Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Viiltely
3Hei! Onko teillä kokemusta lapsen viiltelystä? Minun jo täysi-ikäinen lapseni (18v) on alkanut viiltelemään itseään,hänellä on rankka elämä takana,sijoitus omien päihdeongelmien vuoksi,hyväksikäyttöä yms yms…. Hän käy tälläkin hetkellä terapiassa,mutta miettii senkin lopettamista😯🗯️ Mitä ihmettä voin tehdä,että saan autettua hänen eläämäänsä parempaan suuntaan??? Hän ei tule nykyisen mieheni kanssa toimeen ollenkaan,ei…
Hei,olen 50v. nainen ja haluaisin muiden mielipiteen minun tämän hetkiseen tilanteeseen.Olen naimisissa 47v. miehen kanssa ja yhteiseloa on ollut jo 21v.Tällähetkellä mieheni on ”rakastunut” 26v .naiseen jolla on kaksi pientä lasta 2v ja 4v.Tämä nainen väittää myös rakastavansa miestäni ja heillä on tämä juttu kestänyt jo puoli vuotta lähinnä tekstaillen…
Hei! Olen 30wee mies ja haluaisin kysyä neuvoa seuraavaan asiaan: Olen seurustellut tyttöystäväni kanssa noin reilu kolme vuotta ja viimeiset puolitoista vuotta on suhteemme mennyt alamäkeä. Syynä tähän on ollut minun käyttäytymiseni tyttöystävääni kohtaan. Tuona aikana minusta alkoi tulla mies mikä ei välitä tyttöystäväni tunteista eikä läheisyydestä vaikka tyttöystäväni on…
Löysin tämän sivuston juuri kuukausien etsinnän jälkeen, ja melkein itkin lukiessani aiempia aloituksia aiheesta. Luulin todellakin olevani ainoa hullu maailmassa asiani kanssa. En nostanut vanhoja ketjuja esille, vaan aloitin uuden.. Maailmaani ja avioliittoani piinaava ongelma on siis se, etten kestä että joku nainen maailmassa menisi ulkonäöltään minun ohitseni, ja nimenomaan…
Olipa kerran mies. Miehen isä oli tyypillinen suomalaisen työläisperheen viikonloppujuoppo joka nuorempana oli ajanut perheensä joitain kertoja naapuriin pakoon raivotessaan. Isä ei myöskään koskaan saanut elämässään juuri mitään aikaan. Perheen äiti käytännössä huolehti perheen arjesta. Ilman puolisoaan mies olisi ehkä ollut rappiolla. Myöskin talon myöhempi perusremontti oli äidin ansiota. Isä…
Olen ollut rakastunut kaverityttööni melko kauan. Eräänä päivänä kuitenkin uskalsin kertoa tunteistani hänelle ja sain vastauksen jota arvelinkin. Hän sanoi, että haluaa olla vain kaveri. Olen sairastanut masennusta suuren osan elämästäni ja tämä oli erittäin kova jysäys mielenterveydelleni. Rakastan häntä vain niin paljon, enkä voi tunteilleni mitään. Vaikka hän ei…
Hei, Oisko ketään vertaistukistajaa, joka osaisi tai haluaisi kertoa, miten on onnistunut luomaan toimivan parisuhteen? Olen raasu ihan esikoululainen aiheessa, kun en ole elämäni aikana onnistunut luomaan yhtäkään onnellista ja kestävää parisuhdetta. Siis ihan alusta alkaen niin kuin eppukoululaiselle kerrotaan. Miten tutustutaan ihmiseen, jonka kanssa voi rakentaa jotakin kestävää? Miten…
Minulla on ollut pienemmän lapseni synnyttyä häntä kohtaan vahingoittamisajatuksia. Voin esimerkiksi veitsen nähdessäni ajatella että lyön sillä lastani. Vahingoittamisajatuksieni takia olen ollut sairaalahoidossakin. Minulla on myös masennusta. En tiedä mutta minusta tuntuu aina välillä että lapsilla olisi parempi jossain muualla kuin minun luonani. En aina jaksaisi hoitaa lapsia. Apua olen…
Moikka!En tiedä, miten tämän asian ilmaisisin. Voin sanoa, että turvakodin pedit ovat tulleet tutuksi. Silloin, kun puolisollani on ryyppyputki päällä, hän ei tarvitse edes mitään syytä vaan lyö minua. 🤕Se vain pahenee eikä mulla ole aina mahdollisuutta paeta. Usein on ollut poski tai leuka mustelmilla. Viime viikolla murtui käsi, kun…
Minua huolettaa kun nykyään tulee tyttöystävän kanssa riitaa joka asiasta, mitä voisin tehdä? Tuntuu että molemmat suhtautuu toisiinsa valmiiksi jo todella negatiivisesti ja riita syttyy tosi helposti. Lisäksi tyttöystävästä tuntuu etten enää välitä hänestä, ja omasta mielestäni olen tehnyt kaikkeni sen eteen. Mikä ratkaisuksi?