Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Kerroin pitkän tarinamme joku aika sitten, mutta yhtään vastausta en saanut? Onko näin, ettei palstalla ole vastaavanlaista uskottomuusepisodia kokenutta? Meillähän tilanne edelleen seilaa: mies haluaa jatkaa liittoa mutta alakuloisuuteni on nyt jo iso ongelma. Psykiatrini on kesälomalla; miehen kanssa on sovittu, ettei aiheesta enää puhuta, sillä se ahdistaa häntä ja…
Ex-avopuolisoni lähti työkaverinsa matkaan puoli vuotta sitten… he ovat kuulemma jo muuttaneet yhteenkin. En haluaisi tuhlata aikaani katkeruuteen ja hänen vihaamiseensa, miten pääsisin niistä tunteista eroon? Rakkaus kuoli samalla hetkellä kun hän tunnusti pettäneensä tämän naisen kanssa. Näin hänet kaupungillekin jokin aikaa sitten enkä tuntenut häntä kohtaan mitään, mutta tämä…
Olen vaikean avoliiton jälkeen päättänyt vihdoin ja viimein erota, olen sanonut miehelle että toivon hänen muuttavan pois pian. Toisaalta olo tuntuu helpottavalta, mutta olen tämän liiton eteen halunnut tehdä kaikkeni. Ja varsinkin hyvät alkuajat palaavat mieleen, kaipaan sitä ihmistä jonka silloin tunsin. Olen eronnut jo kerran avioliitosta, josta kaksi jo…
Väkivaltaisen suhteen loppumisesta on jo 1,5 vuotta, mutta itsensä kokoaminen on edelleen vaikeaa. Huono itsetunto, häpeä, itsensä pitäminen huonompana kuin muut… Kuinka kauan tässä kestää? Vai voiko näistä asioista palautua koskaan täysin ennalleen? Kaipaisin vertaistukea muilta saman kokeneilta.
Mieheni petti minua toisen naisen kanssa. Siitä on jo kohta vuosi aikaa kun asia ilmeni. Hän katuu todella paljon mitä on tehnyt ja olemme käyneet jo terapiassa ja jutelleet kaikki asiat, luottamusta on jo takaisin saatu ja meidän suhde ja elämä alkoi näyttämään jo ihan hyvältä. Tämä toinen nainen kuitenkin…
Olemme jo kohta 2v sitten muuttaneet erillemme. Minä asun lasten kanssa omassa kodissa ja mies jäi meidän yhteiseen asumaan. Itselläni on elämä tuon pesäeron jälkeen ollut noususuhdanteessa koko ajan. En aikanaan nuoruudessa kerennyt kouluja käymään, ja nyt olen viittä vaille valmistumassa ensimmäiseen oikeaan ammattiin. Lapset ovat tasapainoisia, toinen jo kouluikäinen…
moikka. Mitä kummaa mun pitäis tehdä, lasten isältä tulee tekstiviestiä jotka viittaa vahvasti itsemurhaan, miten sille voi saada apua? Olen jo pari kk sitten soitellut sille ystävää kotiin jotta sen mieli rauhoittuis, ja auttoi se hetken. Mut tää on itselle vähän liikaa. Siis voiko sille soittaa lanssin vai poliisin vai…
Olen yli kolme vuotta ollu parisuhteessa. Mutta en voi sanoa olevan onnellinen, enkä tunne oloani turvalliseksi, mutta en osaa lähteä pois, jään aina ja syytän itseäni siitä, että hän suuttuu, rikkoo paikkoja, käy minuun käsiksi. Niin hänkin sanoo, kaikki se on minun vika, minun pitäisi olla hiljaa ja nyökytellä, tunnen…
Mitä tehdä kun 15-v. tyttö joka asuu isän kanssa, kulkee yöt ulkona, käyttää alkoholia ja isä on jossain muualla? Lastensuojelu tietää nämä asiat ja antoivat hiljaisen hyväksymisen koska toetesivat ettei syytä toimenpiteisiin. Olen ihan neuvoton ja huolissani.
Pientä peilausta tälle asialle, jos se paperilla näyttäisi yhtään erilaiselta. Onko kysymys siitä että mä vaan ylireagoin ja hysterisoin, koska mä olen niin loppu tähän tilanteeseen että en jaksa enää edes huutaa tai riidellä tai itkeä. Miehen pitäisi saada pelata jatkuvasti. Kaikki aika mitä lapset saavat katsoa telkkaria (tyttö tunnin…