väärät lääkkeetkö?

väärät lääkkeetkö?

Käyttäjä juro50 aloittanut aikaan 25.10.2015 klo 09:03 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä juro50 kirjoittanut 25.10.2015 klo 09:03

Hei onko kellään kokemusta lääkityksestä joka aiheuttanut oireita jotka jääneet pysyviksi?Miten tässä tapauksessa tulisi toimia,onko järkeä ottaa yhteyttä potilasasiamieheen?

Käyttäjä tähtivaeltaja kirjoittanut 26.10.2015 klo 08:26

Mielestäni ehdottomasti kannattaa ottaa yhteyttä potilasasiamieheen. Et mitään menetä ja hän varmaankin osaa neuvoa, mitä kannattaa tehdä, vaikkei itse osaiskaan auttaa.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 26.10.2015 klo 14:59

tähtivaeltaja kirjoitti 26.10.2015 8:26

Mielestäni ehdottomasti kannattaa ottaa yhteyttä potilasasiamieheen. Et mitään menetä ja hän varmaankin osaa neuvoa, mitä kannattaa tehdä, vaikkei itse osaiskaan auttaa.

Hei
Kiitos neuvosta.Niin teen jos asia ei muuten selviä!Muta laitan tänne tietoja asian edistyessä

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 15.11.2015 klo 09:51

Hei
Onko veriarvoihinne tullutmuutoksia esim sokeriarvoihin.Psykoosilääkkeen aloituksen jälkeen?Olkaa tarkkaavaisia minkälaisia lääkkeitä hyväksytte käyttöönne.

Käyttäjä Jardin Prive kirjoittanut 15.11.2015 klo 22:14

Tuo olisi omalla kohdalla mielenkiintoista tietää, mutta psykooosilääkkeiden aloitamisesta on niin kauan, ettei sokeriarvoja ole silloin tutkitu. Onko sulla tuloksia käytössä? Miten on käynyt?

Mä luulen, että mulla on mirtazapin ja Ketipinor muuttaneet arvoja ja pelkään pahoin, että pysyvästi. Painon pudotus ei ole ainakaan helpottunut lopettamisen jälkeen. En osaaa sanoa, kuinka kauan mulla on sokeriarvot olleet koholla. Painoakin on ollut - ja on edelleen - liikaa. Se vaikuttaa myös. Mielenkiintoista nähdä, mitä arvoille käy, kun lääkkeiden lopetuksesta kuluu aikaa ja paino toivottavasti vielä laskee.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 16.11.2015 klo 14:26

Hei JP
Joo mulla oli lievästi koholla veren sokeri sen lisäksi turvotusta johon ei edes antibiootit auttaneet,tein johto oäätöksen lääkkeeseen jonka keväällä aloitin ja lopetin sen saman tien.Lääkkeeen määränneet eivät tieneet tälläisistä tapauksista,mutta selvittelen edelleen asiaa.Turvotus vähentynyt huiomattavasti jo nyt vaikka lääke veresssä kuukauden.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 16.11.2015 klo 19:47

Hei
Nämähän kaikki oireet löytyvät lääkeen tuote selosteesta mutta silti ....

Käyttäjä vivvy kirjoittanut 16.11.2015 klo 20:54

Mulla tuli muutama vuosi Litiumin aloittamisen jälkeen lääkkeen sivuoireena kilpirauhasen vajaatoiminta. En tiedä onko pysyvää, kun olen syönyt sitä viime viikkoon asti. Nyt tauolla sähköhoidon takia. Saa nähdä, aloitetaanko se uudestaan. Luin jostain, että noi 30% Litiumin käyttäjistä saa tän saman vaivan...

Käyttäjä AmoreAmato kirjoittanut 17.11.2015 klo 03:02

Hei Juro🙂
Pyydä ensin paperikopiot tarvitsemaltasi ajanjaksolta itseäsi koskevista terveystiedoista oman sairaanhoitopiirisi potilastekisteristä eli tee potilasrekisteritietojen tarkastuspyyntö oman sairaanhoitopiirisi nettisivuilla olevalla lomakkeella (myös vapaamuotoinen kirje ok). Lähetä sitten tämä lomake tai kirje Potilaskertomuskeskukseen (osoite on sairaanhoitopiirisi nettisivuilla). Kopiot terveystiedoistasi tulevat parin viikon päästä postitse. Tarkista, että terveystietosi ovat kirjattu oikein. Tee tarvittaessa oikaisupyyntö. Tilaa ajoissa aika potilasasiamiehelle, koska joskus siellä on ruuhkaa. Mene sitten potilastietojesi kanssa potilasasiamiehen luokse ajamaan oikeuksiasi.

Asioidessani viranomaisen kanssa (KELA, verotoimisto jne.) tai kun olen terveydenhoitohenkilökunnan kanssa tekemisissä teen aina selkeät muistinpanot tapaamisesta/puhelusta: pvm, kenen kanssa puhuin ja mitä sovittiin jne. Muutama rivi on osoittautunut kullan arvoiseksi jälkeenpäin.
Tsemppiä🙂🌻

Tulethan sitten tänne kertomaan kuinka kävi?

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 17.11.2015 klo 08:36

Hei tuli nukuttua 7tuntia heräämättä.Vettä satelee en tiedä meneköulokoilemaan tänään.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 17.11.2015 klo 10:41

hei vivvy
Haitko mitään korvausta vai saako noista yleensä kun lukevat tuoteselosteessa.

Käyttäjä vivvy kirjoittanut 17.11.2015 klo 20:25

Eipähän sille mitään voi, kun se tosiaan lukee siinä tuoteselosteessa. 😞

Välillä tekis mieli olla ilman lääkkeitä ihan kokonaan. Saa nyt nähdä, miten tuo sähköhoito auttaa.

Käyttäjä arka kirjoittanut 21.11.2015 klo 07:38

Hei
Jos vain lääkkeet auttas niin hyvä olis, sokeriarvot sais olla mitä vaan.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 21.11.2015 klo 11:40

Hei
Lääkkeet ja sivuvaikutukset yksilöllisiä.Itse siirryin takaisin rivaan ja jatkan olantsapiinilla.Jos jokin parempi löytyy niin kokeilen ilmanmuuta,mutta tarkasti seuraten elimistön reaktioita

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 13.02.2016 klo 11:48

Hei
Muutaman kuukauden jälkeen lopettamisesta veriarvot ok!Jatkan olalla ja rivalla.Asiaa tutkitaan vielä kirjoittelen tänne kun saan taas lisätietoja.

Käyttäjä juro50 kirjoittanut 15.03.2016 klo 18:31

Hei
No niin sain vihdoin päätöksen,lääke aiheuttaa minulle sokeriarvojen nousun ja voisin hakea korvausta,mutta pienin maksettava on 85euroa niin asia jää puolestani sitten tähän,turvotus ei kuulu ko lääkkeen haittavaikutuksiin,joten siitä ei korvata mitään.
Päätin että jos vielä tarjoavat toista neuroleptia olan rinnalle kieltäydyn,tai sitten verikokeisiin ennen ja jälkeen aloituksen.Olkaa muutkin palstan lukijat varovaisia näitten lääkkeiden kanssa,etteivät turhaan aiheuta lisä sairauksia