Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Hajoan
10Tuntuu siltä että hajoan. En jotenkin kestä enää näitä kaikkia asioita. Itken tätä kirjoittaessanikin. Pahin ongelma tällä hetkellä on yksinäisyys. Olen ollut yksin jo jotain 7 vuotta. Oikeastaan paljon kauemminkin. Olen 30-vuotias. Yleensä ikäisilläni on suurella osalla perustettu perhe, rakkaus tai edes ystäviä elämässään. Minulla ei ole niistä mitään. Minua…
Haluaisin aloittaa viestiketjun siitä, miten saada takaisin luottamus ihmisiin jos se on petetty jo varhaislapsuudessa koulussa, opiskelupaikoissa ja muutenkin kotikaupungissa. Olen käynyt vuosia psykoterapiassa, mutta siitä huolimatta en vain luota ihmisiin. Aina kun olen opetellut luottamaan muihinkin kuin lapsuuden perheeseeni, on juoruttu asioitani, eikä oltu luottamukseni arvoisia. Perheeni on luotettava,…
Elämäni on ollut yhtä tuskaa viimeiset puolitoista vuotta. Sitä ennen olin pitkään yksin, vain minä poikani ja koirat. Puolitoista vuotta sitten päädyin täysin sairaaseen suhteeseen ☹️ Alusta asti oli selvää että suhde ei tule kestämään. Minua käytettiin hyväksi niin henkisesti kuin fyysisesti. Suhde päättyikin lopulta loppuvuonna 2016. En ymmärtänyt tuolloin…
Tekoäly ja automatisaatio tulee viemään paljon työtä ja toimeentuloa. Nytkin valvon kun se ahdistaa kovin vaikka pitöisi nukkua. Miten selvitö tulevaisuudessa? Eniten ahdustaa se, että äiti pysty elossa kun saa lääketukea ja hoitoja. Se tulee veroista. Jotka tulee töistö. Jotka katoaa. Miten käy äidin ja ihan kaikkien ihmisten tulevaisuuden ?…
Olen miettinyt, kun soitan yhdessä bändissä ja yksi bändiläinen on hyvä manipuloimaan ja puhumaan ympäri ihmisiä. Voisikohan hänessä olla ripaus psykopaattia tai narsistia? Hän on jotenkin niin pirullinen ja hankala persoona. Ja tuntuu siltä ettei hän tunne paljoakaan myötätuntoa toisia kohtaan…
Pohditko, miten jaksaa paremmin opinnoissa ja arjessa? Miten löytää aikaa rentoutumiselle? Kuinka tunnistaa omia voimavaroja? Entä mietitkö, millaista on omannäköinen elämä ja itselle hyvä arki? Tule mukaan Elämäntaitokurssille verkossa (25.9. 27.10. 2017). Kurssilla käsitellään arjen- ja elämänhallintaan sekä itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Elämäntaitokurssin aikana sinulla on mahdollisuus löytää uusia oivalluksia…
Tervehdys ja kiitos kaikille lukijoille/vastaajille! Lyhyesti: Toivoisin kokemuksianne ja näkemyksiänne psykiatrisista vuodeosastoista, erityisesti siitä minkälaista elämää siellä vietitte. Viimeisin oma pelkkä päiväosastohoito romautti kuntoni täysin ja johti itsemurhan yritykseen ja nyt pohdin kuitenkin tässä vuodeosastoa viimeisenä vaihtoehtona. Pidemmin: Olen parikymppinen nainen ja lähes koko elämäni kärsinyt vakavasta masennuksesta sekä nyt…
En tiedä kuka oon nykyään. Oon aina ollut ns kiltti ja kunnollinen, mutta tuntuu että oon pilannu itteni kaikilla idioottiteoilla. Hävettää ja ahdistaa kaikki ja en voi olla kellekkää rehellinen kun tiiän et itsekkin tuomitsen itteni. Mulla on paljon ystäviä ja periaatteessa kai kaikki hyvin ulkoisesti. Tuntuu kuitenkin että mulla…
Näin se vaan on. Turha kuvitella mitään muuta…
En tiedä mitä tehdä…. mieheni epäilee minua kokoajan. Mieheni työskentelee toisella paikkakunnalla, on vkonloput kotona, arkipäivät muualla. Minä hoidan kodin, lapset, teen 3-vuorotyötä, passaan häntä vkonloput olin vapaalla tai sitten töissä niin töiden jälkeen. Pitkään mieheni epäili( epäilee vieläkin mutta vähemmän) että petän häntä nyt uusimpana että juon salaa. Minä…