Aikuisen elämää

5 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Kirzikka aloittanut aikaan 17.06.2017 klo 20:03 kohteessa Aikuisen elämää

Maanantaina psyk. Polilla aika lääkärille ja psykologille, pelottaa sillä viime kuussa annoin ison lääkepussin sinne nähtäväksi ja hävitettäväksi. Pitkän aikaan pidin pussista kiinni ennen kuin luovutin lääkkeet pois. Lääkkeet meni tietysti lääkärille nähtäväksi ja nyt oon arviointijaksolla ja lääkärin vuoro. Psykologin tutkimuksen mukaan mulla olisi mahdollisesti epävakaa persoonallisuushäiriö masennuksen lisäksi.…

Käyttäjä pipsa66 aloittanut aikaan 02.07.2017 klo 17:28 kohteessa Aikuisen elämää

… Kohtaamaan ihmistä joka rakastaisi minua sellaisena kun olen…. Olen aina ollut vähän sellanen hiirulainen ja toiseksi jäävä…. Lapsena serkkuni on ollut kauniinpi ulospäin suuntautuva ..Minä enemmän ujo hiljenen… Nuoruus tuntui että ystäväni oli kauniinpi kuin minä ja sai poikaystäviä ja hänellä oli pitempi aikaisia suhteita…Itsellä jotakin pieniä juttuja… Sittenkun…

Käyttäjä Craven Redhead aloittanut aikaan 23.06.2017 klo 21:58 kohteessa Aikuisen elämää

Juhannus, Uusivuosi, Vappu, mitä näitä on… Kaikki juhlapyhät vaan korostaa yksinäisyyttä. Niitä oikein mainostetaan yhteiskunnassa; ihania vapaapäivä, joita voi viettää ystävien tai sukulaisten kanssa juhlien! Sitten sitä vaan tuntee itsensä täydeksi luuseriksi kun kaikki juhlapyhät kiertää sitä samaa kaavaa; koko lähipiirillä tuntuu olevan tekemistä ja suunnitelmia joidenkin muiden kanssa ja…

Käyttäjä Sarrinatti aloittanut aikaan 29.06.2017 klo 21:53 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, kuten otsikossakin lukee, en oikeastaan tiedä enää mitä tekisin. Alan olemaan aika loppu ajatuksiini ja itseeni kokonaisuudessaan. Taustani on seuraava; olen kolmekymppinen työssäkäyvä nainen. Naimisissa, ei lapsia, koiria kylläkin. Olen sairastanut anoreksian, bulimian ja niiden sekoituksen, joiden vuoksi olin sairaalahoidossa monia kertoja nuorempana, viimeisen kerran n. 23-vuotiaana. Olen käynyt…

Käyttäjä aloittanut aikaan 12.06.2017 klo 09:51 kohteessa Aikuisen elämää

Sairastan aika vakavaa mielenterveyden häiriötä tai oikeastaan useampaakin. Sain diagnoosin n 10v. sitten, jolloin sairastuin pahasti. Minulla on lisäksi fyysisiä sairauksia. Olen ollut osa-sairaseläkkeellä suurimman osan aikaa sairastumisestani asti. Olen käynyt läpi kaikenmaailman työkokeilut ja työkykyprosessit. Nykyinen tehostamiseen keskittyvä työelämä on liian vaativaa minulle. Jälkikäteen ajatellen, en ehkä olisi ollut…

Käyttäjä Maria99 aloittanut aikaan 28.06.2017 klo 08:40 kohteessa Aikuisen elämää

Mä olen niin umpikujassa, en tiedä mitä tehdä tai edes ajatella. Olen parisuhteessa, mieheni on vkot toisella paikkakunnalla töissä vkonloppuisin kotona. Hoidan arkisin yksin perhettämme( olemme uusperhe, lapseni asuvat kanssani). Opiskelin uuden ammatin ja olen nyt töissä, teen 3-vuorotyötä. Mieheni ei hyväksy työvuorojani, kuulemma suunnittelen ne niin että olen vkonloppuisin…

Käyttäjä terve88 aloittanut aikaan 27.06.2017 klo 04:36 kohteessa Aikuisen elämää

Olen miettinyt elämän perusasioita. Tässä kirjoituksessa aion nimittää niitä elämän puitteiksi. Elämän puitteita ovat esim. omasta fyysisestä hyvinvoinnista huolehtiminen, ihmissuhteiden hoitaminen, kotiaskareiden hoitaminen ja omasta taloudesta huolehtiminen. Myös peruspositiivinen asenne elämään voi olla puite. Oletteko koskaan miettineet, että joskus se, että elämän puitteet ovat huonolla tolalla, voi laukaista mielenterveysongelman. Toisaalta…

Käyttäjä arka aloittanut aikaan 07.12.2011 klo 16:43 kohteessa Aikuisen elämää

Heippa Älä ikinä vertaa itseäsi muihin. Äläkä ikinä häpeä itseäsi. Vaan arvostat itseäsi sellaisena kuin sinä olet ja keskityt nyt itsesi hoitamaan kuntoon eli masennuksen ja väsymyksen. Et ole elämässä epäonnistunut vaan nyt sinulla on elämässä vähän ongelmia mutta hiljakseen hoidetaan asiat kuntoon. Pyri liikkumaan ulkona luonnossa ja tee kaikkea…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 16.06.2017 klo 08:53 kohteessa Aikuisen elämää

Olen miettinyt tätä Jumala asiaa. Nyt näitten terrori-iskujenkin takia. Tarvitaanko me Jumalaa? Tietenkin hän tuo lohtua ja taivas ajatus myös mutta pitäisikö silti fiktio erottaa faktasta. Onhan se lohtu hieno asia, mutta maailma on kuitenkin totta. Tuntuu omituiselta että turvaudumme johonkin sellaiseen mitä ei voi tavoittaa… Tietenkään en väitä etteikö…

Käyttäjä Hermanni aloittanut aikaan 11.03.2017 klo 18:39 kohteessa Aikuisen elämää

Olen n. 40-vuotias ajoittaisesta masennuksesta ja ahdistuksesta jo pitkään kärsinyt mies. Työskentelen IT-alalla ja aloitin vuoden vaihteessa uudessa työpaikassa. Uuden työn piti tarjota mahdollisuuksia syventää teknistä osaamistani. Valitettavasti työ ei ole toistaiseksi vastannut odotuksia ja työtehtävät ovat olleet pelkkää määrittelyä sisältäen paljon matkustamista ja asiakaspalavereja. Viime viikkoina olen tuntenut itseni…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: