Aikuisen elämää

6 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä hermuli aloittanut aikaan 02.03.2016 klo 18:56 kohteessa Aikuisen elämää

Olen ihan totaalisen loppu tämän hetkisen kuntoutuksen kanssa. Ryhmäjakso meni niin ja näin, kävin lähes joka päivä paikalla vaikka itketti ja ahdisti, mutta nyt meillä alkoi työharjoittelu ja typeränä hain työharjoitteluun kohtuullisen isoon markettiin. Minulla on erittäin paha ahdistuneisuus, masennus, on epävakaa persoonallisuus ja sosiaaliset tilanteet ahdistaa todella paljon. En…

Käyttäjä Boodis aloittanut aikaan 01.03.2016 klo 00:06 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, olen 18 vuotta nuori nainen, joka opiskelee vielä koulussa ja valmistuu tänä keväänä. Minulla on jollain lailla ollut vaikea tausta, ei tietenkään mitään syöpää yms. Olen ollut koulukiusattu ala-asteella ja se jatkui hieman yläasteelle 8-luokkaan asti. Minua kiusattiin enemmän henkisesti, johon kuului selän takana juoruaminen ja pahaa puhuminen. Liikunnassa…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 02.03.2016 klo 15:48 kohteessa Aikuisen elämää

Eli, minun mielestäni suurin syy ahdistukseen, itsensä vahingoittamiseen ja kaiken näköiseen henkiseen huonoon vointiin on se, että ihminen liikaa ajattelee itseään… Tarkoitan sitä, että se on maan päällinen helvetti, kun käpertyy itseensä, eikä huomaa toisten hätää. Tai ylipäätään ei huomaa toista. Jopa siitäkin voi olla hyötyä, että jos ei ole…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 28.02.2016 klo 23:17 kohteessa Aikuisen elämää

Elikkä sairastan (luultavasti) Tietzenin oireyhtymää, joka tuottaa kovia rintakipuja. Kyseinen vaiva ei ole vaarallinen, mutta tuskallinen kylläkin. Kipu on ollut 3 kuukautta lähes jatkuvaa ja välillä erittäin voimakasta. Ajattelin kirjoitella tänne päivittäin(jos se nyt jotain sattuu kiinnostamaan), että miten on kivun kanssa sujunut ja mitä olen pystynyt tekemään kivusta huolimatta.…

Käyttäjä Kaakao aloittanut aikaan 24.02.2016 klo 14:51 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kaikki, Olen tässä hyvän aikaan hautonut mielessäni asiaa, jota nyt haluaisin peilata muiden kanssa. Äitini on 85-vuotias alkava Alzheimer-potilas. Itse olen keski-ikäinen nainen. Ongelmana koen olevan sen, että ymmärrettävästi äitini avun tarve on lisääntynyt kaiken aikaa sairaudesta ja yleisestä raihnaisuudesta johtuen. Itselleni tämä on kuitenkin muodostunut yhä suuremmaksi ongelmaksi,…

Käyttäjä Aamu2016 aloittanut aikaan 29.02.2016 klo 18:53 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Ahdisti niin paljon, että googlasin mitä voi tehdä kun ahdistaa hulluna ja löysin tämän sivuston. Olen jotenkin aivan loppu. Tuntuu, että olen vain ihmisraunio, vaikken olekaan. Vietimme juuri ystävieni ja lasten kanssa ihanan loman ja palasimme arkeen jälleen tänään. Omaan vaativan ja melko raskaan työn. Lisäksi suunnittelen samalla isoa…

Käyttäjä yksikkö aloittanut aikaan 28.02.2016 klo 12:45 kohteessa Aikuisen elämää

Erosin miesystävästäni joka on alkoholisti. Ei väkivaltainen mutta kaikki se muu. Koko elo yhtä vuoristorataa ja oma elämä hyllyllä. Kaikki on yritetty ja anteeksi annettu, jotta saa taas pettyä. Ei edes terveyden heikkeneminen saanut tolkkua kuin hetkeksi. Tiedän ettei elämä olisi koskaan tullut paremmaksi ja suhteen päättäminen on minulle paras…

Käyttäjä msp103 aloittanut aikaan 27.09.2015 klo 22:31 kohteessa Aikuisen elämää

Minulle diagnosoitiin viime viikolla yleistynyt ahdistuneisuushäiriö ja kysyisinkin onko täällä muita joilla sama diagnoosi?

Käyttäjä kastehelmi0 aloittanut aikaan 29.02.2016 klo 20:16 kohteessa Aikuisen elämää

Minulla on useampia fyysisiä sairauksia ja niistä johtuen olen aika ajoin melko ahdistunut. Kannan huolta epävarmasta terveydestäni. Olen aloittanut hiljattain Venlafaxin lääkityksen, vielä ei selkeää apua ole siitä tullut. Minulla on nuoruudesta asti ollut tärkeää usko Jumalaan. Saan apua siitä, kun voin rukouksessa vuodattaa sisimpäni taakat ja huolet Jumalan eteen.…

Käyttäjä IkuinenVuoristorata aloittanut aikaan 23.01.2016 klo 23:27 kohteessa Aikuisen elämää

Kun yksinäisyyteen ei ole vaihtoehtoja ja olotila on epämiellyttävä ja ahdistava. Yksinäinen voi olla myös porukassa. Kun ei ole ketään, jolle puhua tai jonka kanssa olisi mukava olla. Kun puhelin ei soi edes kerran viikossa. ”Olenko edes olemassa?” ”En ole saanut elämässä mitään aikaan.” ”En aina jaksaisi yrittää.” ”Olen ikuisesti…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: