Huono itsetunto aikuisena

Huono itsetunto aikuisena

Käyttäjä Itsetunto aloittanut aikaan 14.03.2016 klo 17:32 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Itsetunto kirjoittanut 14.03.2016 klo 17:32

Kärsin todella huonosta itsetunnosta. Olen 27 vuotias nainen. Olen kriittinen lähinnä ulkonäöstäni. Tämä alkaa olla jo aika piinaavaa, kun huomaan että en oikein edes tahdo enään lähteä ulos.
Ystäväni käyttävät aika paljon meikkiä ja tunnen usein jääväni heidän varjoonsa. En ole kuitenkaan kateellinen heille, vaan ennemminkin ehkä säälin itseäni? Vaikea pukea tunnetta sanoiksi. Toki kaikki ovat joskus kateellisia, mutta en ole normaalia enempää.
Se tuntuu aika pahalta, kun itse jään aina ilman miesten huomiota, mutta nämä ystävät jotka meikaavat ja sitä saavat, haukkuvat kokoajan ulkonäköään. Sitä miettii väkisinkin, että jos he itseään pitävät rumana, niin mitäs minusta sitten ajatellaan.

Minusta tuntuu etten kelpaa, koska olen luonnollinen. Käytän toki meikkiä itsekin, mutta hyvin vähän.
Painokin minua aina välillä huolettaa, mutta vähemmän kun kasvoni. Haluan pysyä terveellisen painoisena koska tiedän että esim. anoreksia vaikuttaa lasten saantiin.

Minua on suhteessa petetty ja se on pahentanut tätä oloa. Yritämme kuitenkin jatkaa miehen toiveesta, mutta välillä se on hankalaa. Emme enään puhu siitä asiasta, koska en halua tuoda sitä enään esille.

Tämä tosiaan vaikuttaa elämääni jo aikalailla. En tykkää lähteä ulos. Enkä oikein tykkää enään laittautua, tulee olo että en tahdo katsoa peiliin niin kauaa, että meikkaisin tunnin tai pari. Tulee myös olo, että jos laittaisin paljon meikkiä niin ajattelisiko kaikki, että eikö tuo tuon paremman näköinen ole edes meikillä.

Harmittaa kun annan sosiaalisen median vaikuttaa itseeni näin paljon ☹️ Kummittelee mielessä kokoajan sen naisen kuvat jonka kanssa mieheni petti.

En tiedä saako tästä kirjoituksestani nyt olenkaan kiinni, olen kovin huono pukemaan sanoiksi tunteitani

😭😭😭