Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Hei. Kuten kaikki muutkin, niin myös minä haluan kertoa oman tarinani. Olen 31-vuotias nuori nainen ja minulla on kaksi lasta edellisestä liitosta. Edellinen liitto päättyi ikävään eroon, kun selvisi että miehelläni oli toinen lapsi toisen naisen kanssa. Yhdessä he eivät olleet, lapsi oli ns.vahinko yhdenillan jutusta. Mutta salaisuutta onnistuivat varjelemaan…
Heippa! tarvitsen apua/mielipiteitä tilanteeseeni… Kiitos jo etukäteen! Minä ja mieheni ollaan oltu kolmisen vuotta yhdessä ja meillä on yksivuotias lapsi. Koko parisuhteemme ajan olen joutunut kokemaan asioita, joita en pysty vieläkään ymmärtämään. Tässä muutama kokemus, jotka ovat päällimmäisenä mielessäni. Raskauden alussa olin työharjoittelussa, enkä ehtinyt ruokatauolla puhua mieheni kanssa puhelimessa,…
Onkohan paluu yhteen mahdollista? Mokasin alkavan suhteen kun en kestänyt alun epävarmuutta, hylätyksi tulemisen pelkoa ja siitä noussutta kipua. Olin niin solmussa, että aloin itse tarjomaan luovuttamisen mahdollisuutta eli työntämään toista pois luotani. Tarpeeksi jankattuani toinen hermostui ja sain aikaan eron. Nyt parin viikon jälkeen olen saanut ajatukseni taas selkeäksi…
Jos te kanssakulkijat voisitte antaa näkökulmaa jostakin suunnasta tähän hankalaan tilanteeseen, niin olisin erittäin tyytyväinen. Tilannehan se, että näin vähän reilu 20-vuotiaana pitkän opiskelun jälkeen palasin takaisin kotikonnuille olosuhteiden pakosta. Seuraavan vuoden ajan tulen asumaan kotona, koska tulevat opiskeluni sijoittuvat ihan lähikuntaan ja oman asunnon hankkiminen ei olisi käytännöllisesti katsoen…
Tunnen olevani totaalisessa umpikujassa. Mieheni menetti keväällä lyhyen ajan sisään sekä äitinsä, että siskonsa. Hän erosi petettynä reilu kaksi vuotta sitten pitkästä avioliitosta, tutustuimme reilu puoli vuotta eron jälkeen. Nyt tuntuu, että hänen avioeronsa möröt ja suru kahden läheisen menettämisestä ovat tuhoamassa suhteemme. Mieheni on kesällä havahtunut suruunsa ja nyt…
Hei, kaipailisin hieman neuvoja maanis-depressiivisen ja jakomielitautisen ihmisen kanssa seurustelemiseen. Olen nyt kohta vuoden seurustellut nykyisen naisystäväni kanssa ja tilanne on jo todella vaikea. En tiedä enää mitä mieltä hän todella on meistä ja suhteestamme, koska hän saattaa aamulla olla täysin rakastunut ja halailla ja pussailla kanssani hokien miten rakastaa…
Aloin vuoden alusta seurustelemaan erään todella ihanan naisen kanssa. Meidän suhde alkoi ensin vapaalla suhteella, koska emme oikein tienneet vielä alusta alkaen, aiommeko todella mennä vakavampaan suuntaan. Mutta sitten tunteet alkoivat syventyä, harrastimme melkein säännöllisesti seksiä, ja aloimme olemaan enemmän yhdessä, sitten hän erääsä iltana petti minua. Meillä oli pettämisen…
Olen keski-ikäistyvä nainen. Nuorena vientiä miesmarkkinoilla riitti. Olin tosi haluttu. Seurustelen tällä hetkellä, mutta ajoittain tunnen riittämättömyyttä siitä, että riitänkö tässä suhteessa. Haluaisin saada uskon rakkauden pysyvyyteen takaisin uudestaan. Suhteeni on melko tuore, joten mistään pysyvästä ei vielä voi sanoa, ja olen ollut avoin kokemieni nuoruuden pettymysten suhteen myös tässä…
Olemme olleet vaimoni kanssa 13-vuotta yhdessä ja meillä on kolme lasta ja yhteinen talo. Nyt tilanne on kärjistynyt siihen että harkitsemme avioeroa. Pinnalliset syyt ovat vaimon menohalut ja se että hän ei enää halua minua seksuaalisesti. Itse hän on kuitenkin varovainen liikkeissään ja ei lähde suinpäin muuttamaan asioita. Viikon olemme…
En tiedä mitä pitäisin tehdä auttaakseni häntä. Hän on hyvin jääräpäinen ja tiedän ettei hän kauhean helposti halua hakea apua tai mennä psykologille juttelemaan. Hänen masennus vaikuttaa jo jokapäiväiseen arkeemme. En ole vielä ottaa hänelle puheeksi itse masennusta, vaan olen yrittänyt saada hänet keskustelemaan kanssani ja jos hän sitä kautta…