Aikuisen elämää

11 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4596
Käyttäjä pelokasnuori aloittanut aikaan 11.09.2017 klo 22:34 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Teen tästä uuden keskustelun eri tavalla kun edellinen ei laillinen ja näin. Mutta se mistä kirjoitin, on mun suuri pelko. Pelkään yksin jäämistä. Luen aiheesta eri keskusteluja ja varsinkin Demi.fi tytöt kehuu aiheesta mistä kirjoitin tuohon ( onko toivoa ketjuun). Tuntuu että mulla ei ole mitään mahdollisuuksia saada tyttöystävä…

Käyttäjä Kuuratar aloittanut aikaan 31.08.2017 klo 11:42 kohteessa Aikuisen elämää

Alan olla aika epätoivoinen, olisi ihana kuulla josko täällä on samankaltaisten ongelmien kanssa kamppailevia! Tiivistettynä elämänhallintani tuntuu kadonneen täysin, pidempi selostus seuraa alla… Olen kamppaillut jo pitkään masennuksen ja sosiaalisiin tilanteisiin liittyvän pelon / ahdistuksen kanssa. Pari vuotta sitten sain hoitoakin, mutta se jäi, kun en enää omaa tyhmyyttäni raahautunut…

Käyttäjä pelokasnuori aloittanut aikaan 06.09.2017 klo 21:56 kohteessa Aikuisen elämää

Hei Päätin tulla tänne kirjoittamaan yhdestä tosi arasta ja vaikeasta aiheesta, koska muualla en pysty puhumaan siitä ( koulussa ja kotona). Olen juuri aloittanut 5 luokan. Olen siis nuori poika ja todella yksinäinen. Erityisesti kaipaisin naispuolisia ystäviä. Haaveilen perheestä ja vaimosta sitten kun joskus olen aikuinen. Sitten siihen mun pelkoon.…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 11.08.2017 klo 19:00 kohteessa Aikuisen elämää

Paskaa Synnyin Tampereen keskus-sairaalassa. En muista siitä mitään. Ehkä hyvä niin. Asuimme Tampereella muutaman vuoden kunnes muutimme Jyväskylään. Olin herkkä lapsi. En uskaltanut haistattaa vittuja kenellekkään. Nyt haluaisin haistattaa vitut koko maailmalle ja elämälle. Minkä takia pitää ylipäätään syntyä, kun elämä on toistuvaa kärsimystä. Eikä mitään Jumalaa ole. Papin virka…

Hajoan

10
Käyttäjä Etherealblue aloittanut aikaan 28.01.2017 klo 19:14 kohteessa Aikuisen elämää

Tuntuu siltä että hajoan. En jotenkin kestä enää näitä kaikkia asioita. Itken tätä kirjoittaessanikin. Pahin ongelma tällä hetkellä on yksinäisyys. Olen ollut yksin jo jotain 7 vuotta. Oikeastaan paljon kauemminkin. Olen 30-vuotias. Yleensä ikäisilläni on suurella osalla perustettu perhe, rakkaus tai edes ystäviä elämässään. Minulla ei ole niistä mitään. Minua…

Käyttäjä White princess2 aloittanut aikaan 08.09.2017 klo 11:29 kohteessa Aikuisen elämää

Haluaisin aloittaa viestiketjun siitä, miten saada takaisin luottamus ihmisiin jos se on petetty jo varhaislapsuudessa koulussa, opiskelupaikoissa ja muutenkin kotikaupungissa. Olen käynyt vuosia psykoterapiassa, mutta siitä huolimatta en vain luota ihmisiin. Aina kun olen opetellut luottamaan muihinkin kuin lapsuuden perheeseeni, on juoruttu asioitani, eikä oltu luottamukseni arvoisia. Perheeni on luotettava,…

Käyttäjä Herännyt aloittanut aikaan 05.09.2017 klo 18:03 kohteessa Aikuisen elämää

Elämäni on ollut yhtä tuskaa viimeiset puolitoista vuotta. Sitä ennen olin pitkään yksin, vain minä poikani ja koirat. Puolitoista vuotta sitten päädyin täysin sairaaseen suhteeseen ☹️ Alusta asti oli selvää että suhde ei tule kestämään. Minua käytettiin hyväksi niin henkisesti kuin fyysisesti. Suhde päättyikin lopulta loppuvuonna 2016. En ymmärtänyt tuolloin…

Käyttäjä aavameri aloittanut aikaan 03.09.2017 klo 22:57 kohteessa Aikuisen elämää

Tekoäly ja automatisaatio tulee viemään paljon työtä ja toimeentuloa. Nytkin valvon kun se ahdistaa kovin vaikka pitöisi nukkua. Miten selvitö tulevaisuudessa? Eniten ahdustaa se, että äiti pysty elossa kun saa lääketukea ja hoitoja. Se tulee veroista. Jotka tulee töistö. Jotka katoaa. Miten käy äidin ja ihan kaikkien ihmisten tulevaisuuden ?…

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 05.09.2017 klo 06:08 kohteessa Aikuisen elämää

Olen miettinyt, kun soitan yhdessä bändissä ja yksi bändiläinen on hyvä manipuloimaan ja puhumaan ympäri ihmisiä. Voisikohan hänessä olla ripaus psykopaattia tai narsistia? Hän on jotenkin niin pirullinen ja hankala persoona. Ja tuntuu siltä ettei hän tunne paljoakaan myötätuntoa toisia kohtaan…

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) aloittanut aikaan 23.08.2017 klo 10:20 kohteessa Aikuisen elämää

Pohditko, miten jaksaa paremmin opinnoissa ja arjessa? Miten löytää aikaa rentoutumiselle? Kuinka tunnistaa omia voimavaroja? Entä mietitkö, millaista on omannäköinen elämä ja itselle hyvä arki? Tule mukaan Elämäntaitokurssille verkossa (25.9. – 27.10. 2017). Kurssilla käsitellään arjen- ja elämänhallintaan sekä itsetuntemukseen liittyviä kysymyksiä. Elämäntaitokurssin aikana sinulla on mahdollisuus löytää uusia oivalluksia…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: