Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Hei, En oikein tiedä mistä aloittaisin. Olemme olleet avioliitossa onnellisesti(tai minä luulin niin) 7vuotta. Tänä aikana olemme käyneet monissa lapsettomuushoidoissa emmekä ole saanet lasta. Nyt kuitenkin tapahtui ihme ja tein plussan raskaustestin 24.3. Olin todella onnellinen ja luulin, että miehenikin on mutta väärin. Hän tuli kotiin ja sanoi että haluaa…
Hei, Olen uusi täällä. Oli pakko löytää joku, joka kuuntelisi alusta loppuun keskeyttämättä 🙂 Olemme olleet mieheni kanssa naimisissa 8 vuotta ja yhdessä jo 13 vuotta. Periaatteessa kaikki on hyvin; oma talo (tosin velkaa paljon), kaksi ihanaa lasta, ei väkivaltaa, päihteitä, mies huomioi minua, pussaa ja kertoo rakastavansa. Kannustaa ja…
Tarvitsisin kokemuksia ja mielipiteitä tilanteeseeni. Mieheni on masentunut. Hän ei ole onnellinen ja tunteet minua kohtaan ovat muuttuneet. Hän ei tunne samalla lailla kuin joskus. Lääkehoito on juuri aloitettu. Palaavatko tunteet? Peittoaako masennus tunteet näin? Jaksan itse sen voimalla että mieheni ”palautuu” entiselleen joskus. Hän on siis muuttunut aivan toiseksi,…
Mieheni jätti minut ja kaksi lastamme. Takana yhteistä elämää pian 20 vuotta. Taustalla ei ole alkoholia, väkivaltaa eikä uskottomuutta. Minä omalla ymmärtämättömällä käytökselläni (nalkutusta, syyttelyä, että hänelle työ on tärkeämpi kuin perhe, vihaisuudella) aiheutin miehelleni pakahduttavan pahan olon jota hän ei pystynyt purkamaan muuten kuin tekemällä äärimmäisen keinon, ilmoittamalla, että…
hei, minulla on omantunnon vaiva. En pidä lapsuudenkodin isästäni. Asia on aina silloin ajankohtainen, kun minut pyydetään sinne kylään. Tunnen vastenmielisyyttä, enkä haluaisi mennä, mutta menen, koska se on mun isä. Joskus olen sepitän itelleni, että täytyy mennä, koska se on mun isä. Onko se niin ? Lisäksi ajattelen, että…
Pahoittelen a:n ja o:n pisteiden puuttumista, mutta asun talla hetkella ulkomailla ja nappaimistossani ei niita ole. Avomieheni petti minua puolitoista vuotta sitten baari illan paatteeksi. Han oli naiseen yhteydessa tekstiviestien ja puhelimen valityksella pari viikkoa tapahtuman jalkeen. Kerran he myos nakivat puistossa taman jalkeen, mutta mitaan muuta kuin suudelma ei…
Olen vajaa 40 perheen äiti, kaksi ala-astelaista lasta. Olen ollut mieheni kanssa 16-vuotiaasta ja reilut 10 v. olemme olleet naimisissa. Sain tietää viikko sitten, että miehelläni on ollut rinnakkaissuhde 1,5 vuotta. Sain tietää suhteesta pahimmalla mahdollisella tavalla; tämä nainen viestitti asiasta minulle ja viestit olivat härskillä tavalla seksipitoisia eli viesteissä…
Tilanteeni on se, että tunteeni ovat huomattavasti hiipuneet miestäni kohtaan.. Toki sitä tekee myös se, että elämä on hyvin arkista ja tasaisen paksua koko ajan, mutta ei sen näin pahalta pitäisi tuntua. Sitä paitsi suhteemme arkipäiväistyi jo kauan aikaa sitten. Minua ahdistaa lähes koko ajan (joskus hetkiä, jolloin ajattelen kaiken…
Minulla on tässä alkukeväästä diagnosoitu keskivaikea masennus. syön lääkettä ja tapaan depressiohoitajaa. Suurin ongelma minulla tuntuu olevan se, että minua ärsyttää nykyään lähes kaikki mitä puolisoni tekee. Välillä jopa vain hänen läsnäolonsa. Olemme olleet yhdessä pian kolme vuotta, ikää yli 25v…eli ei mitään ”ekakertalaisia”. Meillä meni kauan, että olin tosi…
Miten päädyitte eroon? Miten pitkään harkitsit sitä? Millaisia tunteita se herätti? Kauanko toipumiseen kesti? Oliko asioita jotka vaikeuttivat eroprosessia? Mitä suku/ läheiset ajattelivat asiasta? Oma eroprosessini on käynnissä, kuukausi harkinta-aikaa jäljellä….mietin asioita jatkuvasti. Itse eropäätös tuli viime kesän ja syksyn aikana nopeasti, mutta olin jo koko 8 v kestäneen avioliiton…