Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Olen tänne joskus vuosia sitten kirjoittanut, mutta unohdin vanhan käyttäjätunnuksen, joten otetaan uusiksi… Minun piti kirjoittaa tänne pidemmästi, mutta en nyt jaksa kuitenkaan selittää kaikkia taustoja. Olen ollut 13 vuotta kuntoutustuella sosiaalisten pelkojen, vaikean paniikkihäiriön ja määrittämättömän persoonallisuushäiriön diagnooseilla. Välillä on mennyt paremmin, nyt taas harvinaisen huonosti. Olen jo pidempään…
Hei, Avioliittomme päättyi mokoman seurauksena ja vasta nyt käsitän syitä ja seurauksia. Työ alkaa ja ensimmäiset pienet askeleet on otettu kun demonini on saanut nimen… Onko tuota prosessoineilla antaa ohjenuoraa omasta kokemuksesta etenemisestä? Terapiaan ei tällä hetkellä ole taloudellisesti mahdollisuutta. Olen 44 vuotias mies, 10 vuoden avioliiton eroa työstämässä.
Olen tässä miettinyt, että mikä tässä ihmis-elämässä loppujen lopuksi on tärkeintä? Ensiksi tuli mieleen, että elossa pysyminen on ensi alkuun se tärkein juttu. Mutta sitten mietin, että on se elämä aika harmaata jos yrität vaan pysyä elossa: tyyliin että olet neljän seinän sisällä ja pelkäät. Tuli vaan mieleen, että kyllä…
Yritän ja Yritän…. Koetan jaksaa tätä arkea. Itkeskelen ja olen jumissa. Rypistän hetken kerrallaan ja jatkan tätä loputonta suota. Kauanko tätä kestää…. Mitä ihmettä tässä pitää tehdä että jotenkin selviytyy . En jaksaisi enää tätä rypemistä. Työpaikkalääkäri määräsi psykologin konsultointia. Kerran olen siellä käynyt itkemässä. Uudestaan menossa taas viikon päästä.…
Tää ei voi olla enää normaalia, kun tuntuu että kaikki asiat elämässä pelottaa. Ja hirveitä maailmanloppu ajatuksia pyörii usein päässä. Välillä menee toiminta kyky kun on jotenkin paniikissa. Rauhoittavat auttavat vähän. En ymmärrä miksi mulle yhtäkkiä on tullut tällainen kaaos päähän. Ja kun tuntuu että tää maailma on niin paha…
Olen ollut nyt jo jonkin aikaa työttömänä (sitä ennen opiskelin). Kuin ihmeen kaupalla alkoikin työhaastattelukutsuja sataa jopa kolme kappaletta! Olin aluksi tosi onnellinen, sillä ennen en ole päässyt edes niin pitkälle. Kävin yhdessä haastattelussa sitten, mutta siitä se alamäki alkoi kun mua alkoi aivan hirmuisesti ahdistamaan se paikka. En sitten…
En muista vielä lapsena olleeni masentunut, joskin alkoholistivanhemman ansiosta ehkä aina pikkuisen huolestunut. Lukiossa menin ensi kertaa psykologin pakeille, koska olin aivan rikki rakkaan kodin ja kesämökin menettämisestä. Vielä nyt viisitoista vuotta myöhemminkin kotien ajattelu saa kyyneleet silmiin. Ollessani 17 vanhemmat muuttivat maan toiselle puolelle töiden perässä. Itse halusin jäädä…
Olen niin väsynyt tähän elämään. Olen lähes 10 vuotta ollu mielenterveyshoidossa mm. Masennuksen vuoksi.. eikä mikään tunnu enää auttavan. Ikää tällä hetkellä 30 vuotta enkä koskaan ole ollut yhdessäkään työssä. Tuntuu et oon nii epäonnistunut ihminen. Vanhempien ja veljen takii yritän jaksaa mutta mun tuntuu ettei sitäkää oikee enää jaksa….
Reilu viikko sitten vaimoni ilmoitti minulle että hän on jo jonkin aikaa miettinyt avioeroa. Se tuli minulle aivan puskista ja totaalisena yllätyksenä.. Vielä kuukausi sitten oltiin keskusteltu asunnon ostamisesta ja muutenkin tulevaisuudesta. Nyt yhtäkkiä hänen tunteensa minua kohtaan ovat ”kuolleet” eikä tiedä enää haluaako jatkaa kanssani. Olen aivan paloina sisältä…
Ajattelin vain täällä kysellä, että onko muilla ollut vastaavaa ja mikä hoitomuoto on tehonnut parhaiten? Itsellä tämä valitettava vaiva on eli rinta-lihas on ollut tulehdus tilassa jo yli puoli vuotta. Kivun tasot vaihtelevat aika lailla, mutta jatkuvasti on ainakin semmoinen pieni tunne vasemmassa rinta-lihaksessa. Eipä tähän taida olla mitään oikotietä…