Elämänhalu katoaa.

Elämänhalu katoaa.

Käyttäjä roosma aloittanut aikaan 08.09.2011 klo 13:53 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä roosma kirjoittanut 08.09.2011 klo 13:53

Heippa. Olen parikymppinen nuori nainen, joka on ikänsä taistellut vanhempien alkoholismia vastaan, mutta on aina selvinnyt kaikeasta. Nyt kuitenkin tiiivistettynä on tultu minun jaksamiseni päähän: avomies jätti ja muutti pois, isä ratkesi ryyppäämään ja joutui osastolle yritettyään tappaa itsensä, perhe on täysin hajalla ja minulla vain tyhjä koti ja omat ajatukset.

Olen aina pystynyt elämään perheen onglemien ”sivussa”, sillä minulla on ollut oma perhe ja koti. Nyt en kuitenkaan enää jaksaisi edes nousta sängystä aamuisin, töihinmeno on kamalaa ja olinkin sairaslomalla sen takia. Nyt olen jälleen poissa töistä, flunssan vuoksi ja pääni hajoaa ihan totaalisesti. Ainoa jolle osaan puhua on tämä entiseni. Ja hän kuuntelee ja auttaa, ja samalla flirttailee nettiä myöten kaikelle mikä liikkuu ja tietysti olen mustasukkainen. Mutta tuntuu niin toissijaiselta kaikki, tahdon vaan että se kuuntelee ja saan puhua.

Maailmani on murentunut enkä oikeasti enää jaksaisi edes vastata puhelimeen. Olen yrittänyt soittaa terveyskeskuksesta apua, mutta jonot sinne ovat mielettömät…. kaikki on turhaa ja pää täynnä kipua.

Käyttäjä punaväri kirjoittanut 09.09.2011 klo 16:30

Hei! On olemassa vertaisryhmiä alkoholistien läheisille ja ne on tarkoitettu juuri sellaisille, joilla esim. vanhemmat käyttävät alkoholia. Tämän ryhmä nimin on Al-Anon. Siellä saa puhua kaikkea elämään liittyvistä ongelmista niiden kanssa, joilla on ollut samankaltaista.
http://www.al-anon.fi/ Tuosta linkistä löydät lisätietoa ja sieltä löytyy myös paikkakunnat ja paikat, missä niitä kokoontuu. Itse olen saanut kovasti tukea tällaisesta ryhmästä ja uusia työkaluja käsitellä kaikenlaisia elämänongelmia.

Toki kannattaa myös jonottaa sitä keskusteluapua. Sitten voit myös täällä tukinetissa saada oman tukihenkilön ja henkilökohtaista keskusteluapua.

Älä luovuta, vaan pyydä apua. Olet nuori ja pitkästi vielä elämää edessä.