Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olen ollut naimisissa mielenterveys- ja päihdeongelmaisen mieheni kanssa 12 vuotta. Ei se paha mies ole, hirveän kiltti ja mukava itseasiassa, ja yrittää kovasti, mutta yhtään mitäänhän tästä ei tunnu tulevan. Olen huutanut, raivonnut, uhkaillut, koittanut auttaa, vienyt hoitoon, kulkenut mukana terapeuteilla ja psykiatreilla – mielestäni koittanut ihan kaikkeni. Luulen, että…
Miten mä aina onnistun tässä? Oon ilmeisesti syypä siihenkin, että mieheni haluaa tappaa ittensä. Jokainen riita on aina mun vika, ja mä en muuta ku valita. Kaikki pyhät yms tärkeät MÄ pilaan. Oon menettänyt oman elämäsin haluni aikoja sitten, en ole tappanut itteni sen takia kun en halua jättää miestäni…
Mieheni uskottomuuden ilmi tulemisesta on kohta kulunut vuosi. Silloin annoin anteeksi ja nyt selviää että suhde on jatkunut lupauksista huolimatta. Itse olen jo suunnitellut elämäni lasten kanssa ja avioeron. Eilen kerroin miehelleni päätöksestä ja hän yllättyi. Voiko tämä kertominen avioerosta muka tulla miehelle yllätyksenä? Hän sanoi minulle vastuvansa eroa, koska…
onko kellään muulla ristiriitaisia tunteita lapsenlapsiaan kohtaan? Aiheuttaako ne syyllisyyttä ja ahdistusta ja huonommuutta, kun ei kykene rakastamaan ja iloitsemaan vilpittömästi.
Hei kaikki! Minulla on ongelma enkä tiedä mitä tekisin. Olen seurustellut yli vuoden hyvän, huolehtivan, hellän, komean ja kaikin puolin ihanan miehen kanssa. Ongelma on, että kyseinen ihana mies on valehdellut minulle koko vuoden lähes kaikesta. Lopuksi hän jäi kiinni. Itki ja katui. Selitti että halusi vaikuttaa paremmalta kuin on,…
Onko kenelläkään kokemusta siitä, kun nuori 11-13v tyttö puhuu itsemurhasta, kuvittelee tappavansa muita ihmisiä ja näkee hyvin väkivaltaisia unia? Mitä pitäisi tehdä? Läheiset sanoo että se on normaalia ja minun mielestä on jo vakava häiriö. Kuitenkin uskon myös siihen että nyt on ollut näitä joukkosurmia jo ihan liikaa ja uutisoitu…
Tiedän, että voi olla sellaisia henkilöitä jotka ovat sitä mieltä että pitäisi vain laittaa poikki. En kuitenkaan sitä halua, joten mielummin älkää sellaista neuvoko. Ne ihmiset, jotka ovat käyneet saman asian läpi voivat ehkä ymmärtää minua. Olemme mielestäni erittäin onnellinen perhe, meillä on kaksi pientä lasta ja olemme kokeneet sekä…
Haluaisin nyt kirjoittaa tänne, kun ihmettelen isäni käytöstä. Mitämieltä te olette? Tässä lyhyesti: Asiat alkoivat pari vuotta sitten, kun äitini sairastui syöpään. Hän oli masentunut ja poissa oleva ja kiukkuinen, ymmärrettävästi. Heillä ei enää vuosiin ollut mennyt kovin hyvin, mutta nukkuivat kuitenkin samassa huoneessa. Hän olisi kaikesta huolimatta tarvinnut silloin…
Eli 4-vuotinen suhde päättyi miehen löytäessä uuden naisen. Ilmoitti minulle asiasta tekstiviestillä ja sanoi,että voisin hakea tavarani pois yhteisestä asunnostamme. Murruin täysin, en saanut happea ja aloin vain itkemään. Itkin koko yön ja seuraavan päivän. Tänään pitäisi tavaroita hakea asunnosta ja miehen kanssa yhdessä miettiä mitä teemme yhteisille tavaroille mutta…
Mikä olikaan se asia joka sai niin erilaiset ihmiset aloittamaan seurustelun vuosia sitten? Tyttö oli juuri tullut täysi-ikäiseksi, mies vuosikymmenen vanhempi. Mies useampaan kertaan seurustellut, vähän risaiseksi sydämestään kulunut. Tyttö täysin kokematon, kokeneemman huomiosta hurmaantunut? Nyt lapset teini-iässä, läheisyys on loppunut, toisiamme ohi katsotaan, vain lasten kanssa jutellaan. Vuodet riitelyä…