Ihastuminen suhteessa + pettäminen?

Ihastuminen suhteessa + pettäminen?

Käyttäjä neito91 aloittanut aikaan 21.06.2010 klo 14:38 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä neito91 kirjoittanut 21.06.2010 klo 14:38

Onko teillä kokemuksia siitä että kumppani on ihastunut suhteessa toiseen ja pettänyt sen ihastuksen kanssa?
Mun tyttöystävä ihastu toiseen ja petti (siitä n. 1kk aikaa), nyt on suhdetta jatkettu ja yritetään päästä asioista yli. Itse myös olen pettänyt ja siitä on puoltoista vuotta aikaa. Siitä on siis jo aika hyvin päästy yli. Meillä on kolme vuoden suhde takana, en ole kertaakaan suhteessa ihastunut toiseen. Kun sain tietää että tyttöystävä petti ja ihastu toiseen, sain samalla kuulla että hän on aikasemminki ihastunut toisiin..

Onko se normaalia että ihastuu toisiin pitkissä suhteissa?
Itsellä kun ei ole kokemusta..

Käyttäjä Simpura kirjoittanut 22.06.2010 klo 09:27

Olen itse ollut 16 vuotta saman miehen kanssa ja kyllä se on mahdollista, että voi ihastua toiseen. Mutta ihastuminen ei ole sama asia kuin rakastuminen tai rakastaa toista.

Mieti tätä; omia tunteitaan ei voi hallita, mutta tekojaan voi.

Voit itse vaikuttaa elämääsi teoillasi. Ihan kaikkeen vaikka se ei aina helppoa olekaan. Ihmisiä on joka paikassa joten on koko ajan tietty "riski" ihastua... sinä itse päätät mitä haluat ja mitä teet.

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 22.06.2010 klo 19:17

Hei, neito91,

itselläni ei asiasta ole kokemusta, mutta uskoisin, että se on aivan normaalia. Näkökanta riippuu tosin varmasti siitä, miten määrittelee ihastumisen. Mielestäni ihminen ihastuu erittäin usein verrattaessa siihen, miten harvoin hän todella rakastuu.

Ihastuminen on tunne, joka usein tulee ja menee - aivan kuin muutkin ohimenevät tunteet tekevät. Rakastuminen ja rakastaminen taas ovat syvempiä asioita.

Sanoisin, että vaikka suhteessa oleva ihminen olisikin rakastunut seurustelukumppaniinsa, hän saattaa hyvinkin pitää useitakin suhteen ulkopuolella olevia henkilöitä ihastuttavina samanaikaisesti - kuten luultavasti pitääkin - ja siksi kokea ihastumisen tunteita silloin tällöin.

Hyvää kesän jatkoa sinulle!

IisaMari

Käyttäjä betty kirjoittanut 23.06.2010 klo 12:25

mä (nainen ainakin ihastun tosi helposti ja suhteenkin aikana kun olin avioliitossakin niin ihastuin toisiin, jopa tv hahmoihin. jos voisin niin en ishatuis. mut en kuitenkaan pettänyt koskaan. paras on se että sen tiedostaan ja vois jopa puhua jos niin käy. ja sitten se ettei tosiaan tee asialle mitään esim ruoki sitä ihastusta. näkemällä juttelemalla jne....