Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
En oikein tiedä mistä aloittaa tai edes mistä kirjoittaa. Toisinaan on niin paha olo ja en oikein tiedä edes mistä se johtuu. Parempi varmaan aloittaa alusta. Olen 20-vuotias ja elän avoliitossa. Äitini kanssa minulla on mennyt välit kokonaan poikki. Minun ja äitini välisiä ongelmia kävin puhumassa jollekin psykologille joka kuitenkin…
Omakohtaiset kokemukseni lapsen psyykkisten häiriöiden hoidosta perustuvat 1990-luvun alkuun. Pitää muistaa, että nykyään lasten- ja nuorispsykiatrian sairaalahoidon taso on tutkimusten perusteella Suomessa korkeatasoista. Kaikesta huolimatta tutkimusten mukaan yhä useampi lapsi ja nuori kärsii psyykkisistä ongelmista. Omalta kokemuspohjalta ajateltuna lapsi alkaa oireilla harvoin ilman syytä. Syy voi olla esimerkiksi tasapainoisten vanhempien…
Ollaan oltu mieheni kanssa nyt 20 vuotta yhdessä joista 4 vuotta naimisissa. Naimisiin menon jälkeen kaikki muuttui tai mieheni muuttui. Hänestä tuli omistushaluisempi minua kohtaan, kontroloiva vaatii että kerron minne menen, milloin tulen jne… itse hän ei kerro menemisistään minulle mitään. Seksielämämmekin muuttui jotain yritettiin noin kerran kuukaudessa ja syy…
Mieheni valehtelee minulle jatkuvasti mitä erilaisimmista asioista, en enää ymmärrä miksi. Asiat ovat joskus hyvinkin mitättömiä ja joskus hyvinkin vakavia. En ehdi entisestä päästä kunnolla yli, kun tulee jo seuraava valhe. Luottamusta en ole uskaltanut enää edes ajatella. Olen jatkuvasti ahdistunut että mitä seuraavaksi tulee. Uskottomuutta en ole huomannut. Kun…
Tästä tulee pitkä juttu. Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa lukea. Olen tunteideni kanssa ihan solmussa. Menen koko ajan ihan vuoristorataa: onnellisuuteni voi muuttua silmittömäksi raivoksi tai epätoivoksi ja murheeksi ihan parissa sekunnissa. Olen ollut useamman vuoden masentunut, välillä pahemmin ja välillä lievemmin. Minulla on avomies, ihana kissa ja ihana…
Hei, kirjoitan tänne eka kertaa. Pitää saada jotenkin purettua pahaa oloa. Olen äiti ja vaimo. Tunnollinen puurtaja ja tekijä. Töissä arvostettu ja tykätty työntekijä. Ja ihan loppu😭 Uupumus käy nyt mielen päälle ja minua on alkanu pelottaa moni asia ja painajaisia näen koko ajan. Bakteerikammo on kamala! Mutta sitten minua…
Huomasin vasta äsken eka kertaa ett tännehän ois pitäny aikoja sitt kirjotella. Toivottavasti saisin juttuseuraa. Olen ite parisuhteessa ollu jo 10v paljon on siihen aikaan mahtunut. Työn jouduin jättämään 2000v sairauden vuoksi. Oikeastaan sen jälkeen alkoivat kadota myös ystävät.ei ole kun mieheni jolle tunteista puhun. Sukulaisia ymi ei kiinnosta kuinka…
Olen tällä hetkellä hoitovapaalla ja neljän lapsen äiti.Meillä on oma asunto, terveet lapset ja ainakin vielä tällä hetkellä ehjä perhe. Eli päällisin puolin kaikki pitäisi olla hyvin mutta oikeasti asiat eivät olekaan niin hyvin. Olen väsynyt tähän kaikkeen . Olen ihan poikki niin fyysisesti kuin henkisestikin. Olen aikonut hakea itselleni…
Tilanne on se etten tiedä mitä ajatella enää mistään. Mun äitini makaa sairaalassa teholla kriittisessä tilassa..itse olen kipeänä ja 7kk raskaana,meillä on myös reilu 1v lapsi.Avomies juo kaikki viikonloput,on muka ollut tässä meillä ja kotonaan,kuitenkin eilen kärähti että ollut baareilemassa ja löytyi kuittejakin,eli tainnut joka viikonloppu olla…sain sen tästä asiasta…
Olen eronnut ja löytänyt ihanan huomaavaisenmiehen, joka välillä on tosi mustasukkainen. Hänellä on ex suhteensa jäljestä ollut aika villi seksielämä. Puhumme lähes kaikista asioista avoimesti. Nyt olen huomannut, että häntä kiihottaa miehetkin…eli hän on fantasioinut minulle asiasta. Hän on ollut netissä ja chatissa paljon ja tutustunut siellä naisiin, joita ennen…