Lääkitys bipoon ja OCD-ahdistuneisuuden minimointiin

Lääkitys bipoon ja OCD-ahdistuneisuuden minimointiin

Käyttäjä Candy83 aloittanut aikaan 23.03.2017 klo 11:18 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Candy83 kirjoittanut 23.03.2017 klo 11:18

Hei,

Lyhyestä virsi kaunis: olen ollut lääkityksellä vuosia (bipolaariin ja OCD:hen), jotka lopetin n.3kk sitten seinään. Viimeisimmät olivat Abilify+Lito+Sertraliini. Annostukset olivat todella korkeat, koska kukaan ei oikein hoitanut asiaa kunnolla tai ollut perehtynyt asiaan(julkinen terv.hoito). Noiden ohella on ollut muitakin lääkkeitä, jotka olen vaatinut lopettamaan eli hirveät päällekkäisyydet. Elin hirveässä sumussa ja ihan zombina koko ajan. Ei ollut elämänilosta edes puhumista…

Otin kuitenkin yhteyttä terapeuttiin(yksityinen), jotta vältytään manialta tai psykoosilta. Kaikki mennyt loistavasti 3kk ja elämä kirkastunut! Sain aivoni ”takaisin”. Haluan kuitenkin lievän annostuksen manian ehkäisyyn ja jtn, joka leikkaisi terän pakko-oireiden tuomalta ahdistuneisuudelta. Onko ehdotuksia? Tapaaminen on ensi viikolla ja saan itse ehdottaa sopivaa lääkitystä. Olisiko ehdottaa, mitä lääkeryhmiä tutkisin? Mahd.pienellä lääkityksellä siis haluan jatkaa..

-Candy83