Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Hei, tunneihmisen sydän tuntuu särkyvän… Olen 1,5 v seurustellut miehen kanssa, joka monilta osin vastaa toiveitani; uskollinen, ei juurikaan käytä alkoholia, ei ole väkivaltainen jne. Asiat eivät vaan tunnu menevän raiteilleen. Paljon on muuttunut suhteemme alusta; lähdin suhteeseen oltuani 6 v yksin ja olinkin hyvin itsenäinen, tottunut tekemään omat ratkaisuni.…
Olen eronnut kolmen lapseni isästä reilu 10-v sitten, keskimmäinen lapsista muutti isälle muutama vuosi sitten, sillä oma tilanteeni ei mahdollistanut tämän erityislapsen kotona asumista. Tein vuosia 3-vuorotyötä ja opiskelin yhtä aikaa, yksinhuoltajana aika rankkaa. 2,5 v sitten tapasin Miehen. Mukava, asiallinen aikuinen mies, ajattelin. Hänelläkin edellisestä liitosta lapsia, joiden kanssa…
Tämä on kamalaa, mutta kai minun on pakko alkaa tätä asiaa käsittelemään… En ymmärrä itseäni, minulla on lapsi joka on pian 16 ja me olemme tapelleet koko ajan siis oikeesti koko hänen lapsuuden tähän päivään asti, ilmeisesti saman kaltaiset luonteet tämän tekevä, mutta tänään TAAS kaikki hajoso kääsiin. Menin ja…
Tilanne missä ollaan oltu 6v yhdessä 3 yhteistä lasta.Talonrakentamista tähän vielä.talous painaa ja mies ollut pari vuotta etäinen ja käyttää henkistäväkivaltaa.Sulkee mut ulkopuolelle,ei puhu,ei vietä aikaa.Ns normi parisuhde jutut puuttuu meiltä täysin. Mies syyllistää vain ja ainoastaan mua.Omassa tekemisessään ei nää mitään väärää.Pitää mua tyhmänä. Lukuisia kertoja luvannut yrittää eikä…
Olen seurustellut tyttöystäväni kanssa n. 3v. Nyt on alkanut tulemaan entistä enemmän ongelmia elämään liittyvien erimielisyyksien muodossa. Hän on 28v työtön, valtion tuella elävä paniikkihäiriötä sairastanut, tällä hetkellä ehkä lievän masennuksen oireista ajoittain kärsivä henkilö. Minä kahdessa eri työssä käyvä yrittäjä ja 29v. Olen kärsinyt myös persoonallisuushäiriöistä, masennuksesta, olleet aikanaan…
olimme yhdessä 11 vuotta kolmeviikkoa sitte vaimoni ilmoitti että hän haluaa muutta pois yhteisestä kodista ja siinä samassa selvisi et hän oli löytänyt toisen miehen nyt olen kotona 3lapsen kanssa toinen ei edes ota lapsia mukaan eikä välitä niinstä!… tuntuu et ei jaksa tehdä mitään eikä edes käydä töissä tuntuu…
parisuhdetta takana jo pitkä taival.monenlaisia tunteita on koettu, mutta rakkaushan ei ole tunne vaan tahtotila, mutta se tahtokin on toisinaan hakusessa.välillä ihmettelen, että mitä se rakkaus oikein on. kahdenkeskistä aikaa ei ole, mutta arkeahan täällä useimmiten eletään.onko se edes niin tarpeellista?ainakin yliarvostettua,kuten puhuminenkin. mielestäni puhua ei kannata jos se johtaa…
Olen siis reilun 2vuotta seurustellut mieheni kanssa ja meillä päällisin puolin kaikki hyvin. Mies aivan ihana, herttainen, hellä ja huumorintajuinen. Meillä ongelmana/tai ainakin minulla on oma pääni. Mies aikoinaan petti minua (suutelemalla, ei ihan kerennyt sänkyyn asti, kunnes ”havahtui” tilanteeseen), tästä jo se 2vuotta ja tämä on minulle yhä edelleen…
Yli kaksi vuotta sitten tapasin nykyisen mieheni. Niin kuin aina alussa oli mahtavaa. Kaikki alkoi kun tulin raskaaksi, syyttely, haukkuminen, uhkailu. Ajattelin tuolloin, että suutuspäissään vaan puhuu. Hän heitti minut ja koiramme monta kertaa ulos jos olimme hänen luonaan. (Etäsuhde välimatkaa 400km) Ja tiesi ettei meillä ole paikkaa minne mennä.…
Hei! Olen aika eksynyt nykyisten vihantunteideni kanssa omaa äitiäni kohtaan ja tarvisisin neuvoja mitä tehdä tilanteen kanssa. Olo on aika toivoton. En tiedä pitäisikö kääntyä sosiaalitoimiston, neuvolan, lakimiehen vai poliisin puoleen ja voivatko ne edes auttaa. Oma lapsuuteni oli lievästi sanottuna kauhea; vanhempien ainaista ryyppäämistä, riitoja ja kodin tuhoamista. Myös…