Raivoava mies !

Raivoava mies !

Käyttäjä SussuMarja aloittanut aikaan 07.09.2013 klo 10:25 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä SussuMarja kirjoittanut 07.09.2013 klo 10:25

Moikka! Ajattelin tulla tänne pyytämään apua että mitä minun pitäisi oikeen tehdä, kun taas mies aiheutti pahan mielen minulle ☹️

Elikkä, Mies tuli yöllä noin 3-4 aikaa kotiin umpi humalassa hyvä että pystyssä pysy. Heräsin siinä sitten siihen kolisteluun ja kömmin ison vauva mahani kanssa katsomaan että mitä oikeen tapahtuu. Istuin olohuoneen sohvalle ja mies oikeen kaatui samalle sohvalle, minä siinä sitten säikähdin ja sanoin ”Varo mahani !”. No tuostahan se riemu repesi !! Mies otti mun kädestä tiukan otteen ja jankkas ” Varo mun mahaa, varo mun mahaa. Vitun huora luulee et tapan sen”. Siinä sit yritin miehelleni selittää että mä säikähdin kun hän rojahti siihen samalle sohvalle kanssani ja en tahdo että mikään kolhaasee viimesillään olevaa mahaani.

Mies raivostui viellä enemmän selityksestäni ja heitti olohuoneen pöydän telkkaria päin, nosti sitten viellä telkkarin maasta ja paiskasi sen takaisin maahan. Siinä samassa rytäkässä meni puhelimenikin kun se sattui siinä pöydällä olemaan.

Minä nousin sitten nopeasti sohvalta pois ja menin makuuhuoneeseen kun mieheni seurasi minua sinne ja jankutti vain ” Vittu sä luulet mua murhaajaks, vitun lumppu mä en enää jaksa. tää oli tässä”. Mies siitä sitten lähti ja minä jäin suu pyöreenä istumaan sängylle ja ihmettelemään että mitä mä sanoin muka väärin?

Ja aamulla kun tässä heräsin ja kävelin olohuoneeseen niin siellä on nyt tv, pöytä ja puhelimeni aivan tuusan nuuskana ja mies oli näköjään tullut takaisin jossain vaiheessa ja nukkui nyt sohvalla haisten vanhalta viinalta, kuolaa suu pielestä valuen.

Mitä minun pitäisi tehdä?! tämä on tätä joka ikinen kerta kun mies alkoholia ottaa, olen sanonut hänelle siitä monesti että lopettaa. Mutta kuulema minussa vika, ilman minua hän olisi kuulema myös humalassa rennompi.. minua pelottaa tulevan lapsemme puolesta..

Terveisin: SussuMarja

Käyttäjä helemi kirjoittanut 08.09.2013 klo 09:15

Jos joka kerta, on tuollaista ja juomisella on vielä tapana ajan kanssa lisääntyä, jos halua lopettamiseen ei ole....niin ehkäpä sinäkin olisit rennompi ja mukavampi, et pelkäisi, ilman tuota miestä.
Jos alku jo on tuollaista, niin mitenkäs sitten kun on vielä lisänä lapsikin, joka äidin kanssa häiritsee isukin elämää, esim. yövalvomisilla.

Ihan jonkinlaisella kokemuksella sanon, kun nyt jo huonekalut lentää, on vain ajan kysymys, milloin lentää akka.
Uskooko kukaan jos sanon, ettei mieheen, joka tulee ryyppyreissultaan aamuyöllä, panee huonekalut vaihtoon ja haukkuu ties miksi, kannata elämäänsä tuhlata.

Käyttäjä SussuMarja kirjoittanut 08.09.2013 klo 10:31

helemi kirjoitti 8.9.2013 9:15

Jos joka kerta, on tuollaista ja juomisella on vielä tapana ajan kanssa lisääntyä, jos halua lopettamiseen ei ole....niin ehkäpä sinäkin olisit rennompi ja mukavampi, et pelkäisi, ilman tuota miestä.
Jos alku jo on tuollaista, niin mitenkäs sitten kun on vielä lisänä lapsikin, joka äidin kanssa häiritsee isukin elämää, esim. yövalvomisilla.

Ihan jonkinlaisella kokemuksella sanon, kun nyt jo huonekalut lentää, on vain ajan kysymys, milloin lentää akka.
Uskooko kukaan jos sanon, ettei mieheen, joka tulee ryyppyreissultaan aamuyöllä, panee huonekalut vaihtoon ja haukkuu ties miksi, kannata elämäänsä tuhlata.

Kiitos helemi vastauksestasi ! 🙂 En tahtoisi erota miehestäni, koska selvinpäin hän on mitä ihanin, ei tekisi minulle mitään pahaa ja olisi loistava isä ! Noh eilen illalla juteltiin kun hän siinä heräili, väitti ettei muista yhtään mitään mitä oli tapahtunut, mutta kumminkin LUPASI minulle että tuo oli viimeinen kerta kun ryyppää ja riehuu. Tiedän sen että kyllä mies muisti mitä oli tapahtunut, mutta ei tahtonut vain myöntää sitä. 😉
Minusta myös tuntuu ettei hän ryyppäämättä pysty olemaan, mutta katsotaan miten käy... En tahtoisi erota niin ihanasta ihmisestä mitä hän selvinpäin osaa olla !

Käyttäjä RuusuMaria kirjoittanut 08.09.2013 klo 11:19

No huh, mitä joudut kestämään!
Komppaan helemiä, ei kannata katsoa sellaista miestä. Ennen kaikkea lapsi tarvitsee turvallisen kasvuympäristön.
Voimia!

Käyttäjä Miekkonen kirjoittanut 08.09.2013 klo 14:56

Voi .voi☹️ ei ole helppoa. Ainut keino tuossa on että miehesi lopettaa alkoholin käytön tyystin ja kokonaan jos elämä silloin on sellaista mitä yhteiselämältä haluaa. Mutta että lopettaisiko viinan juonnin? Sanooko vaan selvinpäin että en enää koskaan käyttäydy noin..yms.. ja taas pian sama tapahtumasarja. Onko selvinpäin ihan ok mies sinua kohtaan ja tulevaa lasta kohtaa? Seurasin sivusta samanlaisen miehen touhuja , naista en niin tuntenut kun vanhempien lasteni kautta, mutta miehen kyllä. Ryypättyään jota tapahtui usein oli mies niin hirvittävä naista kohtaan että aina mietin että kuinka nainen voi jaksaa tätä miestään. Eli huoritteli ,kävi päälle yms.. Nainen ei päässyt koskaan edes kauppaan yksin eli mies oli älyttömän mustasukkainen selvinkin päin vielä. Sitten jos mies oli jossain reissuillaan jonkun päivän ja tuli kotiin,pullo auki ja niin taas kuuli vaimoparka kunniansa ja mies kyseli montakos miestä täällä taas on käynyt. Vaimo se vaan pysyi uskollisena ja silti syyteltiin koko ajan. Alkukesästä tämä mies oli käynyt vaimonsa päälle taas kännipäissään ja poliisit oli soitettu paikalle. Ero tuli, talo myyntiin ja nyt mies hokee sitten lähestymiskiellon saatuaan että kun vaimo on hänen elämänsä pilannut. On meitä moneen junaan. Eli kyllähän se tuossa sinunkin tilanteessa varmasti tuntuu pahalta erota mutta ehkä se on ainut konsti millä turvaat itsesi ja lapsesi tulevaisuuden🙂🌻

Käyttäjä helemi kirjoittanut 09.09.2013 klo 08:59

...niin lupasi sekin mies, joka krapula-aamuna, että oli viimeinen kerta, kun viinaa ottaa! Niitä krapula-aamuja kertyy kummasti yli kahdenkymmenen vuoden aikana, kun ottaa huomioon, että illalla saattoi olla jo seuraava kerta. Ihmeissään joskus kyseli, mikä minun naamaani on käynyt ja kuka p-le on tuonkin särkenyt.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 10.09.2013 klo 12:53

Tiedoksi kaikille parisuhdeväkivaltaa kokeneille/kokeville:

--

Parisuhdeväkivallasta vapaaksi - haku teemaryhmään käynnissä!

Tukinetissä järjestetään ajalla 1.10.- 30.11.2013 suljettu vertaistukiryhmä: Parisuhdeväkivallasta vapaaksi. Teemaryhmä on tarkoitettu parisuhdeväkivaltaa kokeville tai kokeneille naisille.

Teemaryhmä tarjoaa luotettavan ja turvallisen ympäristön, jossa naiset voivat keskustella kokemastaan parisuhdeväkivallasta ja sen seurauksista elämässään ohjatusti ja valvotusti muiden vertaisten kanssa. Ryhmäläiset saavat tietoa parisuhdeväkivallasta, sen ilmenemisestä, selviytymiskeinoista sekä tietoa mahdollisuuksista päästä parisuhdeväkivallasta vapaaksi. Osallistuminen voi vähentää yksinäisyyden ja erilaisuuden tunteita, jotka ovat hyvin yleisiä tuntemuksia väkivaltaa tai sen uhkaa kokeneilla naisilla.

Teemaryhmä toteutetaan Tukinetin ja Naisten Linjan yhteistyönä. Teemaryhmän ohjaajina toimivat Naisten Linjan vertaistukiryhmänohjaajat. Teemaryhmään osallistutaan nimimerkillä, omia henkilötietoja ei tarvitse ilmoittaa. Teemaryhmään kirjoitettuja viestejä pääsevät näkemään vain ryhmään käyttöoikeuden saaneet nimimerkit.

Ryhmään mahtuu 20 osallistujaa. Osallistujia pitää olla vähintään 10, jotta ryhmä toteutetaan.

Ryhmä alkaa tiistaina 1.10.2013 ja päättyy lauantaina 30.11.2013. Ryhmän osallistujat valitaan hakemusten perusteella. Hakuaika on ma 26.8.2013 - su 22.9.2013.

Linkki hakulomakkeelle tässä: https://www.tukinet.net/keskustelu/lomake/nayta.tmpl?grp=241 (hakeminen edellyttää sisäänkirjautumista Tukinettiin).

Teemaryhmän tekniikka toimii samalla tavoin kuin Tukinetin avoimet keskusteluryhmät. Ryhmään kirjoitettuja viestejä ei kuitenkaan esimoderoida eli lueta ennen julkaisua. Ryhmään voidaan liittää reaaliaikaisia osioita, liveryhmiä, jos osallistujat niitä haluavat. Ryhmän lopuksi osallistujilta kerätään palautetta.

Jos olet kiinnostunut ja sitoutunut olemaan mukana ko. teemaryhmässä, niin täytä hakulomake. Hakemukset käsitellään luottamuksellisesti. On tärkeää, että vastaat jokaiseen kysymykseen huolellisesti. Ryhmään hakeneille ilmoitetaan valinnasta perjantaina 27.9. Tukinetin oman kanavan kautta. Jos haluat lisätietoja teemaryhmästä, niin jätä viesti/kysymys Tukinetin info-osiossa olevan palautelomakkeen kautta.

Käyttäjä Lisbeth3 kirjoittanut 19.09.2013 klo 09:12

SussuMaria, niin tuttua ja tutunkuuloista!! Itse painiskelen samanlaisen asian kanssa, mies selvinpäin ollessa mukava & ihana, kätevä ym mutta juovuksissa täysi K***pää, haukkuu, kiukkuaa kuin murrosikäinen, mikään ei kelpaa ja kuitenkin pitäisi olla "vain häntä varten ja hänen ehdoillaan". Ryyppyputket senkun venyvät, töistä otetaan pekkasia, jätetään maanantaina menemättä töihin, mennään maanantaina vasta iltaan jne. Humalassa ensin haukutaan, huoritellaan, väitetään että on salarakas jne. sitten päivä-pari myöhemmin kieputaan ja kiehnätään kimpussa, ollaan niin rakastuneita ja vaaditaan sänkyyn uudelleen uudelleen uudelleen... Jos kieltäydyt niin taas saat tuta!

Onneksi en ole raskaana mutta minulla on edellisestä liitosta lapsi; onneksi nämä kärjistyneimmät tilanteet ovat silloin kun lapsi on isällään tai menee mummulaan viikonlopuksi. Mutta kehottaisin kyllä syntymättömän - tai mahd jo syntyneen lapsesi - takia oikeasti harkitsemaan eroa! Mitä mies lapselle tekee jos sattuu itkemään "väärään aikaan"?

On helppoa sanoa ja ohjeistaa toista että ota ja jätä se mies, miksi siedät tuollaista mutta tiedän että se ei ole helppoa! Alkoholisti on alkoholisti lopun ikänsä mutta raittius lähtee hänestä itsestään. Omalta puolisoltani on lähtenyt 3x kortti rattijuoppouden takia, olen toimittanut herran useita kertoja juoppoputkaan käytöksensä takia, vuosi sitten kesällä asuttiin 3kk erillään jolloin mies päätti että ainoa oikea paikka on täällä yhteisessä kodissa mutta kummasti asiat on luisuneet samaan.

Kolmannen rattijuopumuksen jälkeen uhkasi tappaa itsensä, naapuri sai puhuttua ympärille ja mies toimitettiin TK:hon josta sai mukaansa antabusreseptin sekä mielialalääkityksen; minun valvottavaksi jäi että ottaa antabuksen. No otti sitä säännöllisen epäsäännöllisesti 3 viikkoa jonka jälkeen päätti "kokeilla" ottaa olutta jälleen kerran - saaden kunnon antabusreaktion! Ei ollut kaukana sairaalareissu ja jälkikäteen harmittaa kun en toimittanut häntä lanssilla sairaalaan!! No siitä "viisastuneena" jatkoi juomista koska haluaa nauttia elämästään ja ryypätä! Ja sitten onkin ryypätty oikein pitkän kaavan kautta....

Viikonloppu alkaa mielellään jo torstaina jos töistä vaan mitenkään saa vapaata ja kaljaa kuluu lava (24tlk) per päivä! Eli pahimmillaan 3 lavallista viikonloppuna! Lisäksi tupakkaa menee 2 askia/päivässä kun normaalisti aski/päivä. Sitten ihmetellään kun rahat on loppu....

Mies on hyvätuloinen, saa noin 1600€/kk itsellä n. 1000€ tai reilu kuussa, riippuu työtunneista ja niiden suhteesta miten saa ammattiliitolta soviteltua päivärahaa. Minulla on sitten rahat riitettävä laskuihin, töissäkulkuun, ruokaan, minun pitää miehen mielestä vähintään hakea hänet töistä - mennee aamulla linja-autolla kun ei ole sitä korttia nyt - tai mielellään vietävä & haettava joka tietää 190 km/päivä ja 20€/päivä joita ei kyllä vahingossakaan maksa...

Että näin meillä(kin) ja silti yritän kitkuttaa yhdessä. Nyt alkaa pikkuhiljaa oma mitta täyttyä ja olen sen myös tuonut hälle julki.

Käyttäjä Esanssi kirjoittanut 19.09.2013 klo 15:58

Aiheeseen liittynen, tänään YLE Teemalta:

Torstai 19.9. klo 21.00

PIINAAVAT RAIVONPUUSKAT

Millaista on elämä hillittömistä raivonpuuskista kärsivän läheisen rinnalla?

Andréen tytär ja miesystävä joutuvat varomaan jokaista sanaansa, koska tämä saa täysin arvaamattomia raivokohtauksia pikkuasioista. Kiinteistönvälittäjä Sam on joutumassa eroon perheestään lyhyen pinnansa takia. Dokumentissa seurataan heidän viimeistä yritystään muuttaa tapansa terapian avulla.

Käyttäjä Esanssi kirjoittanut 20.09.2013 klo 09:15

Edellinen löytyy nyt myös YLE Areenasta, 29 päivää esitysaikaa jäljellä:

http://areena.yle.fi/tv/1999517