Kellokosken osasto P10, kokemuksia?

Kellokosken osasto P10, kokemuksia?

Käyttäjä sisältäkuollut aloittanut aikaan 23.07.2017 klo 16:14 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä sisältäkuollut kirjoittanut 23.07.2017 klo 16:14

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä osastosta? Itse olen koko vuoden ravannut osastolla ja nyt mulle on sanottu että seuraavan kerran kun joudun osastolle niin mut laitetaan kellokoskelle. Koko kellokoski vaan on mulle iso musta mörkö ja mua pelottaa ihan hirveesti et joudun sinne. Oon nyt 4 päivää ollu viiltelemättä mutta se on niin vaikeaa. Minä joka en yleensä juo oon korvannut viiltelyn alkoholilla… mulla on voimat täysin loppu.

Käyttäjä Salamanteri2 kirjoittanut 25.07.2017 klo 14:45

Hei Sisältä kuollut.

Hienoa, että et ole satuttanut itseäsi viiltäen. Toki tuo alkoholi ajaa saman Asian, mutta eri tavalla. En tosin tiedä kuinka väärin on joskus hieman rentoutua vaikka viinilasin äärellä, jos se kerta auttaa? Liiallisena ei tietenkään tee kenellekään hyvää.

En tiedä yhtään mitään Kellokosken osastosta P10. En tiedä yhtään mitään myöskään siitä miksi toiset ihmiset viiltelevät itseään.

Tiedän kuitenkin, että entinen työkaverini, joka on myös nykyään erittäin rakas ystäväni, joutui tai pääsi Kellokoskelle hoidettavaksi. Hänelle puhkesi hektisen työn seuraksena kaksisuuntainen mielialahäiriö. Hän oli joitain viikkoja Kelliksellä hoidettavana ja palasi töihin meidän kaikkien iloksi. Hänelle löydettiin apu ja lääkkeet.

Sinun tilanteesi ja ongelmasi on varmasti hyvin toisen tyyppinen, mutta en näe miksi apua ei juurikin tuolta voisi löytyä. Onko sinulla jokin konkreettinen asia, miksi tuo paikka pelottaa sinua? Vai onko se jostain saatu virheellinen kuva ja siten mörkö?

Ystäväni ei ole koskaan ikinä sanonut yhtään ikävää komenttia hänen hoitoajastaan Kellokoskella. Päinvastoin, hän on oikeastaan ylistänyt henkilökunnan ja paikan. Kiitänyt luojaa, että pääsi sinne.

Onko Kellokoski sinulle ennestään tuttu kylänä? Se sairaalan lähellä oleva joenranta alue on valtavan kauniin näköistä. Yksi suosikkipaikoistani, siinä joen luona. Koivut kauniisti veteen piirtyen.

Kylän tunnen siitä, että olen asunut Kellokoskella joskus (en siis sairaalassa ) ja 20 vuotta naapurikaupungissa. Käyn silloin tällöin ihailemassa juurikin tuota joenrantaa.

Minulle tulee mieleen, että jos voit huonosti ja tuolta on mahdollista löytää apua? - niin hitsi sentään - miksipä ei?

Toivon, että et jätä apua hakematta pelkojesi vuoksi.
Toivon myös, että löydät iloa ja turvaa sydämeesi. Mielenrauhaa.

-Salamanteri2-

Käyttäjä sisältäkuollut kirjoittanut 27.07.2017 klo 16:42

Oon kuullut kellokoskesta vaan huonoa ja niin monet tuttunikin. En kyllä enää muista tarkkaan mitä on sanottu paitsi että se on ollut negatiivistä.
En tunne kellokoskea alueena ollenkaan. Tuo P10 on oikeuspsykiatrinen osasto, siellä on käsittääkseni ihan kunnolla sekasin olevaa porukkaa. Vaikeahoitoisille lukee kuvauksessakin. En halua sellaiseen paikkaan 😞

Yritän selvitä hetki kerrallaan ja pysyä kaukana sairaalasta..

Käyttäjä mariele kirjoittanut 29.07.2017 klo 12:45

Minulla ei ole kokemusta Kellokoskesta, mutta vastaan silti. Sairaalaan menemistä ei kannata pelätä. Aina jollakin on huonoa sanottavaa. Osastojakso menee pitkälti sen mukaan, miten siihen itse "suostuu". On totta, että kovin vastaantaisteleva potilas voi saada ikävän kokemuksen - hoitajat ovat vain ihmisiä - vaikka sen ei tietenkään pitäisi mennä niin. Tarkoitan vain, että ylivoimaisesti suurimmassa osassa tapauksista voi paljon itse vaikuttaa kokemukseen.

Ja mitä katsoin noita Kellokosken osastoja, niin ethän sinä huonoon paikkaan olisi menossa. Rankimpaa on psykoosiosastoilla. Sillä onko suljettu vai ei ei sinänsä ole väliä jos vapaaehtoisesti menee. Äh, ei tästä varmasti mitään hyötyä ole. Menin itse (eri kaupungissa) osastolle täysin "sokkona" luottaen lääkärin arvioon, enkä kokenut sitä pahana ollenkaan.