Masennus ja ahdistus

Masennus ja ahdistus

Käyttäjä Melidaria aloittanut aikaan 20.03.2017 klo 23:36 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Melidaria kirjoittanut 20.03.2017 klo 23:36

Mulla on määrittämätön toistuva masennus. Määrittämätön ahdistuneisuushäiriö sekä diagnosoimaton paniikkihäiriö.

Mulla alkoi viikko sit itsemurha-ajatukset pyöriä päässä. Syön masennukseen 40 mg paroksetiinia ja ahdistukseen 10 mg doxalia. Nyt sain vielä 15 mg opamoxia ”rauhoittamaan”. En uskalla lähteä kotoa ilman opamoxia enkä varsinkaan uskalla mennä kauppaan tai ihmisten ilmoille edes opamoxia ottaneena ellei mukana ole turvallista ihmistä.

Asun yksin. Sisareni perhe asuu lähellä kuin myös äitini ja pari hyvää ystävää.

Tekisin itsemurhan, jos kuolemisen takuu olisi 100 %. Mutta se ei ole enkä uskalla yrittää. 😯🗯️ 😭

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 21.03.2017 klo 14:39

Hei nimimerkki Melidaria ja toki kaikki muutkin,

Oletteko huomanneet, että Mieli Maasta ry järjestää Tukinetissä liveryhmiä eli chattejä masentuneille? Seuraava liveryhmä on jo huomenna keskiviikkona 22.3. klo 18-20 ja silloin keskustelun teemana on: Apua terapiasta.

Ryhmän ohjaavat Mieli Maasta ry:n vapaaehtoiset vertaiset ja se on avoin kaikille, joita aihe kiinnostaa ja koskettaa. Ryhmään mahtuu kerrallaan vain 12 osallistujaa, joten kannattaa olla ajoissa paikalla, jotta varmasti mahtuu mukaan.

Tervetuloa!🙂👍

Käyttäjä arka kirjoittanut 22.03.2017 klo 07:00

Hei Melidaria.
Mullakin estää itsemurhaa kun kuolemisen takuu ei ole se sata prosenttia paitsi hyvin vaikeilla ja sotkuisilla tavoilla. Oxamin on hyvä lääke, pidä kiinni siitä että sitä saat riittävästi. Mulla siitä erityyppinen ahdistuneisuus että sama kotona ja muualla. Kaupassa olen aina pystynyt käymään siis. Mulla vaikeat traumat poliklinikkahoidosta ja niistä yritän toipua ja rukoilen että haavat arpeutuu mutta se on vain mun tapaus, joillekin voi olla eri apukeinot kuin mulle. Alkoholia käytin vuoden ajan ja esti itsemurhan mutta nyt tauolla kun tuli toleranssia. Mulla kokemus että alkoholi ja bentsot sisältävät aineita joilla myönteinen vaikutus. Monet muut lääkkeet eivät vaikuttaneet yliannoksinakaan ja epäilen että osa saattaisi olla placeboja. Bentsotkin mulla tauolla on kun toleranssia tullut mutta toivon tässä jaksavani vuoden sinnitellä ja alkaa taas hoitaa itseäni niillä ja alkoholillakin. Tai jos paranen niin en niitä tarvi.Voimia sulle.

Käyttäjä Annina1 kirjoittanut 22.03.2017 klo 09:00

Hei, minullakin ahdistus ja masennus. Ja etten pysty liikkumaan yksin. Puolisokin on jo väsähtänyt kun käy töissä ja minä tarviisin saattajan joka paikkaan. Jalat tärisee ja pyörryttää jo kotipihallakin. Ei pienintäkään mahdollisuutta lähteä yksin minnekään. Karmeinta on se, että tuntuu ettei ihmiset usko, etten oikeesti vaan pysty.
Lohdutonta.

Käyttäjä Nainen43 kirjoittanut 22.03.2017 klo 22:01

Olen sairastanut masennusta v 2009
Kaikenlaista ollut vuosien varrella
Sain lapsen juuri sinä vuonna ja masennuin
Nyt olen ollut muutaman vuoden poissa työ elämästä ja palasin joulukuussa töihin
Lapseni asuu isällään jonka vuoksi tunnen kamalaa syyllisyyttä
Töissä käyn 4 h päivässä ja tuntuu että sekin on liikaa
En tiedä miten jaksan
Oma lääkäri vaihtui ja uusi lääkäri ei ymmärrä mistään
mitään
Olen varmaan taas palamassa loppuun
Pelotaa

Käyttäjä Nainen43 kirjoittanut 24.03.2017 klo 23:00

Melidaria kirjoitti 20.3.2017 23:36

Mulla on määrittämätön toistuva masennus. Määrittämätön ahdistuneisuushäiriö sekä diagnosoimaton paniikkihäiriö.

Mulla alkoi viikko sit itsemurha-ajatukset pyöriä päässä. Syön masennukseen 40 mg paroksetiinia ja ahdistukseen 10 mg doxalia. Nyt sain vielä 15 mg opamoxia "rauhoittamaan". En uskalla lähteä kotoa ilman opamoxia enkä varsinkaan uskalla mennä kauppaan tai ihmisten ilmoille edes opamoxia ottaneena ellei mukana ole turvallista ihmistä.

Asun yksin. Sisareni perhe asuu lähellä kuin myös äitini ja pari hyvää ystävää.

Tekisin itsemurhan, jos kuolemisen takuu olisi 100 %. Mutta se ei ole enkä uskalla yrittää. 😯🗯️ 😭

Voi että ymmärrän täysin
Mulla kaksi itsemurhayritystä
Ihme että olen hengissä
Voimia sulle tämän sairauden vuoksi
🙂