Aikuisen elämää

10 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4611
Käyttäjä Minninen aloittanut aikaan 11.07.2017 klo 21:06 kohteessa Aikuisen elämää

Mä en oikein edes tiedä mistä aloittaa… Mun elämä, tuntuu et se on vaan sarja epäonnistumisia. Monesti oon kaatunut ja aina jotenkin ylös noussut, mut kerta kerran jälkeen se vaan tuntuu vaikeemmalle. Nyt oon viimeaikoina pyöritellyt päässä tosi vanhoja juttuja. Kuten se kun olin about 10 vuotta sitten baarissa. Mä…

Käyttäjä lasienklei86 aloittanut aikaan 22.04.2017 klo 20:26 kohteessa Aikuisen elämää

Miten olette selviytyneet läheisimmän kuolemasta? Mun 64v äiti kuoli vuosi sitten. Ensimmäisestä puolesta vuodesta en muista oikeastaan mitään. Kaikki meni ihan sumussa. Viime talvi meni suht ok. Nyt mieletön suru on tullut uudestaan. Tuntuu etten kestä enää. Lisäksi mulle on tulossa avioero. Tuntuu etten vaan jaksa enää. Mulla on toistuva…

Käyttäjä White princess2 aloittanut aikaan 08.07.2017 klo 18:22 kohteessa Aikuisen elämää

Olen aiemminkin kirjoittanut tälle palstalle aihetta sivuavasta aiheesta. Tarvitsisin neuvoja siitä, että mitä teen kun Hiv -virusfobiani menee niin pitkälle, että joudun nappaamaan jo 1-2 rauhottavaa, että pystyn nukkumaan. Tässä vähän siitä, miten oireilen: Googlailen hädissäni Hiv- viruksen tietoja netistä, kuvia Kaposin Sarkoomasta yms. Olen näkevinäni ihossani, suussani yms. Hiv…

Käyttäjä xen aloittanut aikaan 27.03.2017 klo 19:36 kohteessa Aikuisen elämää

Kyllä, minulla on se. Viime viikot on taas ollut aikamoista ahdistusta. On tuntunut kyllä niin otsaan leimatulta, vaikka sinänsä häiriö ei näy päällepäin minusta. Mutta kun käännän kaiken itseeni päin ja tuntuu niin haavoittuneelta. Tällä hetkellä olen mielenterveys- ja päihdekuntoutuksessa kuntoutuskodissa. Toisaalta tulevaisuutta odotan innolla mutta toisaalta pelkään etten esim…

Käyttäjä aloittanut aikaan 24.04.2017 klo 11:25 kohteessa Aikuisen elämää

Vietämme parhaillaan valtakunnallista Sydänviikkoa 23.-30.4. Sydänviikolla 2017 korostetaan jaksamisen, ihmissuhteiden ja myönteisten tunteiden merkitystä elämässä – sen iloissa ja suruissa. Keskustelun tarkoituksena on nostaa esiin mielen hyvinvointiin liittyviä asioita. Tutkimusten mukaan psykososiaaliset tekijät kuten stressi, eristäytyneisyys, kielteisyys ja vihamielisyys lisäävät valtimotaudin vaaraa siinä missä muutkin epäterveelliset elintavat. Näillä tekijöillä on…

Käyttäjä jumittunut aloittanut aikaan 11.07.2017 klo 10:05 kohteessa Aikuisen elämää

Olen kärsinyt yksinäisyydestä suuren osan elämästäni (olen jo yli 30v). On jaksoja, jolloin olen kuulunut jonnekin, esim lukioaika, jolloin kuuluin yhteisöön jne. Minulla on muutama ystävä, joiden kanssa soittelen säännöllisesti, mutta he elävät perhe-elämää, joten luonnollisesti jakavat siellä päivittäiset kuulumiset. Lisäksi asuvat toisella paikkakunnalla. Olen harrastanut ennen varsin täysvaltaisesti erästä…

Käyttäjä elämänpohtija aloittanut aikaan 28.04.2017 klo 16:58 kohteessa Aikuisen elämää

onko täällä foorumissa muita (meitä kuulemma on yhteiskunnassa lukemattomia tapauksia jotka saavat kielteisen päätöksen kelalta lääkärinlausunnoista sairaslomaan/kunt.tukeen tmv, mutta missä nämä ihmiset surevat kohtaloaan,(vai surevatko?) en oo tosin kaikkia vanhempia ryhmiä käynyt läpi täällä, onko aiheeseen jo ehkä perustettu keskustelu?) itse kävin kunnan ja työvoiman yhteispalaverissa tässä lähipäivinä ja oli…

Käyttäjä Smöggis aloittanut aikaan 09.06.2017 klo 09:20 kohteessa Aikuisen elämää

Hei taas pitkästä aikaa. Tosiaan, olen muuttamassa heinäkuussa Tampereelle opiskelemaan yliopistoon. Tarkoituksena on yrittää maisterintutkintoa ja siten koittaa parantaa omaa elämisen tasoani. Tai näin ainakin teoriassa. Pitkään jatkunut työttömyys ei ole ainakaan parantanut asennettani tulevaisuutta kohtaan. Kaikki hehkuttavat kouluttautumisen tärkeyttä, samalla kun työmarkkinat näyttävät aivan toista. Mitä enemmän kouluttaudut, sitä…

Käyttäjä memmu83 aloittanut aikaan 04.07.2017 klo 01:18 kohteessa Aikuisen elämää

Täysin hiljaa olen ollut nämä vuodet jotka ovat olleet raskaita. Erosta on reilu kolmevuotta, ja enemmän tai vähemmän exä on piinannut. Tähän asti olen häneltä saanut viestiä netin ja puhelimen kautta ja välillä myös puheluita. Välillä on mennyt aivan rauhallisesti, ja sitten se alkaa aina uudestaan. (hän ei myönnä mitään)Hän…

Käyttäjä Taati aloittanut aikaan 06.07.2017 klo 20:55 kohteessa Aikuisen elämää

Näitä keskusteluja on täällä varmaan vaikka pilvin ja pimein..mutta varmaan arvaattekin, että en niitä jaksa jostain kumman syystä alkaa kaivamaan. Ajattelin alkaa uuden otsikon alle kirjoittamaan, kun ois kiva kirjoitella tyyppien kanssa, joilla mahdollisesti add tai adhd ynnä liitännäisiä..itselläni ei mitään todettua, kaks kertaa lääkäriltä pois käännytettynä, katotaa jos syksy…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: