Avioeron asumisjärjestelyt ja erosta selviytyminen

Avioeron asumisjärjestelyt ja erosta selviytyminen

Käyttäjä Aamunkajo73 aloittanut aikaan 04.10.2017 klo 23:53 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Aamunkajo73 kirjoittanut 04.10.2017 klo 23:53

Olen muuttanut ex miehestäni erilleen eli eronnut n.vuosi sitten ja avioeromme on astunut jo virallisestikin voimaan. Erotessa teimme ratkaisun että lapset jäävät asumaan vanhaan kotiin ja vanhemmat vuokraavat yksiön jossa vuorottelevat asunnon myyntiin saakka.tämä tuntui hyvältä väliaikaisratkaisulta aluksi ja kuvittelimme sen lyhytaikaisemmaksi.Nyt tilanne on jatkunut vuoden ja alkaa käydä sietämättömäksi..ja pankinkin kanssa aika tulla lainajoustoissa päätökseen.. asunto on siis myynnissä marraskuusta 2016..toisaalta tämä asumisjärjestely on antanut minulle erosta selviytymisen elintärkeät omat viikot enkä tiedä kuinka olisin selviytynyt ilman niitä..antanut lapsille totutteluaikaa ja arjen molempien vanhempien kanssa, olen päässyt eteenpäin, tapaillut jo myös uusia ihmisiä ja elämä on tuntunut monella tapaa hyvältä..mutta nyt oma jaksaminen alkaa olla kovilla koska omaa kotia ei ole ollut käytännössä missään ja tilanne on jatkunut liian kauan.. olen täysin näköalaton mikä olisi seuraava askel?

Käyttäjä Masa47 kirjoittanut 08.10.2017 klo 11:43

Itsellä samanlainen tilanne mietinnässä eli avioero näillä näkymin väistämättä edessä ja asunnon myynti edessä. Ilmeisesti kumpikaan teistä ei halua lunastaa toisen osuutta pois. Yhtenä vaihtoehtona tulee mieleen asunnon tarjouskauppa. Lähtöhinta vain sopivan matalaksi. Ja tässä tilanteessa ei kannattane miettiä että saako asunnon myynnissä voittoa vai ei. Oma (mielen)terveys ennen kaikkea. Toisena vaihtoehtona tulee mieleen asunnon vuokraaminen. Riittäisikö vuokratulot kattamaan lainamenot?