Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olimme mieheni kanssa kotimatkalla.. Minä ajoin. Aurinko paisto mukavasti, mutta ei ollut kuuma. Olin jutellut äitini kanssa, itkenyt ja nauranut hänen kanssaan edellisenä iltana kun olimme keskustelleet pitkästä aikaa kunnolla. Olin tehnyt oivalluksen, että minulla on paljon enemmän välittäviä ja rakastavia ihmisiä kuin olen osannut edes kuvitella… Minä olen pitänyt…
Toissapäivänä kolahti. Yllätyksenäni kuulin, että suhteeni seurustelukemppaniini katkesi. Emme ehtineet olla yhdessä kuin 4kk, mutta ehdin rakastumaan häneen. Mikä karkoitti hänet pois? Keskustelussamme hän tetesi, että on liian sairas seurustelemaan. Tunnen kuitenkin, että oikea syy on minun sairasteluni. Olen tällä hetkellä kovin itsetuhoinen. Olen muutaman viikon aikana ottanut lääkeyliannoksen. Olen…
Olen eronnut miehstäni ja tällä näkymällä lapset asuvat isänsä kanssa lapsuuden kodissa. Lapset teini-ikäisiä. Mutta tässä askarruttaa sellanen asia, mikä on oikein?? Eli mä maksan hänelle elatusapua ja lopun saa kaupungilta ja sitten saa lapsilisät ja yksinhuoltaja korotuksen. Ja sitten meillä on vähäsen kinkkinen tilanne, ei olla vielä tehty virallista…
Tämä on tarinani, omasta parisuhteestani joka 8-vuoden jälkeen tuli päätepisteeseen. Tapasimme aikoinaan paikallisen ravintolan tanssilattialla, ensimmäiseksi minuun kiinnittti huomion toisen olemus, toinen havaintoni oli että kyseinen ihminen oli kellonajasta huolimatta selväjärkinen eikä liian humalassa tms. Tanssilattialla vaihdettiin puhelin numerot ja ensimmäiset treffit sovittiin. Huomasimme ajan kanssa että viihdymme toistemme seurassa,eikä…
Onko kenellekään käynyt näin, että läheinen urkkii henk.koht. tiedot millä nimimerkillä olen täällä ja olen nyt joutunut selittelemään miksi ja miten kysymyksiin. Minua itseä se ei haittaa jos hän haluaa lukea mitä kirjoitan. Elettyä elämää yleensä puntaroin tai vaikeita ihmissuhteita, en enää pitkään aikaan ole ollut varma auttaako tämä minua,…
Sairastuin masennukseen (tai siis pääsin vihdoin hoitoon), kun lapset olivat alle kouluikäisiä. Avioliitto narsistin kanssa oli tehnyt tehtävänsä. Nyt, kymmenen vuotta myöhemmin, lapset ovat suunnilleen täysjärkisiä nuoria 😉, mutta se on vaatinut melkoisia tuulimyllyjä vastaan taistelemisen. Kieltämättä lasten elämässä on tapahtunut paljon muutakin ikävää kuin vain vanhemman sairastuminen. Olen kaikin…
Minut on raiskattu lukuisat kerrat ja en ole tehnyt asiasta ilmoitusta. enkä aijokkaan. Traumat kuitenkin ovat olleet pysyviä. Suihkussa käynti on vaikeaa, kun minut on raiskattu siellä, joskus taas tunnen itseni niin likaiseksi vieläkin että käyn monta kertaa päivässä suihkussa. Oma seksuaallisuus on kadolsissa, en koe itselleni arvoa. Pelkään paljasataa…
Itse jos kysyn ja saman tien vastaan lyhyesti, vastaan että: elossa vaikkakin nippanappa – burnout keskimäärin muutaman vuoden välein sosiaalialan ihmisenä – nyt se vuosi kun kaikki vaikuttaa kaatuvan päälle – sumana asioita ja ympäristö sotkee kaiken aikaa lisää. Nyt ei enää kun sain unet kuntoon. Enkä ota vastaan vaikutteita…
Olen pettäjä
16Olen lukenut paljon juttuja petettyjen näkökulmasta, mutta ei pettäjänkään olo ole mukava. Onko täällä muita sellaisia? Meidän avioliitossa on ollut ongelmia jo aiemminkin, vuosikausia…miehelläni epäillään bibolaaritautia. Se ei ole syy pettämiseen…tiedän että olen tehnyt väärin. Tutustuin toiseen netin keskustelupalstalla. Alusta asti tein selväksi että en halua suhdetta, enkä koskaan halua…
Asuin perheeni kanssa omakotitalossa. Elämäämme kuului niin psyykkistä kuin fyysistä väkivaltaa. Milloin tavarat heiteltiin, milloin koko immeinen lensi esm. portaat alas, henkarit katkesivat niillä lyödessä, hiukset lähtivät päästä, rautaputkella epäinhimillisesti hakaten… Paljon esimerkkejä, missä elämme pyöri. Henkisesti oli diktaattorimaista hallitsemista, haukkumista, uhkailua… Tämäkin lista voisi olla pitkä. Nyt monien vuosien…