Miten erron molemminpuolisesta väkivallasta?

Miten erron molemminpuolisesta väkivallasta?

Käyttäjä kalastajatar aloittanut aikaan 07.10.2010 klo 13:40 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kalastajatar kirjoittanut 07.10.2010 klo 13:40

Parisuhteessamme on jo vuosien ajan ollut väkivaltaa. On vaikeaa enää 13 vuoden jälkeen muistaa, miten väkivalta alkoi ja kumpi sen alunperin aloitti, eikä sillä liene merkitystäkään. Kysymys on, miten väkivaltakierteestä voisi päästä eroon jos mieheni ei suostu terapiaan? Koen liian epäoikeudenmukaisena sen että menisin terapiaan yksin, eihän se lopettaisi mieheni väkivaltaa?! En voi sietää ajatusta että minä sitoutuisin olemaan lyömättä jos minua käytetään nyrkkeilysäkkinä?! Erota emme kumpikaan halua, ja kumpikin tiedostamme ongelman ja tiedämme että lyöminen on väärin. Minä olisin valmis menemään terapiaan ja olemme kerran siellä yhdessä käyneet, mutta en kokenut sitä kovinkaan toimivaksi, koska mielestäni meidän terapiat pitäisi tapahtua ainakin aluksi erikseen. Ja tähän siis mieheni ei suostu, koska hän on sitä mieltä että voimme ratkoa ongelmat itse. (Tosin tarkoittaisi sitä että minun pitäisi TOTELLA häntä ja tehdä aina kuten hän haluaa. Ja hänen mielestään aiheutan tietysti aina sen että hän lyö. ) Minä sentään tiedän että oma lyömiseni on aina oma vikani vaikka toinen kuinka ärsyttäisi. Mikä neuvoksi?

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 08.10.2010 klo 10:10

Hei,

Ihan oman itsesi takia, mene sinne yksin - pääset käsittelemään suhteenne dynamiikkaa ja pohtimaan missä kummassa te oikein menette. Voi hyvinkin olla, ettämiehesi saattaa ajan myötä muuttaa mielensä. Sinä olet itsellesi tärkein ihminen, ja on siis tärkeää, että selvität kuka oikein olet ja miksi toimit noin. Ethän sinä siinä mitään menetä, vai menetätkö?🌻🙂🌻