Yksinäisyys ja ihmisviha

Yksinäisyys ja ihmisviha

Käyttäjä Vomppis89 aloittanut aikaan 11.03.2016 klo 21:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Vomppis89 kirjoittanut 11.03.2016 klo 21:34

Olen tässä pari vuotta kärsinyt vaikeahkosta masennuksesta, ja ystävät ovat olleet erittäin vähissä ja pudonneet pois pikkuhiljaa ajan saatossa. Noin vuoden alusta alkaen olen ollut täysin ilman kavereita tai ystäviä. ☹️ En enää tiedä mitä tässä voisi tehdä kun kaiken aikaa on vaikea olla eikä nukkumisestakaan tule enää mitään.

Onnellisten ihmisten näkeminen kiukuttaa ja katkeroittaa suunnattomasti, etenkin kun se tuo mieleen yhden entisen kaverin sanat siitä miten joidenkin on tarkoitus olla yksin ja ilman kavereitakin voi olla onnellinen.. ☹️

Jotenkin en vain pysty sulattamaan tuota ajatusta, en usko että kenenkään olisi tarkoitus selvitä tästä maailmasta yksin. Jatkuva ahdistus rinnassa ja pään sisällä alkaa käydä pikkuhiljaa raskaaksi ☹️

Anteeksi tämä vuodatus, en tiedä oliko tämä oikea paikka valitella kurjaa elämää. ☹️

Käyttäjä Mailis kirjoittanut 12.03.2016 klo 06:53

Vomppis88,

Tuntuu kyllä että tietyt kaverit masennus jne karkoittaa. Tuttua.

Tehokas vastalääke siihen on vertaistuki. Onko sinulla mahdollisuutta sellaiseen osallistua?
Vertaisille ei tarvitse selitellä asioita juurtajaksain.

Onko sulla nukkumiseen jotain lääkettä? Nukkuminen on tärkeää. Tietysti kannattaa kokeilla muitakin keinoja.

Hyvää päivän jatkoa sinulle!

Käyttäjä LonelyWolf kirjoittanut 12.03.2016 klo 08:34

Hei Vomppis89!
Tämä on ihan oikea paikka vuodattaa pahaa oloa.
Et ole täällä yksin yksin. Moni muukin on yksinäinen.
Osuit kirjoituksellasi juuri siihen ytimeen, mikä itseänikin kiusaa. Olen saanut kuulla paljon tuota, että yksinkin voi olla onnellinen ja se saa minut vain ärsyyntymään pahasti. Kokeilisivat itse miten hyvin onnistuu! Olen jo monessa kirjoituksessani tainnut mainita sen, että useimpien ihmisten aivot on luotu sosiaalisiksi ja ne kaipaavat sosiaalisia virikkeitä. Yksinäisyys voi tuntua suorastaan fyysisenä kipuna, koska ei niin ole tarkoitettu. Hiljattain luin jonkun tutkimuksenkin, jonka mukaan suurin onnellisuutta tuottava tekijä on hyvät ihmissuhteet. Mielestäni tuntuu luokkaavaltakin sanoa jollekkin, että tämän kuuluisi selvitä elämästään täysin yksin - varsinkin jos tuo mielipide tulee taholta joka ei itse tiedä yksinäisyydestä yhtään mitään. Ei kai nälkäänäkevällekään sanota, että kyllä voit olla onnellinen siitä huolimatta. Sitten on vielä se höpinä, että ensin pitää osata olla yksin ennen kuin voi olla muiden kanssa. Niinkö kaikki muut muka tekee?? Ymmärrän sen, että on hyvä osata olla itsenäinen, mutta en sitä, että pitäisi olla ilman ystäviä. Jos on pitkään yksin, niin silloinhan vasta onkin vaikeaa oppia olemaan muiden seurassa. Tommy Hellstenkin kirjoittaa paljon siitä, että ihminen tarvitsee muita ihmisiä peileikseen, jotta löytäisi itsensä.

Käyttäjä ElämänhaluKadonnut kirjoittanut 12.03.2016 klo 09:05

Täysin samat tuntemukset täällä... Ei tästä elämästä ilman kanssaihmisiä tule kyllä yhtään mitään! 😭

En halua tällä toteamuksella masentaa sinua lisää, mutta olen itsekin siellä "syvällä jossain". Enkä haluaisi jatkaa tätä yksinäistä elämää enää päivääkään. ☹️ Mutta.. lasteni vuoksi olen vielä täällä. ☺️❤️

Tämä laulunpätkä on pyörinyt mielessäni jo vuosia (& pysyy siellä luultavasti ikuisesti), koska se on vaan niin totta:
"turha pelätä laukausta, sillä yksinäisyys saman reiän nakertaa".

Koitetaan kuitenkin jaksaa. 🙂👍
(Itellä ensi viikolla psykiatrille se ihka ensimmäinen aika...)

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 12.03.2016 klo 16:12

Vomppis89 kirjoitti 11.3.2016 21:34

Olen tässä pari vuotta kärsinyt vaikeahkosta masennuksesta, ja ystävät ovat olleet erittäin vähissä ja pudonneet pois pikkuhiljaa ajan saatossa. Noin vuoden alusta alkaen olen ollut täysin ilman kavereita tai ystäviä. ☹️ En enää tiedä mitä tässä voisi tehdä kun kaiken aikaa on vaikea olla eikä nukkumisestakaan tule enää mitään.

Onnellisten ihmisten näkeminen kiukuttaa ja katkeroittaa suunnattomasti, etenkin kun se tuo mieleen yhden entisen kaverin sanat siitä miten joidenkin on tarkoitus olla yksin ja ilman kavereitakin voi olla onnellinen.. ☹️

Jotenkin en vain pysty sulattamaan tuota ajatusta, en usko että kenenkään olisi tarkoitus selvitä tästä maailmasta yksin. Jatkuva ahdistus rinnassa ja pään sisällä alkaa käydä pikkuhiljaa raskaaksi ☹️

Anteeksi tämä vuodatus, en tiedä oliko tämä oikea paikka valitella kurjaa elämää. ☹️

Kyllä tämä on aivan oikea paikka.

En tiedä mitä tuo kaverisi on tarkoittanut, että joidenkin on tarkoitus olla yksin. Voi tietenkin olla ajanjaksoja, joilloin on parempi olla yksin. Ja kyllä ilman ystäviäkin voi olla tietyllä tavalla onnellinen. Parempi yksin, kun huonossa seurassa. Ei ole mitenkään harvinaista, että masentuneelta kaverit ja ystävät kaikkoaa. Tekee vaivaa löytää niitä "oikeita ystäviä. Onko lähelläsi esim. jotain mielenterveysyhdistystä? Voisit mennä tutustumaan ja löytää mukavaa tekemistä päiviin? Valoa päiviisi!

Käyttäjä Vomppis89 kirjoittanut 12.03.2016 klo 19:28

Mailis.

Ei ole mitään lääkettä nukkumiseen, masennuslääkitys oli hetken joskus mut lopetin sen ku tokakaan lääke ei toimin ollenkaa. Mut kyllähän sitä aina joskus saa vähä nukuttua ku tarpeeks monta yötä valvoo. ☹️

Pompula.

Kävin mä tos vuosi sitte vähä aikaa juttelemas "ammattilaisille" mutta ei siitä mitää hyötyy ollu itelleni, enemmän haittaa. Vertaistukee ei oo ilmeisesti saatavilla täälä, ainakaan siitä ei mitää silloo kerrottu mulle ☹️

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 12.03.2016 klo 23:15

Miksi siitä oli enemmän haittaa? Oliko ammattilaiselle helppo puhua? Jos ei niin joku toinen ammattilainen voi ymmärtää paremmin. Ihan ensiksi sun pitäis saada uni reilaan. Ilman unta kaikki on noin 100 krt vaikeampaa. Eli kyllä sun täytyy lääkäriin mennä ja saada lääkitys. Niitä oikeita lääkkeitä voi olla vaikea heti löytää. Muistat vaan kertoa kaikki oireet jne. Itsekin jouduin kokeilemaan tosi monet. Voimia!

Käyttäjä Vomppis89 kirjoittanut 13.03.2016 klo 02:29

Ei maustu enemmät lääkkeet enkä haluis enää käydä läpi sitä rulianssia siitä että "ammattilaiset" utelee kaikki asiat mun perheestä ja sukulaisten rikoksista, kiinnostumatta ollenkaan mun voinnista. ☹️

Käyttäjä yksinyksinäinen kirjoittanut 13.03.2016 klo 11:15

Hei,
Kyllä vaikka kuinka olisi harrastuksia ja yrittäisi pitää itsensä positiivisena ja nauttia hetkistä, niin yksinäisyys tappaa. Kun ei ole ketään lähellä, ei henkistä tukea, rakkautta ja välittämistä. Minä ainakin koen elämän aika turhaksi ilman ihmissuhteita.
Siitä huolimatta toivon sinulle valoisaa kevättä! 🙂

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 13.03.2016 klo 14:25

Kyllä ne on susta kiinnostuneita. Noi asiat on osa sua (halusit tai et). Siksi ne niistä utelee.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 13.03.2016 klo 16:52

Komppaan Pompulaa siinä, että ammattilaisten kysymysten tarkoituksena on varmaankin auttaa sinua Vomppis89, vaikka utelu ei välttämättä mukavalta tunnukaan. Ajattelen, että ne haluavat tietää taustastasi, jotta pystyisivät auttamaan sinua paremmin.

Olen käynyt muutaman kerran juttelemassa asioistani (eri) ammattilaisille. Uuden ihmisen kanssa aloittaminen ja vanhojen asioiden läpikäyminen (ainakaan jos sen on tehnyt jo muutamaan kertaan), mutta uskon että siitä voi olla apua.

Sen perusteella mitä kerrot, kuulostaa siltä, että sinulle on tullut tunne, että ammattilainen ei keskity olennaisiin asioihin. Halusin kertoa, että minulla on vähän samanlaisia kokemuksia. Esim. jos olen maininnut että perheenjäseneni käyttää aika reippaasti alkoholia, ammattilainen on tarttunut siihen ja kysellyt pelkästään siitä, vaikka olen itse jo ihan kyllästynyt aiheeseen. Joskus olen sanonut, että en usko että pahassa olossani on kysymys pelkästään siitä, ja sen jälkeen sain tilaisuuden kertoa muista asioista, jotka olivat mielestäni tärkeämpiä.

Käyttäjä Vomppis89 kirjoittanut 13.03.2016 klo 18:45

No mulla ei vaihtun kertaakaa jututtajat, ja rupes jotenki ärsyttää ku joka ikinen kerta pitää käydä samat asiat läpi jotka ei oikeesti vie asiaa eteenpäin ollenkaan. Eli tuo kyseinen kortti on vähä niinku käännetty, siihen kyseisee taloo en ainakaa halua enää mennä juttelemaan kellekkään.

Pitäs keksii jotaa muuta ☹️

Käyttäjä Vomppis89 kirjoittanut 15.03.2016 klo 21:28

Aamusta iltaan ja illasta aamuun, pelkään että sairastun kohta vakavasti tän ahistuksen ja unettomuuden takia. Tähän on tultava loppu, en vain tiedä että miten. Vaikeeta ku pitää jaksaa yksin 😭