Ahdistus teki paluun

Ahdistus teki paluun

Käyttäjä Hkr1984 aloittanut aikaan 21.02.2017 klo 10:47 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Hkr1984 kirjoittanut 21.02.2017 klo 10:47

Heippa 😊

Kolmisen vuotta sitten sairastuin ahdistushäiriöön ja vei aikansa nousta siitä ahdingosta 😐 viimeiset pari vuotta mennyt hyvin, välillä pienempää ahdistusta tai suurempaa, muttei mitään mistä ei olisi selvinnyt ☺️
Kuukausi sitten se perhana iski takaisin lähes yhtä kovana kuin silloin joskus ja vei pohjan taas koko elämältä 😥 koulu jäi tauolle ja mitään ei kiinnosta tehdä tai mihinkään ei halua mennä 😥 lisäksi pelkään koko ajan että kohta päässä sekoaa 😣 olen vuosia syönyt citalopramia 10mg ja vajaa kuukausi sitten se nostettiin 20mg, ja välillä ollut ihan ookoo päiviä ja nyt taas parin päivän ajan tuntunut kovempaa ahdistusta heti herätessä 🙄

En millään haluaisi alkaa mitään lääkkeitä vaihtelee tms joten vertaistukea ja kokemuksia muiden ns takapakeista on tervetullutta 😊

Käyttäjä Hkr1984 kirjoittanut 22.02.2017 klo 09:29

Ihana aamuahdistus taas tuli takaisin ☹️ on tämä kumma kun menee näin ylösalaisin olot, vähän päässyt niskan päälle parin viikon ajan ja olo ollut jo aika hyvä... Nyt taas ihan toinen ääripää ja kamalaa ahdistusta 😠 oli pakko ottaa taas opamoxikin ja toivoa että se auttaa..

Käyttäjä domandra kirjoittanut 19.03.2017 klo 23:37

Moi!

Mulla todettiin määrittelemätön ahdistuneisuushäiriö parisen vuotta sitten, mutta siihen viittaavia juttuja on ollu kyllä jo pitkään. Apua hain, kun alko tuntumaan siltä etten enää pärjää itteni kanssa, onneks olin isommalla firmalla duunissa niin pääsin työterveyden kautta hyvälle psykiatrille, joka laitto mut hyvälle psykoterapeutille, ja kohta on 3 vuotta täynnä. On auttanu ihan todella paljon, oon alkanu ite hiffaamaan että mikä on ns. normaalia ahdistusta ja mikä täysin turhaa. Eihän se siihen tunteeseen auta, mutta jotenkin on alkanut oppimaan ignooraamaan sitä. En ottanu missään vaiheessa saikkua (koska pelkäsin niin paljon että mut leimataan huonoksi ihmiseksi, mikä ei tietenkään oo totta, mutta....), oon tässä terapian aikana opiskellu itelleni ammatin, vaihtanu vähän alaa ja alkanu miettii että mitä tältä elämältä oikeasti haluan.

Vertaistuki on kyllä ihan tajuttoman tärkeää, varsinkin ahdistuksen kanssa eläville. Tätä kun löytyy niin monessa eri muodossa. Mulla se on enempi sitä, että en tunne ikinä olevani riittävä, ja että muut ajattelee musta pahaa tai että en vaan osaa yhtään mitään. Oon töissä sekä ravintola- että hoitoalalla, eli kokoajan ihmisten kanssa tekemisissä. Se on välillä ihan liian rankkaa, mut sit vaan mietin että kotona saan hajoo, siirrän sitä tunnetta pois koska ajattelen että on pakko jaksaa. On vaan pakko. Ja nykyään myös tiedostan, että liiallinen työnteko on myös yks keino tuhota itseään, joten siitä pitäis kans oppia poies... Ikinä ei oo tarpeeksi hyvä.

Ja yks oudoimpia juttuja mitä mulla on tullu tän myötä on tietty hikoilu, oudot puutumiset ja tunne siitä, että oon kussu alleni. Tää ei oo ees vitsi eikä enää hauskaa, mut varsinkin julkisilla paikoilla pelkään kokoajan että oon päästelly alleni, en tiiä mikä lapsuuden trauma siellä kolkuttelee mutta ärsyttää kun ei voi edes bussissa matkustaa ilman että on kokoajan pelko kirjaimellisesti persiissä.

En tiiä oliko tästä kellekkään mitään hyötyä, mutta pääsinpähän vähän avautumaan.

Käyttäjä Hkr1984 kirjoittanut 20.03.2017 klo 21:53

Moi 🙂
Hikoilu on tuttua myös mulle, mikä on välillä ihan tajuttoman noloa kun pää hiessä ja ihan yhtäkkiä tulee ☹️ myös jalkojen puutuminen on läsnä lähes joka päivä, kävelen pitkiä lenkkejä päivittäin ja ehkä vähän helpottaa ja toisinaan taas pahentaa...

Itse opiskelen/opiskelin hoitoalaa, mutta totesin sitten ettei ole mun juttu ja on henkisesti liian rankkaa kun itse on toipilas ja ahdistus ei ole hallinnassa, paitsi nyt taas alkanut olee parempia päiviä ja välillä huonompia 🙂 nyt tullut sydämen muljahtelut seuraksi ☹️ varsinaisesti ei onneksi ahdista mutta tuo sydän tekee hulluksi kun muljuu välillä miten sattuu ja tulee sellaisia omituisia humahduksia että sydän pompahtaa ja päässä sumenee, tämä kestää jonkun muutaman sekunnin..

Kiva kun kirjoitit, se kyllä vähän auttaa kun saa jonnekin purkaa oloja 🙂