Vertaistukea diabeetikoille Diabetes Chatissa!

Vertaistukea diabeetikoille Diabetes Chatissa!

Käyttäjä Kata_K aloittanut aikaan 03.05.2017 klo 12:16 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 03.05.2017 klo 12:16

Hei ja tiedoksi,

Diabetesliitto käynnistää Diabetes Chatin Tukinetissä toukokuussa 2017. Chatin tarkoitus on tuoda yhteen eri-ikäisiä ja eri elämäntilanteissa olevia diabeetikoita ja heidän läheisiään. Verkossa voimme jakaa kokemuksia sekä antaa ja saada vertaistukea reaaliajassa olinpaikasta riippumatta. Tervetuloa mukaan juttelemaan!

Kevään 2017 teemat ja ajankohdat:

Ke 10.5. klo 18.00-19.30 Teema: Ethän jää yksin deesi kanssa? Saatko vertaistukea?

Ke 17.5. klo 18.00-19.30 Teema: Kyllästyttääkö diabetes? Iskikö hoitoväsymys?

Kesän ajan chat lomailee, mutta syksyllä jatketaan! Syksyn chattien aikataulut ja teemat ilmoitetaan elokuussa.

Keskustelua Diabetes Chatissa käydään anonyymisti nimimerkeillä. Keskustelemaan mahtuu kerrallaan 12 osallistujaa. Chateissa on aina mukana Diabetesliiton koulutettuja vapaaehtoisia vertaistukihenkilöitä. He toimivat ohjaajina ja keskustelun virittäjinä. Lisäksi chateissa saattaa olla paikalla myös Diabetesliiton, Aivoliiton tai Sydänliiton työntekijä sekä erikseen ilmoitettuina kertoina myös asiantuntijavierailijoita.

Diabetes Chat on osa Aivoliiton, Diabetesliiton ja Sydänliiton Yksi elämä -hanketta, jossa kannustetaan ihmisiä pitämään parempaa huolta itsestä sekä porukalla tukemaan myös muita.

Tervetuloa mukaan juttelemaan!🙂👍

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 08.05.2017 klo 13:35

Hei ja muistutus!

Ensimmäinen Diabetesliiton järjestämä Diabetes Chat on Tukinetissä jo tämän viikon keskiviikkona 10.5. klo 18.00-19.30.

Keskustelun teemana on: Ethän jää yksin deesi kanssa? Saatko vertaistukea?

Tervetuloa antamaan ja saamaan vertaistukea!
🌻🙂🌻

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 10.05.2017 klo 10:05

Muistutus!

Tänään keskiviikkona 10.5. Tukinetissä on ensimmäinen Diabetes Chat!

Chat on klo 18.00-19.30 ja keskustelun teemana on: Ethän jää yksin deesi kanssa? Saatko vertaistukea?

Tervetuloa mukaan!
🙂👍

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 15.05.2017 klo 16:06

Hei ja muistutus,

Seuraava Diabetes Chat on Tukinetissä keskiviikkona 17.5. klo 18.00-19.30.

Keskustelun teemana on: Kyllästyttääkö diabetes? Iskikö hoitoväsymys?

Chatissä on mukana Diabetesliiton koulutettuja vapaaehtoisia vertaistukihenkilöitä.

Diabetes Chat on osa Aivoliiton, Diabetesliiton ja Sydänliiton Yksi elämä -hanketta, jossa kannustetaan ihmisiä pitämään parempaa huolta itsestä sekä porukalla tukemaan myös muita.

Tervetuloa mukaan!
🙂👍

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 12.09.2017 klo 15:58

Hei ja tiedoksi 🙂🌻

Diabetesliiton järjestämät Diabetes Chatit jatkuvat Tukinetissä myös syksyllä! Jatkossa on erilliset chatit tyypin 1 diabeetikoille ja tyypin 2 diabeetikoille.

Ensimmäinen chat on jo huomenna keskiviikkona 13.9. klo 18-19.30. Kyseessä on Diabetes chat tyypin 2 diabeetikoille ja illan keskustelun teema on: Salaan sairauteni - miksi?

Chateissa on aina mukana Diabetesliiton koulutettuja vapaaehtoisia vertaistukihenkilöitä. Lisäksi chateissa saattaa olla paikalla myös Diabetesliiton, Aivoliiton tai Sydänliiton työntekijä sekä erikseen ilmoitettuina kertoina myös asiantuntijavierailijoita.

Diabetes Chat on osa Aivoliiton, Diabetesliiton ja Sydänliiton Yksi elämä -hanketta, jossa kannustetaan ihmisiä pitämään parempaa huolta itsestä sekä porukalla tukemaan myös muita.

Tervetuloa mukaan syksyn chatteihin!🌻🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 12.09.2017 klo 17:35

Taas pitää valittaa eli miksei ole 1.tyypin diabeetikoille erikseen chattia?
Yhtä lailla sitä ykkönen yrittää salailla sairauttaan.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 13.09.2017 klo 08:54

maanvaiva kirjoitti 12.9.2017 17:35

Taas pitää valittaa eli miksei ole 1.tyypin diabeetikoille erikseen chattia?
Yhtä lailla sitä ykkönen yrittää salailla sairauttaan.

Hei nimimerkki maanvaiva,

1. tyypin diabeetikoille on omat chatit, mutta niiden teemat eivät ole vielä selvillä. Saattaa siis tuo "Salaan sairauteni -miksi?" tulla teemaksi myös tyypin 1 diabeetikoille tarkoitettuihin chatteihin. Kannattaa seurata liveryhmäkalenteria!

Käyttäjä kirjoittanut 13.09.2017 klo 09:16

maanvaiva kirjoitti 12.9.2017 17:35

Taas pitää valittaa eli miksei ole 1.tyypin diabeetikoille erikseen chattia?
Yhtä lailla sitä ykkönen yrittää salailla sairauttaan.

Moikka!

Hyvä kun laitoit viestin, maanvaiva. Ilman muuta diabetes-chateja on sekä tyypin 1 että 2 diabeetikoille. Pidämme chateja kahden viikon välein, vuorotellen ykkösille ja kakkosille. Tyypin 2 diabeetikot tosiaan aloittavat tänään, kahden viikon päästä keskiviikkona 27.9. on tyypin 1 diabeetikoiden vuoro. Silloin on aiheena: Diabeetikko - huolestuttavatko hypot? Meidän vapaaehtoiset vertaistukihenkilöt ovat valinneet aiheita chateille. Tänne voi myös ehdottaa, jos haluaa, että jostain tietystä aiheesta juteltaisiin.

Tervetuloa mukaan chatteihin. 🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 13.09.2017 klo 16:03

Mulla kyllä lukee 27.9 diabetes chat.
Joka toinen kertaa lukee 2 tyypin chat ja joka toinen kerta diabetes chat.
Siksi asiaa kyllä ihmettelinkin.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 14.09.2017 klo 08:27

maanvaiva kirjoitti 13.9.2017 16:3

Mulla kyllä lukee 27.9 diabetes chat.
Joka toinen kertaa lukee 2 tyypin chat ja joka toinen kerta diabetes chat.
Siksi asiaa kyllä ihmettelinkin.

Hei taas nimimerkki maanvaiva,

Kalenteri ei ole vielä ajan tasalla tyypin 1 Diabetes Chattien osalta, mutta päivittyy ensi viikolla, kun kaikki teemat varmistuvat.

Tervetuloa mukaan!

Käyttäjä kirjoittanut 14.09.2017 klo 08:42

Kiitos tiedosta.

Tämmöinen itseironiaa toteamus. Minä olen nolannut itseni näissä chat-kyselyissä sen verran roimasti ettei enää tarvikaan mennä itse chattiin.

Käyttäjä kirjoittanut 18.09.2017 klo 08:49

maanvaiva kirjoitti 14.9.2017 8:42

Kiitos tiedosta.

Tämmöinen itseironiaa toteamus. Minä olen nolannut itseni näissä chat-kyselyissä sen verran roimasti ettei enää tarvikaan mennä itse chattiin.

Et ollenkaan, päinvastoin. Minä enemmän ilahduin, että kiva kun meidän chatit kiinnostaa ihmisiä ja ne huomataan. Ja toisekseen, alkuun ei ollut vielä tarkempaa tietoa ykköstyyppien chateista, joten kysymys oli siinä mielessä aiheellinen. Näillä puheilla, lämpimästi tervetuloa mukaan ensi viikon chatiin! 🙂