Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
tilanne: minä, puolisoni, minun 8v tytär ja puolison 9v tytär meillä puolison lapsi muutti noin vuosi sitten meille, hyvin nopean tapauksen seurauksena, hänen biologinen äiti sairastui. tuli soitto ja tyttö haettiin meille. olemme olleet avoliitossa ja kihloissa noin 3v ja seurusteltu n 4v. Itse olen tytärpuolen muuton jälkeen kärsinyt jonkin…
Hei! Olen oululainen kohta pyöreät 30v täyttävä perheenäiti. Olen työelämässä ja kotona on kolme lasta joista kaksi vaippaikäisiä. Miehelläni on oma lapsi joka asuu äidillään. Vanhimmalla kohta kouluun menevällä lapsella on ollut kielen kehityksen häiriötä (Hän on minun biologinen lapseni edellisestä suhteesta). Keskimmäisellä lapsella on motorisen kehityksen viivästymää sekä erikoisia…
Olen itse bipolaarista häiriötä sairastava ja olen huolissani puolisoni jaksamisesta. Mistä neuvoa ja apua hänelle? Mitä itse voisin tehdä? Mistä työkalut arkeen ja keskinäiseen kommunikointiin, jottei sairaus veisi parisuhdetta kokonaan karikolle? Hyvät neuvot olisivat tarpeen!
asia myös mikä häiritsee. lapsi on jäänyt useasti kiinni valehtelusta. Nyt viime aikoina tullut esiin puheita että joku käynyt kiinni häneen (opettajan ilmoitus) lapsi sanoo ettei kukaan ole tehnyt niin. lapsi on joskus aikaisemmin aiheuttanut ”mellakan” koulun ruokailussa ja syyttänyt siitä muita, on aikaisemmin (useasti) jäänyt kiinni pahoista valheista. meillä…
Viime keväänä alkoi elämä mennä ihan alamäkeen kun minulla todettiin masennusta. Kävin lääkärissä joka määräsi vain psykologin juttusille, jonne en koskaan mennyt koska pelkäsin tilannetta ihan liikaa. Pari kertaa varasin itsekin ajan ja aina yritin mutta en vain pystynyt mennä sinne. Niinpä olen siis tähänkin päivään asti pinnistellyt omien voimieni…
Olisin kiinnostunut kuulemaan muistatteko lapsuudestanne paljon asioita? Minkä ikäisestä ovat ensimmäiset muistot? Muistatteko yhtälailla hyviä tai huonoja asioita/ hetkiä? Pystyttekö palauttamaan tarkkoja muistikuvia tapahtumista? Aloitettuani terapian olen tajunnut, etten muista juuri mitään lapsuudestani, siis siitä ajasta, kun olin alle 10 v. Mietin vain onkohan se ihan normaalia, vai pitäisikö muistaa…
10 vuoden suhteen aikana ehtii olla ongelmia jos jonkinlaisia. Erilläänkin ollaan asuttu. Kaikki erimielisyydet, luottamuspula, pettäminen ja lievä henkinen ja ruumiillinen väkivalta ovat olleet ongelma vain minulle ja sen kautta puolisolle. Jos en rakastaisi itseäni jatkaisin tässä suhteessa, mutta olen mielestäni nyt kaikki tehnyt suhteen eteen ja sen parantamiseksi omalta…
hmmm… Aika vaikea on kirjoittaa kun ei oikeen koskaan ole ollut kirjoittavaa tyyppiä mutta yritetään. La 25.10.2008 sain ilmoituksen avopuolisoltani että hän haluaa ”itsenäistyä”. Hän nainen minä siis mies. Ke 29.10.2008 Aika oudot fiilikset. Välillä tuntuu että ei jaksaisi keskittyä mihinkään ja välillä sitten tulee parempia hetkiä. Kun on jotain…
sattuu
2Olen ollut kohta 4 vuotta yhdessä tyttöystäväni kanssa. Olemme asuneet kohta 2 vuotta yhdessä ja kihloissa olemme olleet yli 3 vuotta. Opiskelemme molemmat. Asumme opiskelija kämpässä. Elämä on ollut elämisen arvoista koko yhdessä oloajan myös heikommat hetket mukaanlukien. Nyt sitten vajaa viikko sitten lauantaina hän halusi ajatella muuttavansa pois ainakin…
Vanhin poikani muutti juuri kotoa pois opiskelija asuntoon tyttökaverinsa kanssa. Kaikki sujui hyvin kunnes hän tuli täysi-ikäiseksi ja sai ajokortin. Heti alkoi ylimielisyys vanhempia eli minua ja miestäni kohtaan. Hän alkoi käydä baareissa ja tappeli vieraiden ihmisten kanssa. Nyt pelkään että alamäki pahenee kun hän muuttaa omaan asuntoon toiselle paikkakunnalle.…