Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Hei, täällä kirjoittaa kohta 25-vuotias mies ja halusin tulla jakamaan kanssanne asioita, jotka ovat tuoneet niin paljon helpotusta elämääni ja toivon, että näistä voisi olla hyötyä muillekkin! — Taustoista sen verran, että olen kärsinyt huonosta itsetunnosta koko elämäni aina viime kuukausiin saaakka. Johtuen varmasti siitä, että kun on saanut koko…
Olen pitkään jo ollut masentunut, syynä se, että olen puhdas realisti ja pessimisti. Faktat faktoina. Suomen talous on laskenut jo kauan ja laskee yhä vaikka mediassa muuta väitetään. Se on kylmä totuus😭 Jatkuvasti on uutisia miten Ruotsilla menee hyvin ja Suomi romahtaa. Näin uskon käyvän max.10 v sisällä…😭 Edellytykset elämään…
Pidin tänään esitelmän koulussa. Jännitin sitä etukäteen hirveästi, koska tiesin tarvitsevani kipujeni takia tuolin ja kaikki muut olivat pitäneet esitelmän seisten. Esitelmän jälkeen opiskelijat antoivat palautetta toisilleen. Joku kirjoitti palautteeseeni (jonka kaiken kukkaraksi piti olla vain positiivista ja opettajan oli määrä huolehtia kritiikistä), että ”Esiintyjän olisi ehkä hyvä seistä, kun…
Eli siinäpä se kysymys jo tulikin. Miten olette päässeet eroon alkoholista,kertokaa kokemuksia. Olen 38 vuotias nainen ja masentunut. Alkoholi ei ole enää iso ongelma. Joskus tuli juotua viikonloppuisin isoja määriä ja joskus viikollakin. Minulla on tytär ja asumme kahdestaan,joten se on rajoittanut juomistani ja olen juonut silloin kun tyttöni on…
adhd aikuinen
142Olen hakenut adhd diagnoosin ja kerta käynti vielä niin saan sen virallisesti diagnotisoituna. Iloinen en siitä ole mutta tyytyväinen kyllä vaikka olenkin 40 täyttänyt ja piti nyt vasta kohdata se todellisuus että jokin vaan ei pääkopassa toimi oikein. Oli pakko tehdä jokin radikaali itsensä tutkiminen kun halusin löytää ammatin jota…
Pohditko, miten jaksaa paremmin opiskelija-arjessa? Miten löytää aikaa rentoutumiselle? Kuinka tunnistaa omia voimavaroja? Entä millaista on omannäköinen elämä ja itselle hyvä arki? Tule mukaan Nyyti ry:n ja Ylioppilaiden terveydenhoitosäätiön (YTHS) järjestämälle Elämäntaitokurssille Tukinetissä. Kurssi on tarkoitettu kaikille 18 35 -vuotiaille opiskelijoille. Nettiryhmässä voit keskustella luotettavassa ja turvallisessa ympäristössä arjen-…
Hei! Olen käsittämättömän ahdistunut entisen puolisoni suhteesta, vaikka erostamme on yli kaksi vuotta ja halusin silloin itse lähteä. En pääse millään yli siitä, että puolisoni alkoi seurustella heti, kun minä muutin pois yhteisestä kodistamme. Eroon ei liittynyt raivoisaa riitelyä tai muutakaan draamaa, vaan erosimme hyvissä väleissä. En kuitenkaan ole pystynyt…
Olen miettinyt tätä ihan todellisena vaihtoehtona. Se on ainoa ulospääsy todellisuudesta. itsekästä kylläkin. Miten enää elää ihmisarvoista elämää kun töitä ei ole, koulutus ei auta tuon robotiikan vuoksi ( josta olen paljon puhunut). Edellytykset elämään siis katoavat. Kansallisomaisuutta pikkuhiljaa myydään, kaikki yksityistetään jne…( mediassa olleet) Terveydenhuolto loppuu ( se katetaan…
Mitä mieltä olette tästä? Mä en tykkää vaan muutenkin ahdistuneena lisää ahdistusta. En mä halua mun tietoja antaa firmoille minkä ainoa tavoite on tuottaa voittoa😭 Voiko ne määrätä karenssia ym jos ei meme esim. Vuokrafirmoihin. Tai ylipäätään. Eihän tän pitänyt olla edes laillista?😞 Tällasta tää masentuneet elämä on. Kiitos henkilöille…
Olen 37-vuotias nainen ja asun teini-ikäisen tyttäreni kanssa kahdestaan. Sairastan masennusta ja olen ollut läheisriippuvainen,josta olen toipumassa. Elämäni on ollut erittäin epävakaata ja nyt olen alkanut psykoterapiassa käsitellä monia asioita, jotka ovat jääneet käsittelemättä. Lapsuuden olen pitkään muistanut mukavana ja onnellisena, mutta nyt aikuisiällä ja ihan viimeisten parin vuoden aikana…