Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olen saanut kokea suuren rakkauden ja intohimon kuten myös kolikon toisen puolen. Sain olla toiselle se ainut ja tärkein useita vuosia. Sain osakseni rakkautta ja palvovia katseita, helliä kosketuksia ja yhteistä tekemistä. Vuodet vierivät ja arki toi omat haasteensa elämään. Uusioperheessä mies tunsi jäävänsä ulkopuoliseksi, jolloin hän kääntyi kolmannen osapuolen…
Olen seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa 1v 4kk, olemme syntyneet -94. Mies on kiltti ja varmasti uskollinen, mutta hän näyttää tunteensa hyvin neutraalisti. Nauraa vain isommille jutuille, minä kun naurahdan jollekkin pienelle asialle. Hän ei polta eikä ainakaan tähän asti ole juonut, mutta kai häntä hieman kutkuttaa se tunne kun vetää…
Tarina on pitkä kerrottavaksi, mutta olen kohta 30-vuotias nainen, ja äitini on kärsinyt masennuksesta syntymästäni lähtien. Hän sairastui synnytyksen jälkeiseen masennukseen, jota ei siihen aikaan osattu tunnistaa, ja hoitaa. Lapsuuteni oli aika rosoinen, ja jo pienestä asti olen tavalla tai toisella ”hoivannut” äitiäni. Nyt olen siinä elämäntilanteessa, että vuosi sitten…
Erosin miehestäni jo n. 9 vuotta sitten väkivaltaisen käyttäytymisen vuoksi. Meillä on yksi yhteinen lapsi, ja tätä hän on käyttänyt hyväkseen jatkaakseen kiusaamistani mm. tekaistuin lastensuojeluilmoituksin. En tiedä mikä vikana, psykologi sanoo kuvauksen perusteella narsistiseksi käyttäytymiseksi. Ainakin kyseessä on eräänlainen pahoinpitelyn ja vallankäytön jatkaminen. Nyt haluaisin viimeinkin laittaa tälle kiusaamiselle…
Ajattelin kirjoittaa tänne jos vaikka löytyisi kohtalontovereita ja samantapaisen kokemuksen kokeneita. kriisipuhelimet eivät oo ihan mun juttu joten ajattelin täältä ehkä saavan tietoa sekä tukea.. Oma tilanteeni on siis: tiistai iltana kello 9 aikaan lähdin hakemaan ex-miehen luota viimeisiä tavaroitani. olimme sopineet että mies pakkaa tavarat valmiiksi jottei mun tarvitsisi…
Neuvokaa, rohkaiskaa tai kertokaa omia kokemuksianne. Olen ihan solmussa sietämättömässä elämäntilanteessani ja tuntuu ettei kukaan ymmärrä tai oikeastaan ei ole edes ketään kenelle puhua. Olen täysin hukassa, yksin ja masentunut. Olen nuori aikuinen (21v) ja asun vielä vanhempieni luona. Opiskelen viimeisiä kuukausia koulussa, jonka toivon avaavan tien parempaan elämään. Minulla…
Hei kaikki! Olen 21-vuotias nuori nainen. Seurustelen tällä hetkellä ihmisen kanssa, jota todella rakastan ja haluan tehdä kaikkeni, että parisuhteemme toimisi. Seurustelumme alussa kerroin taipumuksestani mustasukkaisuuteen, mutta en pitänyt sitä pahana. Hiljattain minussa on kuitenkin ilmennyt piirteitä, jotka viittaavat jonkinlaiseen sairaalloiseen mustasukkaisuuteen. Epäilen ettei poikaystäväni rakasta minua enää vaikka tiedän…
Miten voisin auttaa läheistäni, joka käy parhaillaan läpi rankkaa eroa? Hänen aviopuolisonsa on ollut uskoton pitemmän aikaa, ja on vielä epäselvää onko heidän yhteinen lapsi sittenkään yhteinen. Tuntuu kurjalta vaan katsoa vierestä kun toisella niin kamalan paha olla. Olen sanonut, että hän on tervetullut luokseni milloin vaan ja että yöksikin…
Kirjoittaja 30-v nainen. Olimme saman katon alla noin 1,5 vuotta ja sen jälkeen suhde on jatkunut tunnustelevasti ja erimielisyyksien ja minun epäseksikkään nalkuttamisen takia vähän koko ajan etääntyen. (Mutta mitä mies teki ennen kuin aloin nalkuttaa…) Vaikka meille tapahtui sellaisia asioita, joiden takia oli hyvä, että muutettiin väliaikaisesti eri kattojen…
Olemme olleet yhdessä kaikkiaan 30 vuotta ja siitä naimisissa 23v. Kaksi lasta, joista toinen asuu kotona (kohta 18v). Kulissit kunnossa. Mieheni on kuitenkin lakannut rakastamasta minua. Ensimmäisiä oireita aloin huomata kolme-neljä vuotta sitten, mutta tähän päivään asti kesti ennen kuin olen sen uskonut. Hän ei koske, ei kerro omia asioitaan…