Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Tässä minun tarinani. Kyse on suurimmalta osin aviokriisistä, mutta myös minä-kriisistä (tai mitä tärmiä tuosta vois käyttää). Takana on 19 vuoden yhdessäolo, kummankin ensimmäinen suuri rakkaus ja vakava suhde. Viime kuun alussa riitelimme mieheni kanssa ongelmistamme (tuolla alla näkyvissä) ja tilanne päättyi silloin vielä yhteiselämän jatkamiseen. Jouduin lähtemään päiväksi pois…
Olen vajaa 30nen nainen. Olen ollut avoliitossa mieheni kanssa 8 vuotta. Kaikki alkoi oikeastaan viime kesänä (2013). Aloin itse miettiä, olenko onnelline, tässäkö tämä elämä oli. Meillä ei ole taloa, ei lapsia. Kihloihin olemme menneet -10, mutta sen jälkeen suhteemme ei ole edennyt mihinkään..Viime kesänä sitten tapasin juhannuksena miehen, jonka…
Umpikuja
3Olen ikävuosiltani alle 45. Silti olen kokenut hirvittävän paljon. Kaksi avioeroa; ensimmäinen yhteisestä päätöksestä ja toisella kertaa mies vain yksi päivä sanoi, ettei enää aio asua kanssani. Selityksiä en saanut. Kolmas kumppanini kuoli. Tunnen hirveää kelpaamattomuutta juuri nyt. Sitä ei paranna sekään, että eksyin nettideittipalveluihin ja voi hirvitys sitä pinnallisuutta.…
Minulle sosiaaliset tilanteet eivät elämäni aikana ole välttämättä aina olleet kovin helppoja. Tiivistetysti voisi sanoa, että lapsuuden ihmissuhteiden rakenteet näkyvät aikuisuuden parisuhteissa ja ihmissuhteissa. Joskus suhteessa ollessani menin kumppanini kanssa kyläpaikkaan, jossa hän tunsi lähes kaikki vieraat. Hänellä oli niissä vieraissa todella hyviä kavereita, joiden kanssa hän oli viettänyt paljon…
En tiedä mistä aloittaa, kaikki on vielä niin uutta. Tai ei sinänsä uutta, johan tätä on jatkunut kymmeniä vuosia, nyt vasta heräsin lopultakin tähän arkeeni. Olen aina se, joka on väärässä, olen aina se, jota voi halveksia, olen aina se, jonka mielipiteitä ja mielenkiinnon kohteita voi pistää halvalla, olen aina…
Minulla on hirveän paha mieli. Olen jotenkin viallinen kun en onnistu oikein missään ja elämä junnaa paikoillaan ja se on ihan oma vikani. Minua hyväksikäytettiin monta vuotta. Olin silloin 9.v kun se alkoi. Loppui kun olin 16.v kun kerroin poliisille asiasta. En varmaankaan ole vieläkään päässyt asiasta yli, enkä oikein…
Olen kohta ollut avomieheni kanssa 6- vuotta yhdessä. Olemme asuneet melkein saman ajan saman katon alla. Tammikuussa muutimme uudelle paikkakunnalle,josta en tunne ketään. Vieläkään. Koko tämä aika on ollut raskasta. Meillä on ollut paljon epäonnea. Auto hajonnut 2 kertaa ja se on yhä korjaamatta. Tiskikone hajosi ja paljon muuta negatiivista…
Huhhuijaa! Ensimmäinen vappu, juhannus ja viimeisimpänä hääpäivä eron jälkeen ohi. Vietin ko. päivät yksin, koska ystäväni olivat omien läheistensä kanssa. Bilettäjä en ole ole koskaan ollut eikä ystäväpiirissäni ruukata hirveästi yhteisiä juhlia järjestää. Oma lapsuudenperheeni asuu kaukana enkä sinnekään noina päivinä viitsinyt lähteä. Eilen hääpäivänä jo aamu oli vaikea. En…
Tämä on uusi yritys aloittaa keskustelu vaikeasta, mutta miltei jokaista koskettavasta aiheesta. Sitä vanhaa ketjua tuskin enää kannattaa etsiä arkistoiduista. Pohdin, analysoin ja kirjoitan mielelläni erilaisista asioista. En kuitenkaan osaa kirjoittaa pelkästään itselleni, vaan kaipaan vuorovaikutusta. Niitä uusia ja avartavia näkökulmia muilta saman kokeneilta. Toivon, että tähän ketjuun syntyy vilkasta…
Hei, Kerron nyt oman tarinani, sillä tuntuu etten pääse ajatuksissani eteenpäin. Erosimme kuukausi sitten avopuolisoni kanssa minusta riippumattomista syistä. Olimme seurustelleet vajaa 2v, joista asuimme yhdessä vuoden verran. Olemme molemmat 25-vuotiaita. Miehellä taustalla suuri trauma liittyen ensimmäiseen seurustelusuhteeseensa, mutta kertoi päässeensä siitä yli. Tässä ensin hieman taustaa: Olimme suunnitelleet suurempaan…