesta tai elämästään luovuttamisesta. Siitä, kuinka ei jaksaisi elää enää eteenpäin. Monilla, kuten minulla, on varsinkin ahdistuksen jälkeen on vielä seuraava oire kaiken sen taistelun ja väsymyksen jälkeen. Kun ei enää jaksa, kun ei enää tunne mitään, on pakko päästä tuskasta eroon; viiltely, ihon polttaminen, oksentelu… eli…
Olen 26-vuotias nainen. Käyn töissä, olen sosiaalinen ja niin sanotusti ”normaali”. Elämässä on tullut vaan aika ikävä asia vastaan, vaikka kaikki muu on okei. En ole koskaan saanut vastinetta tunteisiini jos olen ihastunut tai kiinostunut miehestä. Olen jopa kerran antanut mahdollisuuden ihmiselle jonka luulin olleen kiinostunut minusta, mutta mitä ilmeisemmin…
On ollut tää maanantai taas kyllä täyttä tuskaa. En saanut edellis yönä kunnolla unta ja joutunu popsiin kaiken näköstä pilleriä, että edes vähän helpottais. Ahdistaa, rintaa puristaa, suututtaa välillä, levottomuutta… Johonkin pitää nää tunnot purkaa. Välillä tuntuu ettei psyyke kestä tätä kamalaa levottomuutta… Ei auta rauhottavatkaan, en tiedä miten päin…
En ymmärrä…
10En ymmärrä miten uskonnot voisivat tuoda hyvää tähän maailmaan. Esim. kristinusko, minkä takia rukoilla Jumalaa, jota ei voi kuulla, nähdä tai koskettaa? Minkä takia rukoilla yli päätään? Eikö sitä voi vaan hyväksyä, että me synnytään, eletään ja kuollaan, ja kuoleman jälkeen meitä ei enää ole. Näin yksinkertaista. Mihin sitä Jumalaa…
Hei kaikille! Olen jo jonkin aikaa seuraillut tätä foorumia ja huomannut että täällä on aitoja ja välittäviä ihmisiä, joten päätin kirjoittaa omasta tilanteestani tänne. Ehkäpä se tuen hakeminen oli kuitenkin suurin syy. Olen siis viimeisen vuoden aikana ns. puhdistanut pöytäni: avioero, irtisanoutuminen töistä, välien katkaiseminen lähipiiriin kuuluvaan ihmiseen joka on…
Hei kaikille aluksi. Voisin kirjoittaa omasta tapauksestani helposti kirjan verran tekstiä. Sisältö kiinnittäisi varmasti huomion eikä lukeminen puuduttaisi. Kirja olisi valitettavasti melankolinen. Ehkä myöhemmin teen sen, jotta asiani nousisi paremmin pinnalle ja saisin sillä todennäköisesti ehkäistyä tulevia suunniteltuja seksuaalisia hyväksikäyttöjä. Tekstiä tuli kaikesta huolimatta paljon. Johtuen siitä vihan määrästä muistellessa…
Olen 40-vuotias mies. Naisystäväni jätti minut kaksi kuukautta sitten. Ero tuli täytenä yllätyksenä. Jo ennen sitä elämäni on ollut ajoittain taistelua, pinnistelevää selviytymistä päivästä päivään. Yksinäisyyttä, hätää, itkua, valvottuja öitä ja itsensä lohduttelua, koska ketään muutakaan ei ole ollut lohduttamassa. Ahdinkoani selittänee suurimmalta osin lapsuuteni, jonka runnoivat alkoholisti-isäni ja mielenterveysongelmainen…
En tiiä minne muualle kirjoittaisin. On mulla täällä vanhakin keskustelu, mutta en jaksa sitä etsiä tuolta ku se on jo niin tipahtanu. Tuntuu vaan kaikki ihan kauheelta taas. Siis ihan kaikki. Tuntuu että oon ihan kauhea ihminen enkä ansaitse mitään hyvää. Nyt jouluna varsinkin kun sain lahjoja niin tuntuu etten…
Miksi?
1Mun elämä on täyttä paskaa. Olen sairas-eläkkeellä ja tuntuu että musta ole enää töihin, eikä opiskelemaan. Päivät menee tuskassa. Sitten nää lääkkeet jotka mulle on määrätty, tekevät vaan olosta huonomman ja pidemmällä aika välillä niihin jää koukkuun. On tämänkin päivän psykiatria aivan ulalla. Kaiken maailman keksintöjä on muilla tieteen aloilla…
En tiedä mistä aloittasin mutta nämä ainaiset raha/velkaongelmat alkaa käydä liian voimille. Olemme nuorehko perhe. .kaksi lasta. Noin reilu 5 vuotta sitten saatiin hommattua meille oikein unelmien koti. Syrjässä kylläkin, vanhahko talo/rakennukset. Tilanne oli jo silloin lainaa hakiessa että itselläni oli vain määräaikaisia työsopimuksia, mies työtön ja maksuhäiriömerkinnät joiden velat…